הגול הבא מנצח ביקורת סרט

Next Goal Wins Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הגול הבא מנצח":
"קומדיית ספורט משעשעת ומהנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Next Goal Wins
משחק מייקל פסבנדר, אליזבת מוס, קאימנה, אוסקר נייטלי במאי/ת טאיקה וואיטיטי  
קומדיה
ביקורת סרט להגול הבא מנצח מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"שובה לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טאיקה וואיטיטי היהודי הניו זילנדי (ששמו המקורי הוא בכלל טאיקה דייויד כהן), הוא יוצר מוכשר כשד וסרטיו בדרך כלל נוטים לכיוון האירוני והסאטירי, גם כשהוא מביים סרט על ילד חבר תנועת הנוער הנאצית המדמיין שהיטלר הוא חבר שלו. וואיטיטי מצליח לעטוף את התסריט בהמון הומור מתוחכם, שאף העניק לו אוסקר לתסריט לאותו סרט בשם "ג'וג'ו ראביט".סרטו האחרון "הגול הבא מנצח" עוסק בנבחרת הכדורגל של סמואה האמריקאית שבעבר נחשבה לגרועה בעולם, במיוחד אחרי שהפסידה לנבחרת אוסטרליה ב-2001 בתוצאה האסטרונומית והמופרכת 31-0. אותה נבחרת מתכוננת למוקדמות המונדיאל של 2014 ושוכרת את שירותיו של המאמן הידוע לשמצה תומס רונגן שאמור להוציא את הסמואים מחושך לאור.
אין דרך אחרת להגדיר את הסרט אלא כסרט בורקס בנוסח סמואה והאוקיאנוס השקט. מרגע הגעת המאמן המתוסכל לסמואה הוא ייתקל בחבורה של שחקנים לא מוצלחים בראשות מנהל התאחדות הכדורגל שחייב לעבוד בכמה עבודות כדי להתקיים (הוא בין היתר הצלם בצוות הצילום שמקבל את פני המאמן הזר כשזה נוחת באי וגם בעל מסעדה במקום). כל הסרט משדר עממיות (בוטה לעיתים) והמנהגים המקומיים, על סף האקזוטיות, זוכים לטיפול נוסחתי אבל מאד מצחיק.כמו בכל סרטי ספורט בסגנון 'הלוזרים שבסוף יהפכו לאלופים' המאמן מתחיל עם חניכיו בנקודה הכי נמוכה שיש. אף אחד מהשחקנים בנבחרת בכלל לא מאמין שיש להם סיכוי כנגד טונגה יריבתם המרה. בין השחקנים שוער מדופרס שמתקשה לזוז, קשרית טרנסית, שוטר שהפך לשחקן לעת מצוא וכל החשודים המיידים בסרטים כגון אלו כולל ציטוטים מ "קרטה קיד" או "יום ראשון הגדול" כדי שהצופה יבין בדיוק איפה הוא נמצא.
הסרט עובר בכל התחנות המאפיינות של סרטי ספורט כנגד כל הסיכויים. מחבורת לוזרים הופכים השחקנים ליחידה די משומנת וגאולתם תהיה גם גאולתו של המאמן שנכנע לקסם הבלתי נמנע של האי המבודד שקצב הזמן בו איטי לעומת החיים במערב.מייקל פסבנדר גונב את ההצגה כמאמן המתוסכל שמצא את עצמו בקצה העולם ולמיטב זיכרוני זו פעם ראשונה שהוא מככב בקומדיה - וזה עובד! הרצינות התהומית שבדרך כלל מאפיינת את תפקידיו משרתת היטב את התסריט והעימותים שלו עם קבוצת השחקנים העצלים משכנעים ומאד מהנים. כמו בכל סרט ספורט השיא הוא המשחק מול נבחרת טונגה השנואה, משחק שבו כל השחקנים וגם מאמנם ייתנו את הכול. הסיום כולל קטעים מתוך סרט תעודי בעל אותו שם משנת 2014 שעליו מתבסס הסרט מרגש."הגול הבא מנצח" הזכיר לי בחלקים ממנו את יצירתו המוקדמת והשטותניקית של ואיטיטי –"מה שקורה בצללים" שבה הציג חבורת ערפדים בצורה מצחיקה עד דמעות. כמו שם, גם בסרט הנוכחי כללי הז'אנר ברורים ולמרות זאת וואיטיטי מצליח להנפיק עוד יצירה צינית על גבול האבסורד שמצליחה להיות מהנה באופן שובה לב.
הגול הבא מנצח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נועהגיל: 2413/02/2024 06:56:52
10/10אייקון ציון
סרט ממש יפה ומקסים ומצחיק מאוד המשחק מצויין הסרט מרתק מאוד ונישארתי עם תחושה של עוד, הסיפור של נבחרת סמואה האמריקאית מעניין ממש והנבחרת הזאת מצליחה לרגש מאוד והסיפור של המאמן מרגש מאוד! זה לא סרט כדורגל טיפוסי זה איפילו מעבר לזה רוצו לצפות!
שם: שלומיגיל: 7407/02/2024 17:55:46
9/10אייקון ציון
סרט המבוסס על סיפור אמיתי, מתאר לנו עד כמה משחק הכדורגל חובק צופים ואוהדים בכל העולם. נבחרת סמואה האמריקאית נוחלת תבוסה נגד נבחרת אוסטרליה, הדבר היחיד שהם רוצים להבקיע גול אחד. מגייסים מאמן אמריקאי ומצליחים מעבר לגול אחד. סרט אנושי, נופים מדהימים ואוכלוסיה מאד מעניינת. מומלץ
שם: Womanגיל: 3901/02/2024 22:45:20
9/10אייקון ציון
קומדיה מהנה לכל המשפחה. מסרים נהדרים. אהבנו!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט