לולה ואחיה ביקורת סרט

Lola and her Brothers Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "לולה ואחיה":
"עוד סרט על יחסי אחים שלא מחדש דבר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lola and her Brothers
משחק לודיוין סגנייה, חוזה גרסייה, ז'אן פול רוב במאי/ת ז'אן פול רוב  
זר
ביקורת סרט ללולה ואחיה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"פשוט משעמם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע88.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יחסי אחים ואחיות הוא נושא שעוד בתנ"ך עסקו בו רבות. מקין והבל ועד ליעקב ועשו וליוסף ואחיו. התנ"ך עוסק ביחסים אלו במובן השלילי של מאבקי כוח ורצון להתבלט על שאר האחים, למרות שלעיתים יחסי אהבה-שנאה אלו מובילים לפיוס. גם בקולנוע סרטים רבים עסקו במערכות יחסים מורכבות בין אחים מ"קדמת עדן" עם ג'יימס דין וריצ'רד דאוואלוס, "חנה ואחיותיה" הנפלא של וודי אלן, "איש הגשם" עם דסטין הופמן וטום קרוז וגם בסרטיו של שמי זרחין כמו "המילים הטובות" ו"העולם מצחיק". אפילו עולם הטלוויזיה היה תמיד קרקע פורה לנושא כמו הסדרות: "אחים ואחיות", "שולחן לחמישה" ועוד.סרטו החדש של הבמאי-שחקן ז'אן פול רוב מציג בפני הצופה שלושה אחים: לודיווין סנייה החביבה היא לולה המצויה בהליכי גירושים ומתאהבת מחדש, ז'אן פול רוב הוא בנואה ,אופטיקאי מבולבל שמתחתן בשלישית ולא כל כך מסתדר עם אשתו הטרייה וחוזה גרסייה הוא פייר- קבלן הריסה המפוטר מעבודתו ולא יודע את נפשו. האחים נפגשים למפגש קבוע בסמוך לקבר של הוריהם. הם דנים בצרותיהם, רבים בלי הפסקה ומנסים תוך כדי גם לעזור אחד לשני.
הבעיה טמונה בתסריט שאינו מחדש דבר בנושא יחסי אחים. העלילה צפויה ודי מייגעת לאור ההתרחשויות שאינן מפתיעות. כל אחד מהשחקנים מגלם את תפקידו באופן ראוי, אך לא מצאתי איזו כימיה מיוחדת בין שלושת השחקנים שבאמת מעוררת תחושה שהשלושה הם בני משפחה אחת. הסרט עובר לו על מי מנוחות עם הפוגות קומיות בודדות פה ושם שקצת מצילות את המצב.עושה רושם שהסרט מתפזר ויוצרו לא לגמרי סגור על עצמו לגבי מה הוא הנושא שבאמת מעניין אותו להביע ביצירתו: האם מדובר בדרמה נוקבת עם מסר חברתי? האם יש כאן אמירה על מיעוטים בחברה הצרפתית? (החבר החדש של לולה הוא מוסלמי). לעיתים מודבק בגסות שיר נוגה לסרט והצופה נדרש למעין חשבון נפש מלאכותי.
"לולה ואחיה" מצטרף לשלל יצירות קולנועיות, תיאטרליות, ספרותיות וטלוויזיוניות העוסקות בדינמיקה שביחסי אחים ואחיות ומנסות לפצח אותן. לז'אן פול רוב אין בכלל את הכלים להתמודדות מורכבת עם הנושא. לדאבונו הסרט אינו תורם דבר לנושא וגם כמוצר בידורי נטו ערכו מועט ולכן אפשר לוותר עליו.
לולה ואחיה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בנציגיל: 6921/09/2019 20:06:13
6/10אייקון ציון
סרט צרפתי שגרתי וצפוי. בסיכומו של דבר מעט משעמם.
שם: ירון ג. רעות.גיל: 6518/09/2019 13:20:10
6/10אייקון ציון
משעמם, איטי, הומור ירוד ועלילה...??? ציון 6 רק בזכות המשחק המצויין של לודיוין סגנייה וצילום טוב.
שם: חיים וינטראובגיל: 4710/09/2019 11:09:07
9/10אייקון ציון
עוד סרט מקסים כמו שרק צרפתים יכולים לעשות. סיפור כמעט נטו סיפור. התרחשות רגשית עם מעט מאד ארועים (למרות שכל אחד ממעט האירועים הללו משנה את חייו של אדם אחד לכל הפחות בסרט), אבל עם המון אהבת אדם, רגישות, סרקאזם שאינו נובע מרוע אלא ממבט על מציאות החיים, וסוף אופטימי. סרט רומנטי, אנושי, משעשע ואף מרגש. הזמן עובר ביעף. מה צריך יותר מזה לאחה"צ/ערב כדי לצאת עם חיוך ולחלום חלומות טובים בלילה?
קישורים
חץ לולה ואחיה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט