חדשות קולנוע וסרטים

מאחורי המסיכה ההוליוודית

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
תחפושות והוליווד, שתי מילים שהולכות ביחד מאז שחר הקולנוע, הרי בסופו של דבר כל שחקן לפני שהוא מצטלם מתאפר, שם עליו בגדים אחרים שלא שייכים לו ונכנס לדמות שהיא לא הוא. אבל, לקראת פורים, ננסה לברר את מהות התחפושות בקולנוע. והכוונה לסרטים אשר כללו תחפושות כחלק מהותי בעלילתם ולא לסרטים, שכללו סצינה של הליכה למסיבת תחפושות או משהו דומה.

במהלך הכנת הכתבה זיהיתי שלושה סוגים של תחפושות או יותר נכון, שלוש סיבות להתחפש.

בראש ובראשונה ישנה את הסיבה הצפויה והשגרתית ביותר, שהיא תחפושות למטרות הופעה. הצורה הנפוצה ביותר, של מופעים בקולנוע, היא כמובן מופעי הדראג. בתחום זה, אי אפשר שלא להזכיר את הסרט, שהפך בדיוק בגלל התחפושות והשירים שבו, לסרט פולחן. אני מתכוון כמובן לסרט האוסטרלי, "פרסיליה מלכת המדבר" שלא לחינם קיבל את פרס האוסקר באותה שנה על עיצוב התלבושות.

[*]

לאחרונה עלה על מסכי הקולנוע הסרט "רנט" המבוסס על המחזמר הידוע מברודווי, שגם בו היה גיבור שעסק במופעי דראג. בתחום זה של המופעים, אפשר להזכיר גם סרטים מוזיקליים כמו "מולאן רוז'". צורה זו של תחפושות, מטבע הדברים, היא הצורה הצבעונית והזוהרת ביותר.

הסיבה השניה להתחפש, היא הצורך להיות תחת מסווה. סיבה זו היא הנפוצה ביותר, מבין הסיבות שזיהיתי והיא כוללת בתוכה, כמה מניעים שונים שבגללם, רוצים גיבורי הסרט להיות תחת מסווה. המניע הראשון, הוא המלחמה בפשע. בתחום זה, אי אפשר שלא להזכיר את סרטי הקומיקס וגיבורי העל השונים, כמו ברוס וויין, אשר לובש את דמותו של איש העטלף, "באטמן". "ספיידרמן" וסופרמן גם משתייכים לקטגוריה הזו.

[*]

לצורך אותה מלחמה בפשע, ראינו גם סוכן FBI, אשר לבש דמות של אישה מבוגרת, על מנת להתקרב לפושע מסוכן, בסרט "ביג מאמא", בכיכובו של מרטין לורנס וגם בקומדיה "חתיכות לבנות" (שיצא בארת רק ב- DVD) שהתחפשו זוג בלשים כהי עור, לצמד אחיות לבנות, לצורך משימה חשאית.

המניע השני לצורך להיות במסווה, הוא הרצון להסתתר מאיום. דוגמא טובה לכך, היא הסרט הקלאסי "חמים וטעים" שבו טוני קרטיס וג'ק למון מתחפשים לנשים ומצטרפים ללהקה נודדת (בה אחת החברות היא לא אחרת מאשר מרילין מונרו) כשהם בורחים ממאפיונר אכזרי (בתמונה ג'ק למון במרכז המעבר ומאחוריו טוני קרטיס). גרסה עדכנית יותר של הסיפור הזה ראינו בסרט "קוני וקרלה".

[*]

בסרט זה, בורחות שתי נשים, שהיו עדות לפשע, משיקאגו ללוס אנג'לס, שם הם מסתתרות, כגברים שמופיעים במופעי דראג (אותם מופעי דראג עליהם דיברנו קודם, אך הפעם, לצורך מסווה). אפילו וופי גולדברג התחפשה לנזירה כדי לברוח מידה הארוכה של המאפיה ב"הנזירות בלוז".

המניע לצורך במסווה, נובע לפעמים, מסיבות יותר נפשיות, כמו זהות מינית. אי אפשר שלא להזכיר פה את הסרט "בנים אינם בוכים", במרכזו עמדה נערה אשר הסתירה את זהותה הנשית וחיה כנער בשם ברנדון, מבלי שהסובבים אותה, ידעו את האמת. על התפקיד הראשי בסרט זה, זכתה הילארי סוואנק באוסקר הראשון שלה מבין שניים (השני היה על "מיליון דולר בייבי" בשנה שעברה). תהליך שינוי מיני ראינו השנה גם בסרט הנפלא "טרנס אמריקה".

[*]

הסיבה השלישית לתחפושות בקולנוע, היא הרצון להשיג עבודה. בסרט המפורסם "טוטסי", בכיכובו של דסטין הופמן, לבש שחקן כושל דמות אישה, על מנת לזכות בתפקיד נחשק באופרת סבון ואילו בסרט "גברת דאוטפייר", התחפש רובין וויליאמס לאישה מבוגרת על מנת לזכות בתפקיד האומנת של ילדיו, שנלקחו ממנו בהסכם הגירושין. סרט נוסף שמתאים לסוג זה של תחפושות, הוא הסרט "אל תקרא לי לבן", בו התחפש גיבור הסרט לשחור על מנת לזכות, במלגה האחרונה לאוניברסיטת הארוורד, שהייתה מיועדת שחורים.

לסיכום נושא התחפושות בקולנוע, ניתן לומר בבטחה, שלא משנה מה תהיה התחפושת הפופולרית ביותר השנה, בתחפושות בסרטים, שולט שינוי הזהות המיני. אם זה בא מהצורך להופיע על במה, מהרצון לזכות בעבודה או מלגה, מהצורך להסוות את עצמך כדי להלחם בפשע, מהצורך להסתתר מאיומים שונים או בגלל תהליך נפשי, גברים מעדיפים להתחפש לנשים ואילו נשים מעדיפות להתחפש לגברים.

נשאר רק לאחל פורים שמח ומבדח.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט