חדשות קולנוע וסרטים

"גולדה" עם הלן מירן יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים

מאת:
גולדה עם הלן מירן יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטו של הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב, שעשה את בכורתו העולמית בפסטיבל ברלין, יפתח ב-13 ביולי את הפסטיבל בהקרנת בכורה ישראלית מול אלפי צופים. סרט הנעילה יהיה זוכה דקל הזהב הטרי בפסטיבל קאן, "אנטומיה של נפילה". מה המבקרים שלנו חשבנו על הסרטים?
"גולדה", סרטו המדובר של הבמאי הישראלי זוכה האוסקר לסרט הקצר ("Skin") גיא נתיב בכיכובה של השחקנית הבריטית המוערכת הלן מירן, יוקרן בבכורה ישראלית במסגרת אירוע הפתיחה החגיגי של פסטיבל הקולנוע ה-40 בירושלים בבריכת הסולטן ב־13 ביולי, אל מול קהל של 6,000 צופים.

הסרט, שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין האחרון, לוקח אותנו בדיוק 50 שנים לאחור, אל מלחמת יום הכיפורים ועוקב אחר מספר ימים בחייה של ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר - האישה הראשונה והיחידה בתפקיד זה – על רקע כישלון המלחמה ב־1973, שהוביל בסופו של דבר להתפטרותה כל זאת תוך שהיא נאבקת בסתר במחלת הסרטן. מה אנחנו חשבנו על גולדה לאחר הבכורה בפסטיבל ברלין? תוכלו לקרוא כאן.



הלן מירן מגלמת בסרט את גולדה, כאשר מלאכת האיפור המרשימה מעניקה לה את המראה הייחודי של ראש הממשלה הישראלית. לייב שרייבר ("ריי דונובן", "אקס-מן") מגלם את מזכיר המדינה האמריקאי הנרי קיסינג׳ר, ואילו קאמי קוטן ("10 אחוז") היא לו קדר, העוזרת האישית של גולדה. לצידם מככבים כמה וכמה שחקנים ישראלים: ליאור אשכנזי מגלם את הרמטכ״ל דוד "דדו" אלעזר, רמי הויברגר מגלם את שר הביטחון משה דיין, דביר בנדק מגלם את ראש אמ"ן אלי זעירא, רותם קינן הוא ראש המוסד צבי זמיר ואוהד קנולר הוא אריאל שרון, מפקד אוגדה 143. הסרט יופץ בישראל על ידי סרטי יונייטד קינג וייצא לאקרנים ברחבי הארץ ב־24 באוגוסט.

סרט הנעילה של הפסטיבל יהיה זוכה פסטיבל קאן הטרי "אנטומיה של נפילה". סרטה עטור השבחים של הבמאית הצרפתייה המוערכת ז׳וסטין טרייה. זוהי זכייה שלישית בלבד של במאית בהיסטוריה של פסטיבל קאן (לאחר ג׳יין קמפיון וז׳וליה דוקורנו). הסרט יופץ בהמשך השנה בישראל על ידי קולנוע חדש. מה חשבנו על סרט הנעילה לאחר בכורתו בקאן? תוכלו לקרוא כאן. סנדרה הולר ("טוני ארדמן") מגלמת סופרת מצליחה שבן זוגה מוצא את מותו בנפילה מחלון ביתם. החקירה שוללת את האפשרות שמדובר בתאונה, מה שמותיר אחת משתי האפשרויות: או שהוא שם קץ לחייו, או שזוגתו דחפה אותו אל מותו. כשהתעלומה מתבררת בבית המשפט, חקר האמת חושף את המתיחות ששררה בין בני הזוג לפני האסון, ובאופן עמוק יותר את המתח שקיים בזוגיות, הורות, והדינמיקה בין המגדרים. טרייה מחליפה בין נקודות מבט שונות, כאשר עם הזמן מתברר כי הפרספקטיבה החשובה ביותר היא דווקא זו של בנם היחיד של השניים, שלמרות מגבלת הראייה ממנה הוא סובל, דווקא הוא רואה את הדברים בצורה הצלולה ביותר.



פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה בתאריכים 13-23 ביולי. כבכל שנה, יציג הפסטיבל תכנית אמנותית עשירה הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים. במהלך הפסטיבל יתקיימו הקרנות בכורה, הקרנות סרטים, אירועי חוצות ברחבי ירושלים ולצידם שלל אירועים באולמות הקולנוע ובמתחמי הקרנה בעיר. ייערכו תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים, מפגשים עם יוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם, קבלות פנים ואירועים מקצועיים לאורחי תעשיית הקולנוע מהארץ ומחו"ל ועוד.

"אנחנו שמחים לפתוח את הפסטיבל השנה עם 'גולדה' של גיא נתיב, הפקה בינלאומית מרשימה וסוחפת המספקת הצצה אל הימים הגורליים ביותר בחייה של אחת מדמויות המפתח בהיסטוריה של מדינת ישראל. הופעתה של הלן מירן מחשמלת ואנו בטוחים שאלפי הצופות והצופים בבריכת הסולטן יזכו לחוויה בלתי נשכחת", מסרו רוני מהדב-לוין, מנהל הפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי. עוד הוסיפו על סרט הנעילה: "'אנטומיה של נפילה' הוא סרט שכולו התעלות - קולנועית, אינטלקטואלית ורגשית. ז׳וסטין טרייה, שכבר זכינו להקרין מסרטיה בירושלים, מצליחה להשאיר את הצופים במתח לכל אורכו תוך שהיא מספקת אבחנות דקות על מערכות יחסים, הורות, והדינמיקה בין המגדרים. ואילו הופעתה של סנדרה הולר פשוט עוצרת נשימה".

פרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים בהמשך דרך האתר הרשמי של הפסטיבל.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית הלן מירן
 
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט