חדשות טלוויזיה / סדרות

"את כל כך לא מוזמנת לבת מצווה שלי": ביקורת סרט נטפליקס

את כל כך לא מוזמנת לבת מצווה שלי: ביקורת סרט נטפליקס
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אדם סנדלר זז הצדה ומפנה את הבמה לטובת בנותיו המוכשרות ואשתו בקומדיית בת מצווה משפחתית ומהנה. התוצאה היא סרט התבגרות יהודי כשר ומחמם לב שמצטרף לסרטים המוצלחים האחרונים שלו בנטפליקס
אני זוכר את התקופה הקדומה, פרה עידן הפוליטיקלי-קורקט שבה אדם סנדלר, השחקן היהודי האהוב היה מוציא סרט בכל שעתיים בערך. אני זוכר איך הייתי מחכה בקוצר רוח לסרט חדש של הדופוס הנצחי, שנימוסים לא היו הצד החזק של סרטיו אבל בסופם תמיד היה איזשהו מוסר השכל בנאלי. במשך השנים, הכוח הקומי בכלל והיצירתיות של האיש בפרט, נחלשו, ואחרי שורה ארוכה של פלופים מביכים כמו "ג'ק וג'יל" או "זה הבן השלי", סנדלר, שהיה כוכב היסטרי בהוליווד של תחילת שנות האלפיים, דעך כמעט לחלוטין. מדי פעם הוא הבליח בכמה יציאות טובות כמו "לזרום עם זה", אבל בדיחות הקקי-פיפי-גרפסים בסגנון "מגודלים" כבר הספיקו לצופה הממוצע, שחיפש תוכן קומי מעט יותר מתוחכם.

סנדלר, שקורץ מהחומר של העם הנבחר היושב בציון – לא ויתר. ב-2014 הוא חתם עסקה עם ענקית הסטרימינג נטפליקס להפקת ארבעה סרטים. ב-2017 ההסכם חודש לארבעה סרטים נוספים. עם הסכם גדול באה הצלחה גדולה. סנדלר הצליח לחדש את מעמדו כיוצר מוכשר (והוא מוכשר) בעל מגע של זהב. להוציא את "יובי יציל את האלווין" הבינוני, סרטים כמו "השיחוק", "תעלומת רצח" ו"יהלום בלתי מלוטש" זכו לביקורות טובות ונראה שסוף סוף סנדלר מצא את החממה המושלמת עבורו.

הפעם זו קומדיית התבגרות חדשה עם טוויסט יהודי רפורמי כשר למהדרין בעלת השם הארוך – "את כל כך לא מוזמנת לבת מצווה שלי". תקראו לזה נפוטיזם, אבל כשאבא שלך הוא הבעלים של חברת ההפקות, יש לך על מי לסמוך שימצא לך עבודה לקיץ. כך לוהקה סאני סנדלר לתפקיד הראשי כשלצדה מככבת סיידי, אחותה הגדולה. בקיצור, כל משפחת סנדלר, כולל האמא ג'קי, הגיעה כדי לחגוג בת מצווה. האם זו מסיבה מוצלחת או עוד פלופ סנדלרי טיפוסי?



עלילת הסרט מבוססת על ספרה של פיונה רוזנבלום בעל אותו השם ומספקת הצצה מלבבת לעולמן של נערות יהודיות מתבגרות, רגע לפני מסיבת הבת מצווש הגדולה. סטייסי פרידמן (סאני סנדלר, הבת של) וחברתה הטובה ביותר לידיה (סמנת'ה לוריין), מתכננות את מסיבות הבת מצווה שלהן. בין השתיים עובר חתול שחור בצורת המלך של השכבה ויהודי כשר ודוש בשם אנדי (דילן הופמן). מכאן ואילך השתיים פוצחות במלחמת אחיות של הכפשות והשפלות בסכסוך שכולל סרטונים מביכים, גפילטע פיש וקניידלעך. בדיוק עבור סרטים כמו "את כל כך לא מוזמנת לבת מצווה שלי" נולדה נטפליקס. זוהי קומדיה אותנטית, שנונה, מחממת לב ומצליחה להצחיק ברגעים הנכונים בזכות תסריט מדויק שנכתב על ידי אליסון פק בשיתוף פעולה עם פיונה רוזנבלום. הדבר הכי טוב בקומדיה הזו היא סאני סנדלר, שמגלמת בצורה כמעט מושלמת נערה יהודייה עם מיליון ואחת חרדות על הראש כולל דושבאג אחד שלא שם עליה. עם פאפא סנדלר לצדה, סאני עושה תפקיד ראשון כל כך מוצלח שרציתי להצטרף אליה, לאכול איתה גפילטע פיש ולבכות. סיידי, בתו הגדולה של סנדלר, משחקת בהתאמה את רוני, האחות הגדולה של סטייסי. הכישורים הקומיים לא פסחו גם עליה, אבל היא לא באה לידי ביטוי כמו אחותה הקטנה.



עידו מוסרי הפך לדייר קבע בסרטים (הקומיים לפחות) בסרטים של סנדלר. הוא מגלם את די.ג'יי שמולי המבוקש ביותר בקרב הקהילה היהודית. זה לא תפקיד גדול או משמעותי של מוסרי, אבל הוא מלא חן ומגוחך להפליא. חוץ ממוסרי בסרט יש כמה הופעות חיוורות של שחקנים כמו לואיס גוזמן ("וונסדיי"), עידינה מנזל ("פרוזן") וג'קי סנדלר (אשתו של). ההופעה הבולטת ביותר שמורה לקומיקאית שרה שרמן בתפקיד הרבנית רבקה.

"את כל כך לא מוזמנת לבת מצווה שלי" הוא לא בהכרח מהסרטים המצטיינים באיכותם בספרייה המוגבלת של נטפליקס. דווקא הפשטות שלו היא זו שעובדת. יש מצב שהוא משמש אך ורק כבמה לקידום הקריירה של הבנות לבית סנדלר אבל כל עוד זה עובד טוב, למי אכפת? הסרט מכוון בעיקר לקהל של בנות צעירות ואם להיות ספציפיים – לבנות צעירות ויהודיות - ומנסה להפיג את החשש שבהפקת אחד האירועים הגדולים בחייהן.

לצופים המזדמנים, הוא חור מנעול להצצה נדירה לחיי הקהילה היהודית. לא מדובר בסרט חובה לצפייה, אך אם אתם צריכים סרט "ממלא מקום" ושעה וארבעים דקות של אסקפיזם נחוץ, אז זה המוצר הנכון. האם אנחנו חוזים בהעברת השרביט המשפחתי של אדם סנדלר לבנותיו או שמדובר במשרה זמנית לקיץ בשכר מינימום? בכל מקרה שלא יהיה, סנדלר מוכיח שהבחירה לזוז הצדה ולהציב את בנותיו בפרונט הייתה נכונה ומוצלחת.

הסרט "את כל כך לא מוזמנת לבת מצווה שלי" זמין לצפייה בנטפליקס. לביקורות סרטים נוספות >> לחצו כאן
לירן יושעי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית אדם סנדלר
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט