חדשות קולנוע וסרטים

טקס האוסקר ה-95: "הכל בכל מקום בבת אחת" הוא הזוכה הגדול

טקס האוסקר ה-95: הכל בכל מקום בבת אחת הוא הזוכה הגדול
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס האוסקר התקיים הלילה בלוס אנג'לס. "הכל בכל מקום בבת אחת" קטף את פרס הסרט הטוב ביותר לצד שישה פרסים יוקרתיים נוספים, כולל לבימוי ולשחקנית. "הפייבלמנים" של ספילברג יצא בידיים ריקות. כל הזוכים בכתבה
טקס האוסקר ה-95 התקיים הלילה (שני) בתיאטרון דולבי בלוס אנג'לס, כשבסיומו הוכרז זוכה גדול אחד - "הכל בכל מקום בבת אחת" של הדניאלס שזכה בשבעה פרסים: לסרט, הבימוי, השחקנית, העריכה, שחקן ושחקנית המשנה והתסריט המקורי - הכי הרבה זכיות לסרט מאז "נער החידות ממומביי" בשנת 2008. הזכייה הגורפת של הסרט העצמאי והמטורף, במרכזו אישה שנסחפת להרפתקה ביקומים מקבילים ומגלה מחדש את הקשר עם בתה, מסמנת רצון של מצביעי האוסקר להראות כי הם מתחברים לטעם צעיר והיפסטרי, שערוך בקצביות, מדלג בין ז'אנרים וכולל בתוכו לא מעט סצנות ביזאריות ספוגות באקשן ובהומור בלתי צפוי.

לעומתו סרטים קלאסיים יותר לאוסקר כמו "הפייבלמנים" של סטיבן ספיבלרג, "אלביס" של באז לורמן, "טאר המנצחת" של טוד פילד או "רוחות אינישירין" של מרטין מקדונה התאכזבו כשסיימו את הטקס בידיים ריקות. גם הלהיטים הקופתיים הגדולים של השנה "אהבה בשחקים: מאווריק" ו"אווטאר: דרכם של המים" נאלצו להסתפק כל אחד בפרס אחד בלבד בקטגוריות המשניות.

הטקס התחיל כשהמנחה ג'ימי קימל צנח לתוך האולם בהשראת "אהבה בשחקים: מאווריק" וצחק על כך ששני האנשים שרוצים להחזיר אותנו לאולמות הקולנוע - ג'יימס קמרון וטום קרוז - הם היחידים שלא נמצאים היום באולם. בהמשך נאום הפתיחה התייחס קימל לפיל שבחדר - הסטירה המצלצלת של וויל סמית' לכריס רוק בשנה שעברה - ואמר לצופים באולם: "אם קורה מקרה של אלימות תעשו בדיוק מה שעשיתם שנה שעברה, שום דבר". עוד ציין כי אם "מישהו יתנהג באלימות בטקס, לא נהסס לפעול במהירות - נעניק לו את פרס השחקן הטוב ביותר ונאום בן 19 דקות".

באוסקר החליטו להחזיר השנה את כל הקטגוריות בשידור חי, מה שהפך את הטקס לארוך ומייגע למדי. הפרס הראשון בערב הוענק לסרט האנימציה הטוב ביותר לסרטו של גיירמו דל טורו "פינוקיו" שזמין לצפייה בנטפליקס. את פרס שחקן המשנה הגיש זוכה השנה שעברה טרוי קוטסור האילם בשפת הסימנים לקי הוי קואן, שהתגלה כילד פלא בסרט "הגוניס" ו"אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור" על תפקידו בסרט "הכל בכל מקום בבת אחת". "חלומות זה משהו שאתם חייבים להאמין בו. אני כמעט ויתרתי על שלי. הגשמתי את החלום האמריקאי", אמר השחקן בנאום מרגש. גם בפרס שחקנית המשנה זכה "הכל בכל מקום" שהעניק לג'יימי לי קרטיס בת ה-64 אוסקר ראשון בקריירה, 45 שנה לאחר הופעת הבכורה שלה בקולנוע ב"ליל המסכות". "אמא ואבא שלי היו מועמדים לאוסקר (ג'נט לי וטוני קרטיס) והנה אני זכיתי באוסקר", אמרה ג'יימי ודמעה. בפרס הסרט הדוקומנטרי זכה "נבלני" על מנהיג האופוזיציה הרוסי שיושב שבכלא. "בעלי בכלא כי הוא אומר את האמת ומגן על הדמוקרטיה. אני חולמת על היום שהמדינה שלנו תהיה חופשית וגם נבלני", אמרה אשתו. אחרי זכייה בפרס הצילום, הסרט הגרמני של נטפליקס והבמאי אדוארד ברגר "במערב אין כל חדש" עשה את המצופה וזכה גם בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. הסרט המשיך לזכייה גם בפרסי העיצוב האמנותי והפסקול, ובכך מנע את הפרס השישי בקריירה למלחין הוותיק ג'ון וויליאמס ("הפייבלמנים") בן ה-91 שזכה למועמדות ה-53 שלו.

ליידי גאגא גנבה את ההצגה כששרה בהפתעה וללא איפור את שיר הנושא מ"אהבה בשחקים" החדש. לאחר מכן "הכל בכל מקום בבת אחת" המשיך עם הזכיות המרשימות שלו בקטגוריית התסריט המקורי, שם גבר בין היתר על "הפייבלמנים" ו"רוחות אינישירין". בפרס התסריט המעובד הפתיע סרטה של שרה פולי, שכתבה וביימה את "נשים מדברות" שגבר בין היתר על "במערב אין כל חדש".

אחרי שג'ימי קימל הביך את זוכת פרס נובל, מלאלה יוספזאי, בשידור חי, הגיע רגע יפה כשהסרט ההודי "RRR" זכה בפרס השיר הטוב והמלחין נשא את נאומו בשירה. בהמשך לני קרביץ שר על רקע אנשי ונשות הקולנוע שנפטרו השנה בהם אוליביה ניוטון ג'ון, ג'יימס קאן, זא'ן לוק גודאר, ריי ליוטה אך למרבה הצער חיים טופול שלנו לא זכה לכבוד אחרון.

זמן האמת הגיע עם הקטגוריות המרכזיות של הטקס. פרס הבימוי הלך גם הוא ל"הכל מקום בבת אחת" ולבמאים שלו דניאל קוואן ודן שיינרט שהודו ל"כל האימהות בעולם". בפרס השחקן (אותו כצפוי לא הגיש וויל סמית' המושעה) ברנדן פרייזר השלים את הקאמבק הענק שלו כשגבר על אוסטין באטלר מ"אלביס". "אני אסיר תודה לארונופסקי שזרק לי חבל הצלה", אמר פרייזר שהיה נרגש במיוחד. פרס משחק שלישי הלך לסרט "הכל בכל מקום בבת אחת" עבור השחקנית הראשית המלזית מישל יאו הוותיקה ("נמר, דרקון"). "לכל הבנים והבנות שנראים כמוני, הפרס הזה הוא כמו זרקור של תקווה שמוכיח שחלומות יכולים להתגשם. בנות, אל תתנו לאף אחד להגיד לכן שעברתן את השיא שלכן", אמרה יאו. מיד אחריה הגיע הרגע הגדול של הטקס עם הזכייה של "הכל בכל מקום בבת אחת" בפרס הסרט שהציבה אותו עם 7 זכיות בסך הכל, 3 יותר מ"במערב אין כל חדש" שהסתפק ב-4 זכיות.
כל הזוכים:

סרט האנימציה: "גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו"

שחקנית משנה: ג'יימי לי קרטיס, "הכל בכל מקום בבת אחת"

שחקן משנה: קי הוי קואן, "הכל בכל מקום בבת אחת"

איפור ושיער: "הלוויתן"

סרט תיעודי: "נבלני"

סרט קצר: "An Irish Goodbye"

צילום: "במערב אין כל חדש"

עיצוב תלבושות : "הפנתר השחור: ווקאנדה לנצח"

הסרט הבינלאומי: "במערב אין כל חדש" (גרמניה)

עיצוב אמנותי: "במערב אין כל חדש"

פסקול: "במערב אין כל חדש"

אפקטים ויזואליים: "אווטאר: דרכם של המים"

תסריט מקורי: "הכל בכל מקום בבת אחת"

תסריט מעובד: "נשים מדברות"

עריכת סאונד: "אהבה בשחקים: מאווריק"

שיר מקורי: נאטו נאטו, "RRR"

עריכה: "הכל בכל מקום בבת אחת"

בימוי: הדניאלס - "בכל בכל מקום בבת אחת"

שחקן: ברנדן פרייזר, "הלוויתן"

שחקנית: מישל יאו, "הכל בכל מקום בבת אחת"

הסרט הטוב ביותר: "הכל בכל מקום בבת אחת"
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית מישל יאו
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט