חדשות קולנוע וסרטים

טקס אופיר 2022: "סינמה סבאיא" הוא הזוכה הגדול

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בתום טקס צמוד במיוחד, הוכתר סרטה של אורית פוקס רותם בפרס הסרט הטוב ביותר ונציגה של ישראל לטקס האוסקר. ששון גבאי שבר שיא זכיות לשחקן ישראלי ודאנה איבגי וארי פולמן יצאו בידיים ריקות. אלעד שלו וליטן לשינר עם כל הדיווחים, המנצחים, המפסידים, הנאומים, הרגעים הגדולים והקטנים מטקס אופיר
טקס פרסי אופיר לשנת 2022 נערך אחר הצהריים (ראשון) בזאפה מידטאון בתל אביב, כאשר בתום קרב צמוד במיוחד זכה הסרט "סינמה סבאיא" של אורית רותם פוקס בפרס הסרט הטוב ביותר, שיהיה גם נציגה של ישראל שיתחרה על מקום ברשימה המקוצרת לטקס האוסקר. הסרט שהיה מועמד ב-12 קטגוריות, זכה ב-5 כאשר מלבד פרס הסרט, זכה בפרס הבימוי, שחקנית המשנה לג'ואנה סעיד, הליהוק לעמנואל מאייר ועיצוב התלבושות.

[*]

(צוות הסרט "סינמה סבאיא". צילומים בכתבה: איציק בירן ואלירן אביטל)

זכייתו של "סינמה סבאיא" יכולה להיחשב כהפתעה לאור העובדה שהוא היה הסרט השלישי במספר המועמדויות לאחר "קריוקי" של משה רוזנטל ו"ולריה מתחתנת" עם 14 מועמדויות כל אחד. הגבירה את ההפתעה גריפתו של "קריוקי" את שני פרסי המשחק הראשיים – פרס השחקן לששון גבאי ששבר שיא זכיות באופיר עם 4 פסלונים ופרס השחקנית לריטה שוקרון, לה זו זכייה ראשונה. גבאי הודה בזכייתו לבמאי בעל "טביעת האצבע של אמן" ואמר: "לא הייתי עומד כאן בלי האנסמבל המדהים שלא מפסיק להפתיע ביצירתיות. תודה לדפנה שלי שהולכת איתי לכל אורך הדרך, אני אוהב אותך". שוקרון פתחה את נאומה בהומור כשאמרה "שילמתי כל כך הרבה כסף על האיפור, מה אני אבכה עכשיו? הבת שלי ביקשה ממני תתאפסי על עצמך אבל כל הגוף שלי רועד. תודה רבה לכולם, אי אפשר להאמין".

[*]

"קריוקי" הוסיף שתי זכיות בפרסי המוזיקה והפסקול (מדוע יש שתי קטגוריות נפרדות לכך, אך לא קטגוריה לשיר מקורי?), כשהמועמד המוביל האחר "ולריה מתחתנת" גרף את פרס התסריט למיכל ויניק, הזכייה היחידה שלו מתוך 14 מועמדויות. מאוכזב גדול נוסף מהטקס הוא הבמאי ארי פולמן שסרט האנימציה המצליח שלו "איפה אנה פרנק?" יצא מהטקס בידיים ריקות. גם דאנה איבגי יצאה מאוכזבת מהטקס כשלא הצליחה לשבור את שיא הזכיות לשחקנית, למרות (ואולי בגלל) שהייתה מועמדת פעמיים בקטגוריית השחקנית הראשית על תפקידיה בסרטים "סינמה סבאיא" ו"סבוי". סרט הדוקו-דרמה של זהר וגנר התנחם בפרסי העיצוב האמנותי, האיפור והעריכה.

רגע מרגש בטקס נרשם כאשר הצלם בועז נתן יעקב זכה לאחר 6 מועמדויות בפרס הצילום על הסרט "בתולים" של מאור זגורי והקדיש את הפרס לאביו שנפטר השנה. "הוא היה המאפר הראשון בארץ והפיק סרטים כמו 'סאלח שבתי'. הייתה לו אהבה לזה. הוא ידע להבדיל בין עיקר לטפל וזה מה שהפך אותו לטוב". רגע מרגש נוסף נרשם כאשר ג'ואנה סעיד זכתה בפרס שחקנית המשנה ואמרה: "אני רוצה לפנות לעצמי ולכל ילדה, נערה ואישה ולהגיד לה 'את שווה, את מדהימה, תמשיכי לעמוד על שלך ויום אחד תקבלי את הכתר שמגיע לך'". גם הבמאית לינה צ'פלין בת ה-88 ריגשה כשזכתה בפרס מפעל חיים ואמרה "בגיל הזה רוב הדור שלי כבר איננו. הפרס הזה נותן לי כוח להמשיך למרות הכאבים". הקהל קם על רגליו והריע כאשר השחקן והקומיקאי הוותיק שמואל וילוז'ני זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על הסרט "הדרך לאילת" של יונה רוזנקיאר. "אני נרגש מעומק הלב תודה ליונה הבמאי שמכל האפשרויות הרבות שהיו לו בחר בי לגלם את אביו ז"ל", הודה בנאום הזכייה. זכייה נוספת שגרמה לקהל לעמוד על רגליו הייתה כאשר הבמאי שלומי אלקבץ זכה בפרס הסרט הדוקומנטרי באורך מלא על הסרט "מחברות שחורות" על אחותו המנוחה רונית אלקבץ. "קולנוע נתן לי ולנו חיים, הוא פתח לנו עולם ונותן לנו את החיים של היום ומעניק גם את אלה שלאחר המוות", אמר. "אני חושב שרונית מקדישה את הסרט ליושבות פה ולאלו שצופות בנו הערב ואומרת 'אני מדברת בשבילכן ועכשיו אתן תדברו בשבילי'".

[*]

הטקס שנערך באווירה מעונבת פחות וסביב שולחנות עגולים היה קליל מקודמיו בהנחייתו של עוז זהבי, שגם נתן נאמבר פתיחה מוזיקלי מושקע לצד תיקי דיין ויובל שרף וקטעי קישור משעשעים על הצפייה בקולנוע בישראל יחד עם נלי תגר ושני קליין. בנוסף כלל הטקס מחווה לסרט "עפולה אקספרס" במלאות 25 שנה לצאתו עם שני כוכביו צביקה הדר ואסתי זקהיים ועם הזמרת נרקיס ששרה את שיר הנושא שלו "גשם" בגרסה מחודשת. הנאומים היו הרבה פחות פוליטיים בעבר כששר התרבות חילי טרופר קרא לעשות "סרטים פוליטיים אבל לא פוליטיקה על גב הסרטים" ונאומו של מנכ"ל מפעל הפיס הופרע בידי צופה שמחה על קרן הקולנוע בשומרון.

הטקס אמנם הציג מספר הפתעות, אך גם מספר זכיות צפויות מראש. הבעיה המרכזית בו הייתה ונותרה כי מרבית הזוכים כלל לא מוכרים לקהל הרחב מאחר וטרם יצאו לבתי הקולנוע מתוך רצון של המפיצים לנצל את הזכייה באופיר כדי למשוך את הקהל לבתי הקולנוע. עד שיעשו זאת, גם טקס עם זוכים והפקה ראויים, לא ימשוך את הקהל הרחב להתעניין בו, וחבל. הטקס שודר בשידור חי ב-mako וישודר הלילה ב-23:00 בקשת 12.

[*]
כל הזוכים

הסרט העלילתי הישראלי הטוב ביותר - סינמה סבאיא

פרס הבימוי הטוב ביותר - סינמה סבאיא - אורית פוקס רותם

פרס התסריט הטוב ביותר - ולריה מתחתנת - מיכל ויניק

השחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי - קריוקי - ריטה שוקרון

השחקן הטוב ביותר בתפקיד ראשי - קריוקי - ששון גבאי

השחקנית הטובה ביותר בתפקיד משנה - סינמה סבאיא - ג'ואנה סעיד

השחקן הטוב ביותר בתפקיד משנה - הדרך לאילת - שמואל וילוז'ני

הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר - (מעל 60 דק') - מחברות שחורות

הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר - (עד 60 דק') - בת האמן

הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר - מכתב לחזיר

פרס הצילום הטוב ביותר - בתולים - בועז יהונתן יעקב

פרס המוסיקה מקורית - קריוק י -גל לב, ליאור פרלה

פרס העריכה הטובה ביותר - סבוי - נילי פלר, שאולי מלמד

פרס העיצוב האומנותי הטוב ביותר - סבוי - שקד נאור

פרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר - סינמה סבאיא - רייצ'ל בן דהן

פרס האיפור הטוב ביותר - סבוי - רונית דוגו ארביב

פרס הליהוק הטוב ביותר - סינמה סבאיא - עמנואל מאייר

פרס פס הקול הטוב ביותר - קריוקי - ויטלי גרינשפן, אבי מזרחי
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט