ימים מושלמים ביקורת סרט

Perfect Days Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ימים מושלמים":
"אחד מסרטיו הטובים ביותר של וים ונדרס"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Perfect Days
משחק קוז'י יאקושו, טוקיו אימוטו, אריסה נאנקו, אאוי יאמאדה במאי/ת וים ונדרס  
זר
ביקורת סרט לימים מושלמים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מדיטציה בתנועה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
מדד פופולריות
10.0/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש במאים שהצפייה בסרטיהם מזמנת לצופה חוויה שהיא הרבה מאשר צפייה בסרט קולנוע. וים ונדרס הוא אחד הבמאים האלה. יש לו יכולת מופלאה לגעת בנפשו של הצופה ולאט לאט להעביר אותו מסע רוחני ביחד עם גיבורי סרטיו. גיבוריו של ונדרס מתבוננים, לעיתים קרובות בשתיקה, בסביבתם ומחפשים מזור לנפשם הפגועה. יש סצנות בסרטיו של ונדרס שאחרי שראית אותן בפעם הראשונה הן אינן מרפות. תהא זו הסצנה בפתיחת "פריז טקסס" שבה מגיח הארי דין סטנטון מן המדבר או הסצנה שבה מהלך ברונו גאנץ כמלאך בספרייה הציבורית של ברלין ב"מלאכים בשמי ברלין". מעל כולן ניצבת סצנת ה"הכרתי את האנשים האלו" בין הארי דין סטנטון לנטשה קינסקי, גם היא מתוך יצירת המופת של ונדרס "פריז, טקסס" .ונדרס כבר בן 78 ונדמה מפויס יותר כלפי העולם. מי שנחשב לאחד מהבולטים שבגל החדש של הקולנוע הגרמני, יוצר מניפסטים קיומיים עדינים המסוגלים להפנט את הצופה במבע הקולנועי הייחודי שלהם. כזה שלעיתים צועד עקב בצד אגודל בדרכי הקולנוע הדוקומנטרי.
בסרטו האחרון "ימים מושלמים" כמעט ולא קורה כלום - ובו זמנית קורה הכל. היראימה (השחקן הנהדר קוג'י יקושו שזכה בצדק בפסטיבל קאן האחרון בפרס המשחק) הוא מנקה שירותים ציבורים ברובע יוקרתי של טוקיו. הוא קם בזריחה, מקשיב לקלטות ישנות, קורא ספרות יפה וגאה בעבודתו הספרטנית. היראימה נהנה מטיפול בעצים וגם מהתבוננות בטבע.יש אנשים שונים המעורבים בחייו הבודדים. העוזר הצעיר שלו, אחייניתו שמגיעה לביקור, בעלת מסעדה שאיתה הוא יוצר קשר. כל האנשים האלו לא מסיטים אותו מדרכו הסיזיפית אך דרכם הוא מגלה פה ושם את רגשותיו. הוא פורץ בבכי לפתע, הוא מחייך ובעיקר משתדל לשמור על שלוותו.
ונדרס מהרהר בעזרת סצנות יפהפיות ופסקול נפלא בחיים עצמם. גיבורו הוא רק משל לקיום אנושי בשולי החברה. ונדרס שואל האם אדם יכול להתקיים כאי. הוא גם מראה לצופה כי יש הנאה בדברים הפשוטים בחיים. דברים שבעולם חומרני ומהיר אולי איבדו מחשיבותם. היראימה מתבונן בעולם והעולם מתבונן בו בחזרה.מכיון שוונדרס הוא חוקר לב ונפש הוא אינו רומז לרגע כי גיבורו חווה אושר מושלם בדרכו הסטואית בחייו. ונדרס מהרהר על הקיום האנושי והצופה מהרהר איתו וחווה ממש מדיטציה בתנועה. "ימים מושלמים" הוא אחד הסרטים היפים שיצאו השנה בקולנוע ומומלץ לקחת אוויר ולצפות בו על המסך הגדול.
ימים מושלמים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלמהגיל: 7720/05/2024 00:04:57
8/10אייקון ציון
אין ספק שזה סרט יפה, אמנותי. השחקן, הכמעט יחיד, מצויין.בשל כך הוא זוכה לשבחים של המבקרים המקצועיים. הסרט מתאים מאוד לסינמטקים. הסרט ארוך מאוד ומתפתח לאיטו. רק אחרי שעה בערך חל שינוי בשגרת יומו של מנקה השירותים החביב.בסוף הסרט מתבררת, אולי, הסיבה להעדפת החיים השגרתיים שלו. יש צורך באורך רוח מצד הצופה בסרט. לפעמים קינאתי בשלווה של חיים כאלה בהשוואה לשלנו בימים קשים אלו.
שם: tonywגיל: 5818/05/2024 14:05:37
8/10אייקון ציון
שבועיים בחייו של מנקה שירותים בטוקיו. סרט על שגרת חיים פשוטים, על מאוויים, על חלומות, על הנאות קטנות. הסרט משתדל להקטין את העלילה ואת הטקסטים וכמעט ואין שיחות בסרט. הכל במטרה להתמקד במשמעויות העמוקות של החיים וההשלכות הנובעות מכך מההשוואה המתבקשת בין חיי הגיבור ובין חיינו שלנו הצופים
שם: מיכל גרינבאוםגיל: 5918/05/2024 11:35:51
2/10אייקון ציון
סרט ארוך ומשמים! לא מצאתי בו ולו נקודת עניין אחת. המתנו בסבלנות להתפתחות כלשהי אך לשווא. התאכזבנו קשות
קישורים
חץ ימים מושלמים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט