קרייזי ביקורת סרט

C.R.A.Z.Y. Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קרייזי":
"הפתעה אמיתית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר C.R.A.Z.Y.
משחק מייקל קוט, מרק-אנדרה גרונדין, דניאל פרולק, אמיל ואלי, פייר-לוק ברילאנט במאי/ת ז'אן מרק וואלי  
זר
ביקורת סרט לקרייזי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הפתעה אמיתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בזמן הטיול שלי למונטריאול ביוני לפני קצת פחות משנה, צפיתי בסרט הקוויבקי המעולה "קרייזי". מיד התיישבתי על המחשב בקונסוליה הישראלית בעיר וכתבתי ביקורת, אותה שלחתי אל עורך האתר. הביקורת עלתה באתר בתאריך ה 24/07/05 ובה פניתי בקריאה נרגשת לחברות ההפצה הישראליות שמתמחות בקולנוע זר להביא אותו לארץ. כאשר חזרתי ארצה הרמתי טלפונים למספר חברות הפצה כדי לשכנע אותם לקנות את זכויות ההפצה של הסרט.משום מה חברות ההפצה בארץ מחבבות רק שלושה במאים קנדים: דניס ארקן, אטום אגויאן, ולפעמים גם את טום פיצג'רלד. הן מתעלמות לחלוטין מרוברט לפאז' וגיא מאדין האומנותיים והמוכשרים לא פחות. הבמאי ז'אן-מארק ואלה הוא אלמוני כמעט לחלוטין שעבד בעיקר בסדרות טלוויזיה קנדיות ואמריקאיות וביים פרסומות וקליפים. "קרייזי" הפך לשובר הקופות המקומי הגדול ביותר בקנדה בשנת 2005. די קל להבין למה, למרות שהוא נמשך קצת יותר מדי, קשה שלא להתאהב בו. אין מה לעשות, ללהיט הקוויבקי יש קסם שכובש אותך מהפריים הראשון.
סרטי אורלנדו החליטו להרים את הכפפה ולקחת סיכון. הם קנו את הזכויות על הסרט. לשמחתי כבר עכשיו תוכלו לצפות באחד הסרטים האהובים עלי מהשנה האחרונה. "קרייזי" הוא בעצם סיפורו של התסריטאי, פרנסיס בולה שגדל במשפחה בת חמישה בנים. הבמאי ז'אן מרק ואלה שעבד עם בולה על התסריט, הצליח להפוך סיפור התבגרות מוכר ליצירה קולנועית מלאה באנרגיות שמצליחה לחצות גילאים ולבבות. הוא עושה זאת בעיקר בזכות המון אנושיות ורגש אמיתי שכמעט ונעדר ממרבית הסרטים המשפחתיים של תקופתנו.הסרט עוקב אחרי משפחה ממעמד הפועלים: אב, אם וחמישה בנים, ומתמקד במערכת היחסים האוהבת ומלאת הבלבול בין האב לבנו הרביעי, ז'אק, שנולד ב 25 בדצמבר, ערב חג המולד. הסרט עוקב אחרי עשרים שנה של מערכת יחסים כואבת שבו האב מנסה להפוך את הבן למה שהוא לעולם לא יהיה. בנוסף לצרה הזו לז'אק ניתנה גם מתנה והיא שבעזרת כוח המחשבה הוא יכול לעזור לאנשים חולים.

בעזרת המון הומור, נוסטלגיה, סרקזם ועצב גדול ז'אן מרק ואלה מתאר דיוקן משפחתי קורע לב של מעמד הפועלים וכיצד הוא מתמודד עם השינויים החברתיים שהתרחשו במהלך אותם עשרים שנים. הוא עושה זאת בעזרת סיפור קולח, עריכה קצבית ומוסיקה, המון מוסיקה שלפי הבנתי גרמה לבמאי לקצץ בשכרו כדי שיוכל להשיג את כל הזכויות לשירים שבהם הוא היה מעוניין.
C.R.A.Z.Y הוא לא סתם שם של סרט. השיר אהוב על אבי המשפחה הוא Crazy של פטסי קליין, והאותיות הראשונות בשמם הפרטי של הבנים הם ראשי התיבות של השיר המדובר. בנוסף לפטסי אפשר לשמוע בפסקול שארל אזנבור, דיוויד בואי, פינק פלויד, האבנים המתגלגלות, אלביס פרסלי ועוד רבים וטובים. הסרט הוא לא רק מעדן מבחינה עלילתית או ויזואלית, גם שרים אותו במרבית הזמן.את התפקיד הראשי של הסרט גונב בהליכה מרק אנדרה גרונדין כז'אק הבן הרביעי המיוסר שמנסה להדחיק את אהבותיו ותשוקותיו רק כדי למצוא חן על ידי אביו אותו הוא מעריץ ואוהב. את דמות האב המורכבת מגלם מייקל קוט שיוצר דמות מלאה ומרגשת. את האם מלאת החסד מגלמת דניאלה פרולק ואת אנטוני האח המסומם והאלים עושה בצורה מעולה פייר לוק ברילאנט. "קרייזי" יפקח את העיניים להורים רבים שאינם מסוגלים לאהוב את ילדיהם בגלל שהם הולכים בנתיב אחר ממה שהם שאפו להם. מסר כול כך חשוב גם בימינו אנו.מאז שראיתי לראשונה את הסרט הוא הספיק לזכות בעשרה פרסי האוסקר הקנדי לסרט הטוב ביותר, פרס הבימוי, פרס השחקן, שחקנית משנה, תסריט, סאונד, עיצוב, תלבושות. הוא גם זכה ב 13 פרסי ג'וטרה (האוסקר הקוויבקי). בביקורת שכתבתי במונטריאול לפני פחות משנה הבטחתי לעזור ולספק חמישה כוכבים אם אחד המפיצים יחליט להביא את הסרט ארצה, אני נשאר נאמן להבטחתי. "קרייזי" הוא הפתעה קוויבקית שחובה לראות.
קרייזי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משה רביגיל: 3620/08/2011 11:47:15
9/10אייקון ציון
מצויין
שם: אליעד טלמורגיל: 1530/03/2007 12:51:53
10/10אייקון ציון
לא יוצא לי לצפות הרבה פעמים בסרטים קנדיים, האמת היא שנראה לי שקרייזי הוא הסרט הקנדי הראשון שאי-פעם צפיתי בו... אחרי שראיתי את הסרט, הוא העלה את כל הציפיות מסרטים קנדיים אחרים. תחילה לא רציתי לקחת את הסרט בדיוידי, כי היו סרטים אחרים, אך לאחר שקראתי בתקציר שיש מוזיקה של פינק פלויד, החלטתי ללכת על הסרט. לסרט יש הרבה סטייל, והרבה מוזיקה טובה, ולא רק של פינק פלויד - גם פטסי קליין, הרולינג סטונס, דיוויד בואי וגפרסון איירפליין... לא רבים הסרטים בעלי פסקול כל-כך טוב. עלילת הסרט היא עלילה אנושית, שיכולה להתרחש בכל משפחה, והיא מדברת על כל מיני עניינים חברתיים חשובים. המשחק בסרט מצוין, של כל השחקנים, וגם של הילדים הקטנים בקאסט - מה שמפתיע אותי, כי בדרך-כלל אני לא סובל ילדים קטנים בקאסט. לדעתי קרייזי הוא אחד הסרטים הטובים ביותר של שנת 2005, ואם זה היה תלוי בי, הייתי נותן לו מועמדות לאוסקר. מומלץ מאוד. שלמות בסולם טלמור.
שם: אמנון אלביגיל: 9910/06/2006 22:08:55
7/10אייקון ציון
מסכים עם הדעה הכללית: סרט טוב, חשוב, מעורר מחשבה, מורה דרך להורים. משחק מצוין. אלא מה ? קצת משעמם, צפוי, ארוך
קישורים
חץ קרייזי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט