ברבי ביקורת סרט

Barbie Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "ברבי":
"הסרט הכי מהנה של הקיץ הקרוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Barbie
משחק ריאן גוסלינג, אמרלד פנל, וויל פארל, מייקל סרה, מרגו רובי, אמה מקי במאי/ת גרטה גרוויג  
קומדיה
ביקורת סרט לברבי מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"גרוויג מצטיינת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.6/10
?
מדד פופולריות
3.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בעולם שבו בכל שבוע מותג אחר מחליט שהגיע תורו לעלות על המסך הגדול עם תקציבי ענק, אין פלא שהמקום לביקורת ויצירה מקורית הולך ופוחת. הפעם זה היה תורה של חברת מאטל והבובה המושלמת שלהם ברבי. אבל בניגוד לכל שאר הסרטים הללו, הסרט "ברבי" הגיע עם הבטחה מסוימת, בעיקר בזכות העובדה שהבמאית שלו, גרטה גרוויג, ידועה כנסיכת סרטי אינדי ("נשים קטנות", "ליידי בירד"). לגרוויג יש קול אמיץ וחתרני שלא מפחד לעמוד על שלו וכמוטיב חוזר משיב לנשים את הכוח. יחד עם בעלה, התסריטאי והבמאי נוח באומבך ("חיים בין השורות", "סיפור נישואים") הם קיבלו על עצמם את המשימה לשנות מחדש את התדמית של ברבי ולהפוך אותה למעצימה. זו משימה קשה בהתחשב במטען שהבובה הזו סוחבת איתה, אבל הצמד מכניס את המטען הזה לתיק ורוד מנצנץ ומביא לנו את הסרט של הקיץ.ברבי חיה בעולם מושלם בשם ברבילנד שם הנשים מחזיקות בכל עמדות המפתח - מתפקיד הנשיאה ועד שופטות בית המשפט העליון ואילו הגברים לא עושים יותר מדי. כל יום הוא היום הטוב ביותר בעולם ובכל רגע אפשר לפצוח בקטע ריקוד עם שיר שנכתב במיוחד בשבילו. את תחושת השלמות הזו של הברביות מתחזקת האשליה כי עולם בני האדם האמיתיים זהה לשלהן ובאמצעות הקדמה והרעיונות שלהן, הן הצליחו לגרום לעולם טוב ושוויוני יותר. רצף של אירועים נפשיים ופיזיולוגים, כמו למשל כף רגל שחוזרת להיות שטוחה ואינה מותאמת לעקבים, מחשבות על מוות ואפילו צלוליטיס, מערערים את כל תפיסת קיומה של הבובה הבלונדינית (מרגו רובי), שמחליטה לצאת אל העולם האמיתי על מנת למצוא את הילדה שמשחקת בה ולתקן את כל המצב.
כשהיא מגיעה לעולם האמיתי היא בטוחה שתתקבל בחיוכים וחיבוקים של הכרת תודה אבל כשהיא מגלה שההפך הוא הנכון, העולם שלה מתערער בשנית וכעת באמצעות אם (אמריקה פררה) ובתה המרדנית היא צריכה להשיב את הסדר על כנו. בזמן שברבי מזועזעת מהאמת שמתגלה בפניה, דווקא קן (ריאן גוסלינג) שרגיל היה להידחק מאור הזרקורים, מגלה כי בעולם האמיתי בזכות מושג בשם "פטריארכיה" וקצת סוסים, הגברים הם דווקא אלה בעלי הכוח והרעיון הזה קורץ לו. במקביל, מנכ"ל חברת מאטל (וויל פארל), החברה שייצרה את ברבי, עושה את מירב המאמצים כדי להחזיר את הבובה שעברה מהעולם הפנטזיוני לעולם האמיתי, לפני שיקרה אסון.לפני כמה שנים בראד פיט אמר למרגו רובי כי היא ברבי והיא סירבה לקבל את זה, ככל הנראה בשל הקונוטציה השלילית שחוברה לרעיון אבל עברו שנים ובעקבות שורת ליהוקים שלא צלחה (ביניהן איימי שומר ואן הת'וואי) הכוכבת האוסטרלית שגם הפיקה את הסרט, מצאה את עצמה נכנסת לנעלי העקב הוורודות, וקשה לחשוב על ליהוק מושלם יותר. היא נוצצת עם תכונות של כוכבת ובו זמנית מצליחה לייצר תחושת צניעות ומבט בגובה העיניים, משהו אמיתי יותר, שמסייע לה, ביחד עם גרוויג, להשיב לברבי את המוניטין שאבד מזמן ולשנות ולו במעט את התפיסה השלילית שלנו על הבובה, להפוך אותה לקצת יותר אנושית.
לצידה של רובי אי אפשר להתעלם מהקסם הממגנט של ריאן גוסלינג בתור קן שלקח את הרעיון ״לעשות כיף״ בצורה הכי רצינית שאפשר. הוא גונב את ההצגה לעיתים ונראה שקיבל את המשפטים הכי טובים. הרבה קרדיט פה צריך לקבל התסריט, שבמקום להישאר בתחום הקוביות והשיזוף מעניק לדמותו של קן ממד נוסף. הליהוק כולו בסרט הזה נהדר, כולם יפים ויש הרבה גיוון, פרצופים מוכרים יותר ומוכרים פחות וקייט מקינון אחת שכרגיל זורחת בתור המוזרה של הסרט.עם בימוי שכולל תחקיר קפדני ותשומת לב לפרטים הקטנים, גרוויג מצטיינת במשימה שקיבלה. זה אמנם סרט שנועד לכולם אבל גרטה יודעת בדיוק לאיזה קהל היא מכוונת, אותו קהל שמגיע לו שגם הסרטים "שלו" יקבלו סוף סוף מעמד של סרט טוב ומכובד ולא עוד סרט שיקראו לו סתם "סרט בנות". במאית "ליידי בירד" יודעת להתייחס היטב אל הקהל הנשי והקהילה הלהט"בית ששיחקו בבובות האלה, ולתת להם את תחושת הבדיחות הפנימיות שמעריצי מארוול מקבלים באופן קבוע. היא מבינה בדיוק איך עובד הדמיון של ילדים שמשחקים ושיחקו בבובות האלה ולאלו פרטים כדאי וחשוב לשים לב כדי לגרום לתחושת הנוסטלגיה הקסומה הזו וזה בא לידי ביטוי בכל פיסת ארט שהונחה על הסט.בסופו של דבר קיבלנו פיצוח מאוד חכם: גישת אנטי-ברבי שמובעת דרך הקול של ברבי עצמה. דיבור של הסאבטקסט בקול רם, הומור שמודע לעצמו ושבירת הקיר הרביעי הם רק חלק קטן מהאמצעים שגרוויג משתמשת בהם כדי להפוך את הסרט הזה לסרט הכי מהנה של הקיץ הקרוב. אין ספק שבגישה הייחודית של גרוויג אפשר לחוש תחושת מרדנות קלה אך מרעננת; עם תסריט שיוצא נגד תאגידים ענקיים ובראשם חברת מאטל, פטריארכיה, פמיניזם והרבה דברים שלא היינו מצפים לראות בסרט כזה. אפשר לדבר עוד הרבה על הקטע המוסרי ועל בעיה מדאיגה ורחבה יותר של השתלטות מותגים שרק רוצים כסף אבל אבל אלה דאגות של מחר, כרגע? אנחנו הולכים לחפש אאוטפיט ורוד.
ברבי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילתגיל: 6718/04/2024 00:20:59
7/10אייקון ציון
סיפורה של בובה מושלמת,הכי פופולרית בעולם כבר יותר מ-60 שנה.מתנהלת בעולם שסובב רק אותה.הבובה קן נוצרה כבן-זוגה ללא תפקידים אחרים. לאף אחד מהם אין מודעות על ייעודן.הסרט הוא מסע של גילוי-עצמי של ברבי וקן.
שם: אוריאלגיל: 5926/01/2024 05:51:39
9/10אייקון ציון
קצת מצועצע
שם: oferZגיל: 4019/11/2023 12:05:12
7/10אייקון ציון
ראיתי כעת בכבלים. סרט מעניין. זוית הראיה המרכזית שלי לגביו שונה מרוב הביקורות האחרות שקראתי פה. עבורי כגבר מתקדם היה מענין לראות את התפיסה הנשית של מאבק הכוחות בין המינים ושל הטענה שהעולם המפלה לרעה נשים, שזו התמה העיקרית של הסרט. היה מענין כאמור, והגעתי למסקנה שנשים מוצאות מפלט קל בבכיינות ותלונות על מר גורלן, בהתעלם מהעובדה שרוב הקשיים שהן מקוננות עליהם רלוונטיים גם לנו הגברים. אנחנו פשוט לא מתבכיינים עליהם ולא מאשימים את העולם. גם לנו קשה. החיים קשים. גם מגברים מצופה להיות טובים בעבודה אך לא קשוחים מדי. גם מגברים מצפים לעשות קריירה אך גם להיות עם הילדים ולגדל אותם. ומגברים - הרבה יותר מנשים - מצפים לפרנס משפחה שלמה וגבר שבוחר משלח יד לא מפרנס ימצא עצמו בעמדת נחיתות מול נשים שבאות לבחור בן זוג. שלא לדבר על אפליית המראה החיצוני לרעת גברים נמוכים או קרחים. בקיצור, היה מענין ואף מהנה לראות שהמאבק הנשי לא מתבייש לומר אכלו לי שתו לי תוך התעלמות מהעובדה שגם לגברים קשה לא פחות בעולם הזה. והגחכת הגברים בסרט לא עושה טוב למסר האידאולוגי בשום צורה. ממליץ לגברים נבונים שמרגישים אשמים שהם גברים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט