חדשות קולנוע וסרטים

מדור חדש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר

מדור חדש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדש שיתפרסם מדי סוף שבוע בו יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות הקולנוע ומבקר הקולנוע הראשי של אתר סרט מזה 20 שנה, ימליץ על הסרטים שכדאי לראות באולמות הקולנוע וגם בטלוויזיה בבית. והפעם: "אמריקה", "החתול של שרק: משאלה אחת ודי", "מייגן", "ארגנטינה, 1985" ו"כלבי הגיהנום"
ארגנטינה, 1985 (אמזון פריים)

סרטו של הבמאי סנטיאגו מיטרה כבר הספיק לזכות בפרסים בפסטיבלי הקולנוע הנחשבים בוונציה וסן סבסטיאן והוא הפתיע השבוע כאשר זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בגלובוס הזהב. מיטרה ביים דרמת בית משפט הוליוודית קלאסית במקצוענות שההבדל היחיד שהיא מתרחשת בבואנוס איירס. הסרט משחזר את משפט הגנרלים הארגנטינאים בזמן שלטון החונטה הצבאית. קצינים וחיילים פשוטים שביצעו פשעים מחרידים נגד בני ארצם והתעללו ואף רצחו גברים, נשים וילדים רק כדי לשמר את כוחם ומעמדם. גדול השחקנים הארגנטינאים ריקרדו דארין, כתובע הראשי מספק כאן הופעה צנועה עם מונולוג סיום מצמרר ובלתי נשכח שמשדרג את הסרט באופן משמעותי לאירוע הקולנועי שכולם מהללים. באופן מטריד הסרט רלוונטי למדינת ישראל של שנת 2023.

מיועד: לחובבי היסטוריה, בתי משפט וקולנוע איכותי. 4 כוכבים



כלבי הגיהנום: בית הבמבוק (נטפליקס)

סרטו של הבמאי היפני המוערך מאסאטו האראדה הוקרן בספטמבר בבתי הקולנוע ביפן ויצא ברחבי העולם בדצמבר האחרון בנטפליקס. מדובר בסרט פשע יפני מחוספס, מותח ומדמם להפליא, המביא אל המסך את סיפורו של שוטר לשעבר היורד למחתרת ולוקח על עצמו זהות חדשה של מחסל משורות היאקוזה כדי לנקום את רצח אהובתו על ידי כנופיה רצחנית במיוחד. הוא לא מדמיין שראש היאקוזה יצוות אותו לאחד האנשים האלימים, הפרועים והמפוקפקים ביותר בחבורה ושהשניים יפתחו קשרי ידידות שעתידים לסכן אותו. מסוג הסרטים שאי אפשר לעצור באמצע מרוב מתח. שימו לב הסרט אלים ולא מיועד למי שרגיש לדם.

מיועד: לחובבי סרטי יאקוזה או סרטי פשע ומאפיה. 4 כוכבים

החתול של שרק: משאלה אחת ודי (בתי הקולנוע ברחבי הארץ)

אי שם בשנת 2011 יצא סרט אנימציה בשם "החתול של שרק", שהתבסס על דמותו של החתול החביב מהזיכיון של שרק. חלפו השנים, ולפני זמן מה נחת בבתי הקולנוע סרט המשך כתוב נפלא ומבוים בכישרון על ידי ג'ואל קרופורד. צפיתי בגרסה הדוברת אנגלית המדובבת על ידי אנטוניו בנדרס, סלמה האייק, אוליביה קולמן, ג'ון מולייני, פלורנס פיו וריי וינסטון. הסרט הזה הוא אחד ההפתעות הגדולות של החורף, מדובר ביצירה בעלת הומור שחור משחור העוסקת במוות ובסוף החיים בצורה מקאברית לחלוטין.

העלילה עוקבת אחרי החתול של שרק המגלה שמתוך 9 הנשמות שלו נותרה לו רק אחת והמוות מתחיל לרדוף אחריו. המוות הוא ממש דמות והיא רוצה להרוג את החתול. ילדים קטנים והורים שפוחדים להסביר לילדיהם מה זה מוות, כנראה הסרט המסוים הזה פחות מתאים להם, אבל אם אתם בוגרים וחשקה נפשכם בסרט אנימציה מעולה, "החתול של שרק: משאלה אחת ודי" ראוי לצפייה על גבי המסך הגדול.

מיועד: לאוהבי סרטי אנימציה והסרטים של שרק. 5 כוכבים



אמריקה (בתי הקולנוע ברחבי הארץ)

סרטו השני של אופיר ראול גרייצר, אחרי ההצלחה הגדולה של סרטו הראשון זוכה פרס אופיר "האופה מברלין". כבר מסתמן שגם המלודרמה "אמריקה" הופכת ללהיט אחרי שכבר בסוף שבוע הראשון שלה בבתי הקולנוע בארץ צפו בה 10 אלף איש. מיכאל מושונוב בתפקידו הקולנועי הטוב ביותר אי פעם, מגלם מאמן שחייה בעל עבר משפחתי מורכב שהיגר לארה"ב ואחרי עשור בחו"ל וחוזר לארץ כדי למכור את העיזבון של אביו.
הוא מנצל את הביקור הקצר לחדש את הקשר עם חבר ילדות קרוב מאוד (עופרי ביטרמן) המכיר לו את ארוסתו (אושרת אינגדשט) איתה הוא פתח חנות פרחים. אירוע בלתי צפוי עתיד לשנות את התכניות של מאמן השחייה השתקן ולהשאיר אותו בארץ יותר זמן ממה שהוא תכנן. גרייצר מביים מלודרמות קולנועיות סוחפות ומרגשות ביד אמן והתוצאה מרגשת ומספקת בידור קולנועי בוגר ואיכותי.

מיועד: לקהל שהסטנדרטים הקולנועיים שלו קצת יותר גבוהים ממוצר הוליוודי ממוצע. 4 כוכבים



מייגן (בבתי הקולנוע ברחבי הארץ)

סרט האימה החדש מבית היוצר של ג'יימס וואן וג'ייסון בלום, מפיקי ויוצרי הסרטים: "המסור", "לזמן את הרוע", "תברח" "פעילות על-טבעית", "הטיהור" ו"הרוע שבפנים". השניים הם מפיקי על בז'אנר האימה שחברו יחדיו והציפיות בשמיים, במיוחד אחרי "מורעל" הסרט האחרון שוואן ביים שהוא בהחלט אחד מסרטי האימה הטובים ביותר של תקופתנו עם סוף שצירוף המילים WTF קטן עליו.

לעומתו "מייגן" הוא מוצר לזאטוטים. התוצאה מאוד מבדרת אבל לא באמת מפחידה, מדממת, או מבריקה. היא בעיקר משעשעת ויש לה כמה סצנות חביבות של שירה, שהן הדבר הכי מוזר בסרט. קהל בני הנוער בהקרנת החצות שנכחתי בה בשישי האחרון פצח בשירה כאשר הבובה הרצחנית ביצעה בקול צווחני את השיר Titanium.

מיועד: לבני נוער שאוהבים סרטי אימה. 3 כוכבים

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ריקרדו דארין
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט