חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: "טהרן" באמי, ו"קופה ראשית" ו"מנאייכ" נמכרות לחו"ל

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: "כאן" זוכה להכרה עולמית עם מועמדות ל"טהרן" בפרסי האמי הבינלאומיים, מכירת להיטיה "מנאייכ" ו"קופה ראשית" לחו"ל ומתכוננת לעונת החורף עם שתי הפקות מבטיחות – "עלומים" בכיכובו של יהודה לוי והקו-פרודוקציה "מלאך משחית". וגם: הדוקו-ריאליטי החושפני של yes, "יס מן", חוזר עם פרצופים מוכרים חדשים לעונה שנייה וקתרין האן הופכת לקומיקאית ג'ואן ריברס בסדרה חדשה
'כאן' מגיע לשם: "טהרן מועמדת לאמי ו"מנאייכ" וקופה ראשית" נמכרות לחו"ל

"כאן" יצאה משנת 2020 כמנצחת בלתי מעורערת בשוק הטלוויזיה הישראלי: "טהרן", "מנאייכ", "שעת נעילה", "חזרות", "קופה ראשית" ועוד הפכו לשיחת היום בכל בית בסגרים המתמשכים. מאז, כמובן, הבשורה הגיעה גם לחו"ל –"שעת נעילה" נקנתה ע"י HBO ועלתה בשירות הסטרימינג "HBO Max", "טהרן" מועמדת בקטגוריית סדרת הדרמה הטובה ביותר בפרס האמי הבינלאומי (שיתקיים ב-22 בנובמבר בניו-יורק), המוענק להפקות זרות, זאת בנוסף למכירתה לשירות הסטרימינג "אפל TV+" ועליית עונתה השנייה – בכיכובה של גלן קלוז – ישירות לפלטפורמה.

כעת הגיע תורן של "מנאייכ", דרמת המתח המשטרתית בכיכובו של שלום אסייג, והסיטקום המצליח "קופה ראשית" לעשות את הזינוק למדינות העולם - חברת הפצת התכנים Cineflix Rights"' הודיעה על רכישת "מנאייכ", והיא תשודר ברחבי אירופה -במסגרת ערוץ Arte הוותיק והיוקרתי ובאמריקה הלטינית – שם תשודר ע"י לא אחרת מ-HBO Max. בעקבות נתוני החשיפה והאהדה לה זכתה הסדרה בעונה הראשונה, החברה הודיעה גם על רכישת העונה השנייה, שמצטלמת בימים אלו. שלושת עונותיה של "קופה ראשית", לעומת זאת, נרכשו לשידור על ידי חברת הסטרימינג "צ'איפליקס", המשדרת תכנים יהודיים וישראליים בעולם.

[*]

הקריצה של תאגיד השידור לחו"ל לא מסתיימת רק בייצוא סדרות ישראליות, אלא גם בשיתוף של גורמים בינלאומיים בתכנים מקוריים. אחד הפרוייקטים המעניינים יותר שנמצאים בפיתוח ב-"כאן" הוא שיתוף פעולה שכזה: חברת ההפקה וההפצה הבינלאומית A+E Studios ("את", "unreal") הודיעה על שיתוף הפעולה הראשון עם "כאן" וחברת ההפקה הישראלית "ענני סטודיוס" – סדרת מתח על-טבעית בשם "מלאך משחית", אותה יצרו נח סטולמן )"פאודה", "הנערים"), אביגיל בן-דור ניב ועודד דוידוף ("תמרות עשן") שישמש גם כבמאי הסדרה.

הסדרה, שצילומיה יחלו בארץ בהמשך השנה, תעסוק בשד רצחני שזורע אסון והרס בקהילה חסידית בירושלים של ימינו. צמד ציידי-שדים - מלכי פרייס, פסיכולוגית חרדית, ובאר, פיזיקאי וחילוני מושבע, חוברים יחד כדי לפענח את סוד הופעתו של הדמון הזדוני. חקירתם תוביל אותם אל נבכי המיסטיקה החסידית, תבחן את יסודות אמונתה של מלכי ואת הרציונליזם של באר, ותעמת אותם עם רוע בלתי נתפס. הסדרה תשלב בין ז'אנר המד"ב לבין חקירה תיאולוגית של פחדים ממיניות, נשיות ומודרניות בתוך קהילה דתית. "'מלאך משחית' היא הדוגמה המושלמת לשאיפות היצירתיות שלנו. אנחנו אוהבים מאוד את הסדרה ובטוחים שהיא תהיה הצלחה מסחררת", אמר בהודעה לתקשורת בארי ג'וסן, נשיא חברת "A+E Studios". מכאן לקאן

צעד נוסף של "כאן" בזירה הבינלאומית היא סדרת דרמת המתח החברתית החדשה של התאגיד, "עלומים", שתתחרה בפסטיבל הסדרות הבינלאומי של קאן, בו היא מועמדת ל-7 פרסים, בהם הסדרה הטובה ביותר. את "עלומים", שתעלה ל-"כאן 11" ב-4 לאוקטובר יצרו גיא סידיס ("בלו נטלי") נירית ירון ("סיפורי תל אביב") ותאופיק אבו-והיל ("הנערים"). הסדרה מנסה לפרק לגורמים את שאלת הגורל בחייו של אדם שנולד למציאות ענייה ואלימה. עד כמה באמת נערים הנדחקים לשולי החברה מסוגלים - בעודם מתמודדים עם אזלת היד של המערכת, משפחות לא מתפקדות וחברויות כובלות - לפרוץ את מעגל האלימות שבו הם כלואים ולשנות את מהלך חייהם? במציאות כזו, גם גיוס לצבא- שאמור להקנות להם סיכוי משמעותי לצאת ממעגל הסיכון- הופך לבלתי אפשרי, שכן עברם הפלילי רודף אותם ומנציח את הימצאותם בשוליים.

זהו בדיוק מהלך חייהם של חבורת נערים בביה"ס לנוער בסיכון, שמתמודדים באופן קבוע עם מפקד תחנת המשטרה המקומית (יניב ביטון בתפקידו הדרמטי הראשון). הגעתו של יניב (יהודה לוי), איש עסקים מתל אביב שהגיע לרצות עבודות שירות בבית הספר, נותנת תקווה לאחד הנערים, אושר (אמיר טסלר), להתגייס לצה"ל ולשנות את סטטיסטיקת המגויסים בקרב בוגרי בית הספר. בעידודם של יניב ונעמי (שני כהן), מורתם המסורה של הנערים, אושר מתחיל תהליך של "מחיקת תיקים" לקראת גיוסו לצה"ל בעודו נקרע בין תהליך השיקום לבין חברו הטוב מנחם (אופק פסח), שלא מניח לו להתקדם בחייו.

"עלומים" תשודר החל מה-4 באוקטובר, בימים שני וחמישי, בשעה 21:30 ב- כאן 11 ובדיגיטל.

[*]

"יס מן" חוזרת לעונה שנייה

מאז ש-"מחוברים" הופיעה לראשונה על המסכים הישראליים לפני 12 שנה, ז'אנר הדוקו-ריאליטי, שהתיימר להציג את חייהם האמיתיים – על צרותיהם והישגיהם – של מיטב הסלבריטאים באותה התקופה, הופיע בכל מקום בארץ. מאז הטרנד קצת שכך, אך מידי פעם מגיעה תוכנית מעט דומה אך עם קונספט חדש. כזו היא "יס מן", אותה יצרו אחד מיוצריה המקוריים של "מחוברים", רם לנדס, עמי טיר, טליה ענבר ואורי הלוי. הסדרה עלתה לראשונה לפני כשנתיים וכעת חוזרת לעונה שנייה.

במרכז "יס מן" עומדים חמישה סלבס וחנוך דאום אחד - החמישה חותמים עם דאום על חוזה שעל פיו הם מתחייבים לעשות כל דבר שיבקש מהם. כך, המנחה מקבל את המנדט לאלץ אותם להתמודד עם הקונפליקטים הכי גדולים שלהם, אלו שביום-יום הם משתדלים לעשות הכל כדי לא לגעת בהם. הפעם החמישייה מורכבת מהמסעדנית הותיקה רותי ברודו, הזמרת דיקלה, פליטת הריאליטי אביבית בר זוהר, כוכב הרשת מלך זילברשלג (שמתמרן בין חיים דתיים לחילוניים), וכתב התקשורת והרכילות של "ישראל היום", ערן סויסה (הומו מוצהר ובעברו בוגר טיפולי המרה).

"יס מן 2" תשודר החל מה-17.10 ב- yes VOD; ימי א'-ג' בשעה 21:00 ב- yes TV DRAMA וב- STINGTV.
ומה עוד מגיע ל-yes החודש? "נקודת שיוויון" ("The Equalizer"), רימייק לסדרת האקשן הידועה משנות ה-80 (שהיוותה בסיס גם לשני סרטים באותו השם מהעשור האחרון, בכיכובו של דנזל וושינגטון) אודות סוכנת ביון לשעבר (קווין לטיפה) שהופכת ל"רודפת צדק" קשוחה מטעם עצמה. הסדרה זכתה למספר שיא של צופים (20 מיליון), שגרמו לרשת CBS לחדש אותה במהרה לעונה שניה (שידור החל מה-8.11). "רוק הצעיר" - סיטקום חדש המבוסס על חייו של השחקן והמתאגרף לשעבר דווין "דה רוק" ג'ונסון, כשהנ"ל נזכר בשלוש מתקופות חייו - ילד צעיר בן 10 הגדל בהוואי בתחילת שנות ה-80; תלמיד תיכון מגושם וגדול ממדים שנכנס לעולם ההיאבקות; ושחקן פוטבול בקולג' במיאמי בשנות ה-90 – בעודו רץ לנשיאות ארה"ב ב-2032 (החל מה-2.10).



"הוא חייב למות" ("The Beast Must Die") - מיני-סדרת מתח חדשה מבית BBC ו-AMC, אודות אישה (כוש ג'מבו; "הטובות לקרב") ששמה לה למטרה לתפוס ולהרוג את האיש (ג'ארד האריס; "הכתר", "מד מן") שאחראי למות בנה בן ה-6 בתאונת פגע וברח, בעודה נרדפת ע"י בלש משטרה פוסט-טראומטי (בילי האוול), שמפקפק בעצמו בסגירת התיק החפוזה (החל מה-27.10); ועונות חדשות, בין היתר, ל-"מה שקורה בצללים" (החל מה-23.10), "יורשים" (החל מה-18.10) ו-"תרגיע".

קתרין האן מלוהקת לתפקיד ג'ואן ריברס

עבור הקומיקאית והשחקנית קתרין האן היה זה חודש עמוס – הזכייה הכמעט בטוחה שלה בפרס האמי עבור תפקידה כאגת'ה הארקנס בלהיט של מארוול "וונדה-ויז'ן" נמנעה ממנה ברגע האחרון כשהפסידה לג'וליאן ניקולסון מ-"הסודות של איסטאון"; צילומי סרט ההמשך ל-"רצח כתוב היטב", בו היא משתתפת, הסתיימו אחרי כמה חודשים אינטנסיביים של הפקה, ולבסוף - היא הולכת לשחק את ג'ואן ריברס. מגזין "וראייטי" דיווח השבוע שהאן תיכנס לנעליה המדוגמות של הסטאנדפיסטית היהודיה המנוחה בתוכנית חדשה – "The Comeback Girl" - מבית ערוץ "שואוטיים".

הסדרה, אותה יצר והפיק גרג ברלנטי ("דוסון קריק", "ריברדייל", "את") עם האן, תעסוק בתקופה קשה בחייה של הקומיקאית פורצת הדרך, כאשר תוכנית האירוח השכיחה שלה משנות ה-80 בוטלה זמן לא רב לאחר שהחלה (וגרמה לקרע בינה לבין ידידה/אויבה, מנחה ה-"טונייט שואו" ג'וני קרסון), באותו הזמן שבעלה נטל את חייו בפתאומיות. ריברס נאלצה לבנות את עצמה מחדש בעשר אצבעותיה ולהגיע למעמד האייקון שהיא כיום, בעודה מתמודדת עם שדים פנימיים וניסיונות התאבדות משלה.

[*]
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט