חדשות קולנוע וסרטים

וידאו בלעדי: שרלוט רמפלינג בישראל – ראיון

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: בן חכים

כשאומרים קולנוע צרפתי, אומרים שרלוט רמפלינג, השחקנית, זוכת פרס סזאר הכבוד ב – 2001, עבדה עם במאים גדולים כמו טוד סולנדז, פרנסואה אוזון ולארס פון טרייר, אבל רמפלינג, בכלל נולדה באנגליה והחלה את הקריירה שלה בתור דוגמנית לפני שנכנסה לתעשיית הסרטים. השבוע, היא הגיעה לישראל לביקור קצרצר כאשר סרטה "המבט" מוצג בפסטיבל הקולנוע הצרפתי ה – 9 במספר המתקיים בימים אלו בסינמטקים ברחבי הארץ.

[*]

עם פאסון בריטי שלא יבייש את מלכת אנגליה, הגיעה שרלוט רמפלינג אתמול למסיבת העיתונאים שהתקיימה במכון הצרפתי בתל אביב יחד עם דיוויד וסטפן פונקינוס, צמד במאי הסרט "העדינות" בכיכובה של אודרי טוטו שעולה לאקרנים ברחבי הארץ בחודש הקרוב וחיכתה לגל השאלות ולא הבינה מדוע כולם לא התנפלו עליה בין רגע - "זו אמורה להיות מסיבת עיתונאים פתוחה, אף אחד לא מעיז", אמרה בהומור. אבל מהר מאוד השאלות החלו לתפוס תאוצה –

על סרטים כמו "למינג", "מלנכוליה" ו"בריכת שחייה", נשאלה רמפלינג על מקורות הצדדים האפלים שבמשחקה והאם הם מגיעים ממנה או מהתסריט למסך: "זה חיבור בין שניהם, הבמאי בוחר אותי לזה כי בתוכי יש צדדים רעים שרואים מהר מאוד. האמת שאני די קומיקאית. הסרטים הראשונים שלי באנגליה היו קומדיות אבל אז משהו קרה, זה היה כמו התגלות שיוצאת מתוכך, למרות מי שאתה. אז הצד שלי יוצא בדרך די חזקה למסך. אני יכולה להיות מאוד אפילה. במאים נמשכים לצד האפל יותר מהצדדים האחרים וזה בסדר".

[*]

אחד הנוכחים ציין כי רמפלינג לא מפסיקה לעבוד ושאל כיצד היא מצליחה לנתב בין הפרוייקטים: "זה שונה אחרי שעוברים גיל מסויים, לא בהכרח יש לך תפקידים ראשיים. יש הרבה תפקידים קטנים מעניינים כמו ב'מלכנוליה' או בסרטים של טוד סולנדז, או ב'למינג' שהם הכרחיים לסיפור ולעלילה אבל הם לא דמויות משתנות יותר מדי וזה מרתק הרבה יותר. אני אוהבת את זה".

[*]

כאשר היא נשאלה על כך כי היא ידועה בעובדה שהיא לא אוהבת את הוליווד במיוחד - "זה לא שאני לא אוהבת את זה {הוליווד} זה לא מתאים לי. לאישיות שלי. לא מתאים למי שאני. אני אירופאית וסוג הקולנוע שאני רוצה לעשות לא נעשה בהוליווד הרבה. לפעמים בסרטים עצמאיים אבל השיטה ההוליוודית זה משהו שאינו מתאים לאישיות שלי".

כשנשאלה האם היא נמשכת אל מאחורי המצלמה, ענתה: "לצילום, לא לבימוי. אני לא יודעת אם אני רוצה לביים אנשים אני לא יודעת אם אני אוכל לעשות את זה. יש לי קושי לביים את החיים שלי ולא הייתי רוצה לביים חיים של אנשים אחרים. לא הייתי רוצה ליצור עולמות אחרים, שלי מורכבים מספיק. אני אוהבת שמביימים אותי אני אוהבת את החיבור הזה. זה העולם שאני מחוברת אליו".

[*]

אחת השאלות שנשאלה רמפלינג, הייתה על עבודתה עם בנה, כבמאי - "זה נהדר, כי אני מכירה אותו כל כך טוב. יש משהו מאוד.. מתוק ומגן כי הוא היה הבמאי שלי אבל גם הבן שלי. ראייתי אותו כבמאי עובד לא הייתה אמיבוולנטיות...הוא היה בתוך הלב שלי אז זה מאוד יפה והוא גם במאי טוב, למען האמת".

"יש תפקידים מאוד מסויימים לכל שחקן וזה הבמאי שעובד הרבה זמן על פרוייקט. חייב להיות אדם אחד שהוא נורא יירצה {שחקן} עבור הסרט... זה לא כמו בהוליווד, שם הכוכב שנמצא בשנות ה – 30 שלו יכול לגלם הרבה תפקידים שונים כי הוא הכוכב באותה תקופה. בקולנוע באירופה זה לא ככה... זה יותר הבמאי שמלהק את מי שהוא חושב שהוא מושלם לתפקיד".

השחקנית שהולכת לבקר היום בירושלים, נשאלה לגבי ביקור נוסף, ארוך יותר בישראל: "רוצים שאבקר בחיפה, בפסטיבל באוקטובר כי הולכים להקרין את הסרט של הבן שלי, אז אולי אז".

צפו בוידאו בלעדי מתוך מסיבת העיתונאים, שהסתיימה בשיחת טלפון מפתיעה...



תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט