ניו יורק רוקדת ביקורת סרט

Mad Hot Ballroom Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ניו יורק רוקדת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mad Hot Ballroom
משחק במאי/ת מרלין אגרלו  
תיעודי
ביקורת סרט לניו יורק רוקדת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטה התיעודי של מרילין אגרלו "ניו יורק רוקדת" כבש את לבבותיהם של האמריקאים והפך מסרט תיעודי קטן לאחת ההפתעות הנעימות של הקיץ האחרון. עכשיו הוא מגיע לארץ ובספק רב אם גם אתם תוכלו לעמוד מול קסמו. אגב, לשרת החינוך, לימור לבנת מומלץ להגיע לבית הקולנוע ללמוד חינוך מהו."ניו יורק רוקדת" לוקח סיכון גדול מאוד: השילוב בין ילדים לריקודים סלונים יכול להיות קטלני במיוחד עבור המבקרים והציניקנים חובבי הקולנוע האיכותי. אבל התוצאה למרבה הפלא היא סרט מרגש וכובש על חשיבותו של החינוך לתרבות וכיצד היא משפיעה באופן חיובי על ילדים הלומדים בבתי ספר יסודיים עירוניים בשכונות מצוקה של הכרך הגדול ביותר בעולם, ניו יורק.
בעוד שבמערכת החינוך הישראלית שרת החינוך מחסלת כל מקצוע הקשור לאומנות או תרבות בשם הקיצוצים, (הרי כולם צריכים להיות בורים כמו בנה שטען בראיון מביך לפנאי פלוס ש"טרויה" הוא סרט איכות). במערכת החינוך בניו-יורק משקיעים בשיעורים לריקודים סלוניים. כן, תרבות מעונבת לילדים בני אחד עשרה המגיעים ממשפחות מצוקה, משכונות עוני אלימות. באותם שיעורי ריקוד, הם לומדים כללי התנהגות קשוחים המכניסים לחייהם משמעת, כבוד ושלל סגנונות מוסיקליים שלא נחשפו אליהם בחיים.התלמידים, רובם היו חוליגנים קטנים ותלמידים חלשים, עוברים במהלך אותה שנה שינוי קיצוני בחייהם ולהפתעת המחנכים וההנהלה הם מתחילים להתנהג כמו בני אדם וחלקם אפילו עוברים את המבחנים. במונולוג מרגש אחת המחנכות פורצת בבכי כאשר היא אומרת ששיעורי הריקוד גרמו לשינוי אצל התלמידים ולפתע הם מתנהגים כמו מבוגרים.
מרילין אגרלו וצוות ההסרטה שלה עקבות במשך שנה אחת אחרי 3 כיתות, שתיים החולמות להגיע לגמר והשלישית האלופה הבלתי מעורערת. הסרט מתאר בעדינות את הדינמיקה בתוך הכיתה. מערכות היחסים בין התלמידים, המורים וכמובן בין התלמידים והמורים. אין ספק שכאשר הילדים מתחילים לדבר הם גונבים את ההצגה באופן אוטומטי, יש יגידו שמדובר בניצול אני דווקא חושב שזה מקסים ועל השפתיים שלי נוצר חיוך מטופש לאורך כל הסרט.נכון, הסרט "ניו-יורק רוקדת" לוחץ על כל נימי הרגש בצורה מדויקת ואנחנו נצחק ונתרגש עד דמעות עם הילדים והתהליכים השונים שהם עוברים עד לרגע השיא, תחרות ריקודים סלוניים שנתית בלב מנהטן. אבל הסרט מצביע על משהו ששרת החינוך שלנו שכחה מזמן, תרבות הופכת ילדים לבני אדם ולא איומים, אלימות, שנאה וקור רוח."ניו-יורק רוקדת" הוא סרט תיעודי מתוק מצמר גפן אבל ברגע שנוגסים בו מבחינים שיש בו הרבה יותר ממתוק, יש בו גם המון תקווה מהולה בעצב. תקווה שאותם ילדים קטנים יאמצו את אותה צורת התנהגות שרכשו בשיעורי הריקוד וימשיכו להיות ג'נטלמנים גם כאשר הם התבגרו כי לפי הסטטיסטיקה רובם ידרדרו לפשע או יכנסו להריון עוד לפני שיסיימו את התיכון.
ניו יורק רוקדת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נועה .גיל: 3220/08/2005 23:48:01
10/10אייקון ציון
כיף של סרט. מקסים.
שם: חגית מנדרובסקיגיל: 3318/08/2005 22:52:34
10/10אייקון ציון
סרט חובה למשרד החינוך בארץ! התרגשתי לאורך כל הסרט לצד הילדים והילדות המקסימים האלה, אבל הכי התרגשתי אל מול התקווה הזועקת מהסרט שלפחות מקצת הילדים האלה, אם לא רובם ככולם, ימצאו את עצמם כבוגרים מאושרים ומצליחים ולא כפושעים ונרקומנים. הלוואי וגם אצלנו ישכילו בעלי הכוח והממון לתת יד למען תקווה מוארת שכזאת...
שם: איה ביננבויםגיל: 1114/07/2005 11:54:14
9/10אייקון ציון
לפי דעתי הסרט ממש טוב. הכל טוב בסרט לדעתי חוץ ממשהו אחד- לדעתי היה צריך לשנות את סוג הריקוד לסוג אחר. כדאי לכם לראות!
קישורים
חץ ניו יורק רוקדת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט