חדשות קולנוע וסרטים

80 להולדת מרילין מונרו – ספיישל – חלק שני

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
החיים עם ג'ו (דימאג'יו)

ב-1951, ג'ו דימאג'יו ראה תמונה שלה עם שני שחקני בייסבול אחרים, אך הוא חיכה רק עד לפרישתו מבייסבול עד שביקש מאיש יחסי הציבור שארגן את הצילום הקודם לסדר לו פגישה איתה.

[*]

מונרו לא רצתה להיפגש איתו בתחילה בגלל שחששה שהוא דמות הספורטאי הסטריאוטיפי. חתונתם ב-1954 בסן פרנסיסקו סיימה שנים מתוקשרות ביותר של יחסים ציבוריים.

הנישואים ביניהם היו מורכבים והורכבו מקנאה ומבגידות. דימג'יו רצה להקים להם בית ומשפחה, וגם היא רצתה בכך, אבל הרצון לתהילה היה חזק יותר והיא הייתה מוכנה לעשות עבור התהילה הכל.

[*]

ריצ'רד בן קרטר שכתב ביוגרפיה על דימג'יו, טוען שדברים הפכו לאלימים, כאשר מרילין מונרו צילמה את הסצנה הידועה עם החצאית ב-"חטא על סף ביתך" בניו יורק מול מאות מעריצים, דימג'יו תואר כרותח ובעל "מבט של מוות" על פניו בעודו צופה במתרחש. כאשר היא הכריזה שהיא תבקש גירושין, רק 274 ימים לאחר חתונתם (בטענה להתאכזרות מנטלית), היא צוטטה כאומרת "הקריירות שלנו פשוט התנגשו אחת בשנייה".

אגב, הסצינה המקורית של השמלה המתעופפת, צולמה, כאמור במרכז ניו יורק אבל אף אחד מהשוטים שצולמו שם לא הגיע לקולנוע בגלל הקהל הגדול שהיה שם שרק וצעק לכיוונה של מרילין. הבמאי, בילי ויילדר, נאלץ לשחזר א תהתפאורה באולפן ולעשות עוד 40 טייקים עד שהגיע לתוצאה הרצויה. טום יואל ששיחק בהצגה בברודווי לוהק לצידה של מונרו במקום וולטר מתיאו.

[*]

אחרי צילומי "חטא על סף ביתך" עוזבת מונרו את הוליווד ועוברת לניו יורק כדי לללמוד משחק. מונרו לקחה את עצמה ברצינות ונרשמה ללימודים אצל לי שטרסברג.

החיים בהוליווד – 2

חברת "פוקס" לא היתה מרוצה מכך שהיא ברחה מהם בעודה תחת חוזה והם סירבו לתנאים החדשים שהיא הציבה להם, כמו כן הם דרשו שהיא תחזור לאולפן ותצלם את הסרטים שהיא הגדירה כלא מתאימים לה.

לאחר ש"חטא על סף ביתך" הגיע לפסגת שוברי הקופות ולאחר שכוכבות אחרות של האולפן כמו ג'ין מיינספילד לא הצליחו לשחזר את הצלחתה וליצור קשר עם הקהל, פוקס בראשות זנוק החליטו להענות לדרישותיה.

[*]

הסרט הראשון תחת החוזה החדש היה "תחנת אוטובוס" משנת 1956, מבקרי הסרטים הודו מיד שזו הייתה מרילין מונרו חדשה, שעבדה קשה והצליחה לתת הופעה טובה בתפקידה בסרט זה.

היא נישאה למחזאי ארתור מילר אותו היא פגשה ב-1951, בטקס אזרחי ב-29 ביוני 1956 ובטקס יהודי אורתודוקסי יומיים לאחר מכן. כשהם חזרו מאנגליה לאחר צילומים של סרט שם, הם גילו שהיא בהריון. למרבה הצער היא סבלה מבעייה רפואית שגרמה לה להפיל את התינוק כדי להציל את חייה. הריון נוסף הסתיים בהפלה טבעית. מונרו הייתה המפרנסת העיקרית שלהם ולמעשה אף שילמה דמי מזונות לאשתו הראשונה של מילר. מסופר שמילר קנה יגואר באנגליה, דאג שישלחו אותו לארצות הברית וסידר שישלחו את החשבון לחברת ההפקות של מרילין מונרו.

[*]

בזמן הזה היא הקימה לעצמה חברת הפקות משלה (מרילין מונרו הפקות) עם הצלם מילטון גרין. הסרט הראשון שהפיקה היה "הנסיך ונערת השעשועים", הסרט זכה לביקורות מעורבות והציבור נותר אדיש אליו.

בשנת 1959 חוזרת מרילין מונרו בסרט שייחשב עד היום שיא הקריירה שלה, "חמים וטעים". הבמאי בילי ויילדר, שעבד איתה ב"חטא על סף ביתך" חזר לעבוד איתה פעם נוספת ואחר כך טען שזו הייתה טעות.

[*]

מרילין מונרו רצתה בהתחלה לצלם את הסרט בצבע אבל הבמאי בילי ויילדר שיכנע אותה כי עדיף בשחור לבן. הסיבה האמיתית הייתה שהאיפור הכבד של למון וקרטיס העניק לעורם גוון ירוק שלא נראה טוב בצבע.

מצבה הנפשי של מרילין לא היה טוב, היא התמכרה לתרופות ונהגה לאחר לצילומים או לא להגיע בכלל. היא לא זכרה את הטקסט שלה וכדי להגיד משפט כמו "זו אני שוגר" נאלצו לעשות 40 טייקים. היא גם הייתה בהריון באותה תקופה ולכן בסרט היא נראית קצת יותר "מלאה".

[*]

שישה מועמדויות לאוסקר קיבל הסרט ופסלון אחד על עיצוב תלבושות. מרילין מונרו, שמעולם לא הייתה מועמד לפרס האוסקר, זוכה בעקבות הפצת הסרט בכבוד הכי גדול בקריירה שלה, פרס גלובוס הזהב. אבל, הסוף נראה בפתח.


בשנת 1961 כותב בעלה ארתור מילר את "יוצאי הדופן". התסריט היה אמור להיות מתנת אהבה שלו אליה, אך עד לתחילת הצילומים הנישואים בינהם כבר היו הרוסים. גירושין ניתנו לזוג ב-1961.

[*]

ב-"יוצאי הדופן" שיצא ב-1961, היא שיחקה לצד קלרק גיבל (שמאלי בתמונה שלמעלה) בו היא ראתה כאביה האמיתי, זו הייתה מעין סגירת מעגל בשבילה ואחת התקופות המאושרות, אולם זה היה הסרט האחרון שכל אחד מהם עשה. גייבל בן ה- 59 מת מהתקף לב זמן קצר לאחר מכן ואילו מרילין מונרו מתה בזמן ההפקה של הסרט הבא שלה "Something's Got to Give" (התמונה מתוך הסרט הלא גמור).

[*]

מרילין מונרו מתה ב-5 באוגוסט 1962 בביתה שבברנטווד, קליפורניה בגיל 36 ממנת יתר של סמי הרגעה. כמו ברצח קנדי גם סביב מותה של מרילין מונרו ישנם תאוריות קונספירציה שונות. למרות שאלו החושבים שהיא נרצחה כתוצאה מקשריה עם משפחת קנדי, משוכנעים שהיא מתה כתוצאה מקשריה עם הנשיא, הם לא מסוגלים להסביר מדוע לכל שאר חברותיו של הנשיא, למעט מרי פינצ'ט מייר, לא קרה שום פגע כלשהו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט