חדשות קולנוע וסרטים

מרתון "חולית", פסטיבל קולנוע איטלקי וטרום בכורות: אפריל בסינמטק חיפה

מאת:
מרתון חולית, פסטיבל קולנוע איטלקי וטרום בכורות: אפריל בסינמטק חיפה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
צ'ינמה איטליה: פסטיבל הקולנוע האיטלקי, נוחת בסינמטק חיפה עם מיטב הקולנוע האיטלקי: קלאסיקות, לצד סרטים חדשים והקרנות טרום בכורה. עוד בתכנית: קולנוע ישראלי איכותי כולל מפגשים עם יוצרים, הקרנות טרום בכורה של הסרטים החדשים ביותר, סרטים מפסטיבל הסרטים חיפה, סרטים לכל המשפחה, ומרתון "חולית": צפייה בשני הסרטים במחיר מיוחד
צ'ינמה איטליה: פסטיבל קולנוע איטלקי

פסטיבל צ'ינמה איטליה חוזר השנה בפעם העשירית. גם השנה יוקרנו סרטים עכשוויים והקרנות טרום בכורה לצד חלק קלאסי שיוקדש לשחקנית סופיה לורן שחוגגת השנה יום הולדת 90. בתוכנית מוצגים מהסרטים היפים והחשובים ביותר של כוכבת הקולנוע הדגולה, שברבים מהם משתתף לצדה מרצ'לו מסטרויאני, את חלקם ביים הבמאי הדגול ויטוריו דה סיקה.

השושלת של דה סיקה תהיה אחד הקווים המנחים את הפסטיבל: לצד היצירות הגדולות של ויטוריו דה סיקה, אותו נוכל לראות גם כשחקן בסרטו של אלסנדרו בלסטי "איזו אישה", בתוכנית יש גם שני סרטים נוספים בהם נוכחים בני משפחת דה סיקה: "לימוני חורף" בבימויה של קתרינה קארונה בכיכובו של כריסטיאן דה סיקה, בנו של ויטוריו ו"מימי נסיך האופל" בבימויו של ברנדו דה סיקה.

סרט הפתיחה הוא "קפיטאנו" מאת מתאו גארונה, זוכה אריה הכסף בוונציה והמועמד לאוסקר לסרט הבינ"ל הטוב ביותר, שהוקרן בפסטיבל הסרטים חיפה, סיפור בהשראת הסיפורים האמיתיים של מספר נערים שחוו את המסע מאפריקה לחופי אירופה. עוד בתוכנית: "שחר של יום חדש", היצירה האחרונה של סבריו קוסטנזו עם צוות בינלאומי הכולל, לצדן של אלבה רורוואכר ורבקה אנטוניאצי האיטלקיות, את וילם דפו וג'ו קרי.

ג'וזפה פורלו מציג את "זיקוקים", זוכה גלובוס הזהב האיטלקי לשנת 2023 עבור סרט בכורה הטוב ביותר והוצג בפסטיבלים בינלאומיים רבים. סרט יפהפה ופיוטי על הזכות לחיות ולאהוב ללא פחד. הסרט, המתרחש בסיציליה בשנות ה-80, מקיים דיאלוג עם סרטה היפה של אמה דנטה "חמלה" המתרחש אף הוא בסיציליה, ומספר את סיפורו של ארתורו, שגודל על ידי זונות המאמצות אותו לאחר מות אמו. סרט חזק מלא במשמעויות סמליות על האמת האנושית.

ג'נארו נונציאנטה מציג את הקומדיה המצחיקה "החיים הם חוף" אשר בששת השבועות הראשונים בבתי קולנוע באיטליה הכניסה יותר מ-4 מיליון יורו! סיפורו של אדם שיש לו הכל ויוצא למסע שיהפוך עבורו להזדמנות להסתכל אחרת על העולם, למרוד ולנסות להגשים את חלומותיו ורצונותיו.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן



קולנוע ישראלי

גם החודש רואים בסינמטק חיפה את מיטב הקולנוע הישראלי, סרטים חדשים, קולנוע תיעודי, והזדמנות מיוחדת לפגוש יוצרים ולשוחח עימם על הבחירות האומנותיות שנעשו בסרטים./ פותחים את החודש עם הסרט החדש "ציור מולדת (צבר)" המציג את סיפורו של כרים אבו שקרה. כאשר כרים התחיל לצייר, זלזלו בו שני בני דודיו הציירים סעיד ופריד, שניים מחמישה ציירים בני אותה משפחה מאום אל פאחם – משפחת אבו שקרה. כרים נפגע עד עמקי נשמתו. הוא קרע את כל ציוריו ונטש את העיסוק שבו החל אינטואיטיבית בלי כל ידע אקדמי. אביו לא נתן לזה לקרות, הוא דרבן אותו לחזור למכחולים. היום כרים הוא המבוקש והמצליח ביותר מבין שלושת הציירים שחיים. נכון, הוא חיקה את עאסם והוא עושה זאת עד היום כחלק מעיסוק בנרטיבים אחרים. לאחר ההקרנה יתקיים מפגש עם הבמאי טובי ארבל. חצי שנה עברה מאז השבת השחורה של ה-7.10, ב-7.4 יוקרן הסרט "קדחת ים תיכונית", שמתאר את חיי משפחתה של מיכל בשנת 2006, משפחה אחת מתוך רבות המתגוררות בנגב המערבי, לימים עוטף עזה, מקבל בימים אלה תוקף חדש בעקבות חטיפת עמרי מירן, הגיס של מיכל ובן זוגה של אחותה לישי. בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם מיכל ולישי לביא ואחריה יוקרן אחד מהסרטים האהובים על עמרי, "קומדיה אלוהית".

עוד בהמלצות, הקרנה של הסרט התיעודי המרגש "השיבה מהפלנטה האחרת" המציג את סופר השואה ק.צטניק אשר שמר בקנאות על פרטיותו, גם בעת שספריו תורגמו לעשרות שפות ונמכרו במיליוני עותקים. כאשר נאלץ לחשוף את זהותו במהלך עדותו במשפט אייכמן, הוא התמוטט על דוכן העדים לתדהמתו של הקהל בבית המשפט ולתדהמת הצופים ברחבי העולם. ק.צטניק מחליט להתמודד עם זיכרונותיו מאושוויץ בעזרת טיפול ניסיוני ב-LSD. המבט המחודש של הסופר על אירועי חייו, במהלך הטיפול, מביא אותו לנסח תובנות רדיקליות בנוגע לתפיסת השואה בישראל. לאחר ההקרנה העיתונאית והבמאית ליסה פרץ תשוחח עם במאי הסרט אסף לפיד.

בנוסף יוקרן הסרט "מעברים" המציג את הקיבוץ המוכר נאות-סמדר, שם חיה קהילה אלטרנטיבית בלב המדבר ומתקיים מדי מספר שנים אירוע שנקרא 'מעברים', בו התושבים מחליפים בתים. כל אנשי הקהילה משפצים יחד את הבתים, וכולם מגלים לאן יעברו בערב אחד חגיגי. לאחר ההקרנה יתקיים מפגש עם הבמאית מיה מקמנוס רונן ועם חבר בקהילת נאות סמדר. עוד יוקרנו: "חדר משלו", "הפילגש" ו"בתי אהובתי".

לפרטים נוספים>> לחצו כאן



הקרנות טרום בכורה

גם החודש רואים את הכי טוב, לפני כולם. הקרנות טרום בכורה של הסרטים החדשים והמדוברים מכל העולם! נמליץ ראשית על הסרט החדש ומהדובר "מורדים לסופ"ש", מבוסס על סיפור אמיתי של ג'ייסון בן ה-10, ילד על הרצף, שגדל במשפחה חמה ומסורה. ג'ייסון ואביו יוצאים למסע מרגש ולא שגרתי מדי סוף שבוע שם השניים ימצאו קרבה, שפה משותפת והבנה עמוקה.

סרט נוסף שיצא להקרנת טרום בכורה: "אדיוס בואנוס איירס" המתמקד בתקופה בה ארגנטינה הייתה במשבר כלכלי עמוק והיה חוסר אמון של העם בממשלתו המושחתת. חברי להקת טנגו מנסים לשרוד ומשכנעים זמר טנגו מהולל וישיש להצטרף כסולן. הקלפים נטרפים כשהממשלה מקפיאה את חשבונות הבנק וניצוץ של הפגנות ניצת.

כמו כן, החודש בשל הביקוש נוספו שתי הקרנות לסרט "רדיקלי", שהשתתף בפסטיבל הסרטים חיפה. הסרט הוא סיפור כן, מלא שמחת חיים ומעורר השראה, על מורה שמחליט לשנות את הגישה ולגרום לתלמידיו ללמוד ולחקור, ולא פחות חשוב - ליהנות בזמן שהם עושים את זה. הסרט כבר כבש לבבות עת הוקרן בפסטיבל סאנדנס וזכה בפרס חביב הקהל. עוד מפסטיבל הסרטים, הסרט המעורר תיאבון "הקדירה". הסרט הוקרן בפסטיבל קאן וזיכה בפרס הבימוי הטוב ביותר את טראן אן הונג הווייטנאמי-צרפתי ("יער נורווגי"). בכיכובה של ז'ולייט בינוש בהופעה שהזכירה לרבים את תפקידה הבלתי נשכח ב"שוקולד".
עוד בתוכנית, הזדמנות נוספת לראות את הסרטים שהשתתפו אף הם בפסטיבל הסרטים: "אג'ומה" מועמד סינגפור לתחרות האוסקר ו"ימים מושלמים" אשר זכה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.

לפרטים נוספים >> לחצו כאן



לכל המשפחה

החודש הבאנו מספר סרטים שכיף לראות עם כל המשפחה. נתחיל מהסרט הנוסטלגי והקלאסי, "הנסיכה הקסומה" והרצאה של אלון גור אריה על סרטי פולחן נגד כל הסיכויים. בהרצאה נשאל את השאלות הבאמת חשובות: מדוע "הנסיכה הקסומה" נחשב לתסריט מקולל? למה פחדו מהשחקנית מ"הקוסם מארץ עוץ" חצי שנה אחרי הצילומים? סיפורי אימה על סרטים שנראו ככישלון בטוח ופתאום קרה הנס. ממחיקת "צעצוע של סיפור" ממחשבי פיקסאר דרך "חמים וטעים" ועד כמה עלו השחקנים של "וונקה" במשקל אחרי שאכלו את התפאורה.

כחלק מהמסגרת של "סינמטקיד" תוכלו להינות מהקרנת טרום בכורה של הסרט "צוות ג'ונגל מטריפים את העולם" במחיר מופחת של 25 ₪ כולל פופקורן! זהו סרט המשך ללהיט "צוות ג'ונגל כח הצלה". קצף ורוד מוזר מתפשט על פני הג'ונגל, וברגע שהוא בא במגע עם מים, הוא גורם לפיצוץ ומחריב את האזור, החבורה יוצאת למסע חוצה גלובוס, אוקיינוסים, הרים ומדבריות ונתקלת בהרפתקאות מטורפות.

לצפייה עם הילדים הגדולים: "הילד והאנפה", סרטו החדש של זוכה האוסקר הייאו מיאזאקי מקים סטודיו ג'יבלי המפורסם שאחראי ליצירות מופת כגון "הטירה הנעה", "המסע המופלא" ו"השכן הקסום שלי טוטורו". המבקרים הכתירו אותו כיצירת מופת מלאת יצירתיות, מקוריות, דמיון ורגש עמוק. הסרט הוא כמעט סרט אוטוביוגרפי, והבמאי שזר בעלילתו אירועים מילדותו והתבגרותו בצל מלחמת העולם השנייה. מדובר במעשייה מופלאה שמזכירה את כל הטוב שבסרטיו הגדולים של אמן האנימציה היפני: עולמות קסומים, מהפנטים וצבעוניים, מסעות אפיים וגורליים, וקשרים מיוחדים בין בני אדם ובעלי חיים. מתאים לבני נוער מגיל 14 ומעלה.

לפרטים נוספים>> טקסט הקישור כאן



מרתון חולית

הטריפ הקולנועי של השנה! בואו לצפות בשני חלקיו של אפוס המדע הבדיוני על פי רב המכר הקלאסי של פרנק הרברט. כרטיס לשני הסרטים במחיר מיוחד! שנתיים אחרי ש"חולית" הדהים את העולם, זכה להצלחה בינלאומית נדירה, היה מועמד לתשעה פרסי אוסקר וזכה בשישה, היוצר דניס וילנב מביא את הפרק החותם לאפוס הקולנועי ע"פ יצירת המד"ב המהוללת של פרנק הרברט בסרט "חולית: חלק שני". "

חולית: חלק שני" ממשיך את מסעו של פול אטריידס כשהוא מתאחד עם צ'אני ואמו בנתיב נקמה נגד הקושרים שרצחו את משפחתו והשתלטו על הכוכב המדברי עתיר המשאבים. מול בחירה בין אהבה לגורל היקום, פול מנסה למנוע עתיד נורא שנגלה לו בחזיונות.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט