חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות הקולנוע ומבקר הקולנוע הראשי של אתר סרט מזה 20 שנה, ממליץ על הסרטים שכדאי לראות באולמות הקולנוע וגם בטלוויזיה בבית והפעם: הסרטים הישראליים החדשים "הנפש הטובה" ו"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", סרט המתח "עכביש קדוש" על רוצח סדרתי באיראן, הקומדיה "סרט בנות" וסרט האימה "מעורר השאול"
הנפש הטובה (הקרנות טרום בכורה בסינמטק תל אביב)

השחקנית זוכת פרס אופיר, מורן רוזנבלט, שנראתה לאחרונה ב"כאילו אין מחר", חוזרת אל המסך הגדול בעוד תפקיד מורכב ומרשים, הפעם כשרון, מפיקת סרטי ארט-האוס תל-אביבית פמיניסטית, מסורה ושאפתנית, שנקלעה לסף פשיטת רגל, ומקבלת הזדמנות להציל את העתיד הכלכלי שלה ואת תחושת הערך העצמי שלה: לשתף פעולה עם עוזי סילבר (רמי הויברגר), במאי עבר נערץ, שחזר בתשובה ונעשה לרב, וכעת רוצה לעשות את סרט הקאמבק שלו. סרטו החדש של איתן ענר מצליח להעביר את תחושת האובססיה והתשוקה העצומה של האנשים העוסקים במלאכת הקולנוע ועד כמה הם מוכנים להקריב כדי להגשים את חזונם.

מיועד: לאוהבי קולנוע ישראלי איכותי. 4 כוכבים



מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם (בבתי הקולנוע ברחבי הארץ)

סרטו הראשון של במאי סדרות הטלוויזיה דני רוזנברג הוא יצירה מאתגרת, נועזת ומעניינת על במאי קולנוע המביים סרט קולנוע כאשר הוא מלהק בתפקיד הראשי את אביו החולה במחלת הסרטן. באמצעות התיעוד הבלתי פוסק הוא מנסה לעצור את הזמן וגם את המחלה, אך גם האב וגם המחלה מסרבים לשתף פעולה. הסרט המשלב עלילה בגילומם של איש התקשורת רוני קובן והמפיק מרק רוזנבאום לצד חומרים תיעודיים של רוזנברג עם בני משפחתו. נועה קולר בתפקיד הגרושה מעולה כהרגלה.

מיועד: לאוהבי קולנוע דוקו-עלילתי וסרטים על התמודדות עם מחלת הסרטן. 4 כוכבים



עכביש קדוש (בבתי הקולנוע ברחבי הארץ)

סרטו החדש והמדובר של עלי עבאסי מגיע אל בתי הקולנוע אחרי שהשחקנית זאר אמיר איבהרימי (עמה פורסם השבוע ראיון באתר), זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן האחרון על הופעתה במותחן השבדי שצולם בירדן אך מתרחש באיראן. איברהימי, שחקנית איראנית שנאלצה לברוח ממדינתה וחיה כעת בצרפת, מגלמת עיתונאית חוקרת הדולקת אחרי רוצח סדרתי המחסל נשים העובדות בתעשיית המין.

עבאסי, שפרץ בשנת 2018 עם סרטו המטריד "גבול", ביים גם הפעם יצירה קולנועית עוכרת שלווה המבוססת על מקרה אמיתי של רוצח סדרתי שהפך לאליל תרבות באיראן. התוצאה נעה בין מותחן אפקטיבי, דרמה חברתית, רגעים של הומור סאטירי על המצב באיראן, השמרנות הרצחנית והיחס האיום לנשים לבין דרמת בית משפט. בסופו של דבר התוצאה ראויה ומכובדת. מיועד: לכל מי שאוהב סרטים על המצב באיראן. 4 כוכבים



סרט בנות (סינמטק תל אביב)

גילוי נאות, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה הוא המפיץ של הסרט ואני המנהל של הפסטיבל. הסרט שזכה בפרס בחירת הקהל בפסטיבל סאנדנס 2022 ונבחר לייצג את פינלנד לאוסקר 2023 הוא קומדיה מקסימה. נשים ונערות זכאיות לדעת שיש סרט שמיועד להן והוא מציג על גבי המסך הגדול.

החברות הכי טובות מימי ורונקו עובדות אחרי הלימודים בקיוסק שייקים בקניון המקומי. הן מחליפות בכנות סיפורים על התסכולים והציפיות שלהן לגבי אהבה ומין. מימי המרדנית נסחפת לרומן בלתי צפוי עמוס בריגושים עם אמה, מחליקה מקצועית על קרח המתאמנת לאליפות אירופה. רונקו קופצת ממסיבה אחת לשנייה, וממפגש מיני אחד למשנהו כדי למצוא את האחד שיגרום לה לחוש סיפוק מיני וסוף סוף לזכות באורגזמה המיוחלת. "סרט בנות" הוא יצירה שהיא דיוקן חיובי מרענן על כוחה של ידידות נשית.

מיועד: לכל מי שמעוניינת לראות סרט מקסים ומרענן על נשים עכשוויות המגלות את עצמן ואת המיניות שלהן וגם יש לו סוף טוב. 4 כוכבים.



מעורר השאול ( Yes VOD)

כמי שגדל על הסרט המקורי ואהב אותו ואת ההמשכים המדממים והאכזריים שלו מאוד - נראה שהגרסה החדשה והמושקעת למדי מבית HULU, שהגיעה דווקא ל-yes ולא לשירות דיסני+, קצת מאכזבת גם מבחינת האימה וגם הזוועות. נכון הדמויות השטניות מעוצבות להפליא, אבל הן איכשהו לא באמת מפחידות.

הגיבורה האנושית היא מהמורכבות שהיו בסדרת הסרטים, אבל זה לא מספיק כדי לעורר הזדהות עם הדמות הראשית הלא סימפטית. יש גם הופעת אורח מפתיעה לשחקנית היאם עבאס ("הכלה הסורית", "עץ לימון", "היורשים"). התוצאה מצד אחד מעוררת נוסטלגיה וגם מבדרת, אך רחוקה מלעורר סיפוק.

מיועד: לאוהבי סרטי אימה מדממים בני 18 ומעלה. 3 כוכבים

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית מורן רוזנבלט
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט