חדשות קולנוע וסרטים

מתים על הסרטים: 5 הקומדיות הטובות של אדגר רייט

תמונת כתב מאת
מתים על הסרטים: 5 הקומדיות הטובות של אדגר רייט
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד יום ההולדת ה-50 של הבמאי והתסריטאי הבריטי השנון שאוהב לפרוץ את מגבלות הז'אנר בצורה קורעת מצחוק, בחרנו את חמשת הסרטים הטובים בקריירה שלו. וכן, ברור ששלושת סרטי "טרילוגיית הקורנטו" שם
סקוט פילגרים נגד העולם

" סקוט פילגרים נגד העולם" (שאיש לא זוכר בשמו העברי "האקסים של החברה שלי") הוא פנינה קולנועית שכבשה את לב הקהל תודות לשילוב ייחודי של אקשן, רומנטיקה והומור. הסרט עוקב אחרי סקוט פילגרים (מייקל סרה) גבר צעיר שחייב להביס את שבעת האקסים המרושעים של חברתו החדשה, רמונה פלאוורס (מרי אליזבת' וינסטד), כדי לזכות בליבה. הייחודיות של הסרט הינה בעשייתו הקולנועית. הבימוי של רייט מחדיר אנרגיה וסטייל לכל פריים, ויוצר חוויה קולנועית מסחררת ומלהיבה. מקטעי הקרב הדינמיים ועד להומור הוויזואלי, הסרט הינו מכתב אהבה הן למשחקי וידאו והן לחוברות קומיקס, כאשר כל פריים מכיל דמיון רב וצבעוניות.

זהו סרט שחוגג את תרבות הגיקים ובמקביל מציע מבט מעמיק אל נושאים של אהבה, חברות וגילוי עצמי. בבסיסו, מדובר בסיפור התבגרות. העלילה עוסקת במסע של סקוט להביס את האקסים המרושעים לא רק במטרה לזכות בליבה של רמונה, אלא גם להתעמת עם חוסר הביטחון שלו וללמוד על לקיחת אחריות. הקאסט הרחב והנוצץ, בראשות מייקל סרה ומרי אליזבת' וינסטד, מספק הופעות מושלמות הלוכדות את ההומור והלב של הרומנים הגרפיים המקוריים מאת בריאן לי או'מאלי. באמצעות האנרגיה המדבקת, דיאלוגים שנונים ודמויות בלתי נשכחות, סרטו של רייט הרוויח את מקומו כקלאסיקה מודרנית.



בייבי דרייבר

"בייבי דרייבר" הוא לא סתם עוד סרט שודים; זו סימפוניה דינמית וסוחפת תחת ניצחונו של רייט. עלילת הסרט מתמקדת בבייבי (אנסל אלגורט), נהג מילוט בעל כישורים שאין כמותם, המסובך בעל כורחו בעולם הפשע. בייבי רואה הזדמנות לזנוח את חייו העכשוויים ולצאת לחופשי כאשר הוא פוגש את נערת חלומותיו, אולם הבוס שלו מחייב אותו להמשיך לעבוד. כששוד שבו לקח חלק משתבש, בייבי מוצא את עצמו בסחרור, נלחם כדי להגן על אהובתו והחופש שלו.

הייחודיות ב"בייבי דרייבר" באה לידי ביטוי בשילוב בין אקשן ומוזיקה. עשייתו הקולנועית והדינמית של רייט מחדירה אנרגיה לכל פריים, זאת תודות לכוריאוגרפיה הקצבית של הפסקול המחשמל. כל סצנה פועמת בקצב, מושכת את הצופים לעולמו של בייבי וחושפת את המחשבות והרגשות הפנימיים של הדמויות דרך המוזיקה שהן שומעות.אבל "בייבי דרייבר" אינו נשען רק על סגנון; זהו גם סיפור מרתק של גאולה וגילוי עצמי. בייבי מתמודד עם ההשלכות של בחירותיו, שואף להשתחרר ממעגל האלימות שמאיים לכלות אותו. אנסל אלגורט בתפקיד בייבי בהופעה כובשת. שאר הקאסט של הסרט מצליח להפיח חיים, עומק ואנושיות לדמויותיהם תודות לאקשן, העשייה הקולנועית ולכתיבה המלוטשת בסרט שהוא חגיגה מוזיקלית, מותחת ומצחיקה.



מת על המתים

20 שנה מאז שהוקרן בקולנוע, הגאונות של "מת על המתים" (Shaun of the Dead) ממשיכה להדהד עד היום. הסרט עוקב אחר חייהם של שון (סיימון פג), מוכר אלקטרוניקה, ושותפו המרושל אד (ניק פרוסט), כאשר חייהם הבנאליים נקטעים בעקבות אפוקליפסת זומבים. רייט מצליח לשלב בין קומדיה, אימה ורגש אותנטי. השנינות החדה כתער והתזמון הקומי של פג משרים על כל סצנה צחוק סוער, תוך כדי שהם מספקים גם זעזועים אמיתיים ורגעים של דרמה אנושית. הבחינה המחודשת של התסריט של ז'אנר סרטי זומבים והסאטירה הנושכת על התרבות הבריטית מוסיפים שכבות של עומק ועניין ממה שהיה נהוג ומצופה מהז'אנר.

עם זאת, הכוח האמיתי של הסרט טמון בדמויותיו. שון, המשוחק בכריזמטיות על ידי סיימון פג, עובר שינוי מאדם חסר מטרה לגיבור, שמנווט בעולם שלאט לאט נשלט על ידי המתים. הדינמיקה שלו עם חברו הנאמן אד (ניק פרוסט), מצליחה לספק איזון מושלם בין הומור לרגש. "מת על המתים" אינו סרט זומבים טיפוסי; זהו סיפור על כוח שמהלל ידידות, אהבה וגאולה אל מול כאוס בלתי צפוי. קלאסיקה מודרנית שממשיכה לרגש ולהצחיק גם בצפיות חוזרות.



שוטרים לוהטים

בחלוף 3 שנים מ"מת על המתים", הוציא רייט את הסרט השני ב"טרילוגיית הקורנטו". "שוטרים לוהטים" (Hot Fuzz) מתמקד בניקולס אנג'ל (סיימון פג), סמל משטרה בעל הישגים מרשימים, אשר מסירותו הבלתי מעורערת לאכיפת החוק "מזכה" אותו בהעברתו לכפר סנדפורד. עם זאת, מחויובותיו לחוק מתנגשות עם הגישה הנינוחה של קציני הכפר, במיוחד כשסדרה של רציחות אכזריות מתחילות להופיע.
"שוטרים לוהטים" משלב בין אקשן, קומדיה וסאטירה חכמה על ז'אנר סרטי המשטרה. השנינות והכישרון החזותי של רייט משרים אנרגיה בכל סצנה, תוך שהם מספקים רגעים קורעים מצחוק ופרשנות חברתית נוקבת על חיי הכפר, צדק וההוויה האנושית. הסאטירה של הסרט מוסיפה עומק וניואנסים, שהופכים את היצירה לחוויה קולנועית.

"שוטרים לוהטים" עוסק בחשיבות של להישאר נאמן לעצמך ולערכיך. סיימון פג בתפקיד ניקולס אנג'ל מצחיק וכובש כאחד. הדינמיקה שלו עם השותף החביב, דני באטרמן (ניק פרוסט), מספקת לסרט את רגעיו המצחיקים והאנושיים. בין אם אתם חושקים במרדפי מכוניות, סצנות ירי והומור חד, "שוטרים לוהטים" מספק - ובענק.



סוף העולם

"סוף העולם" הינו סיפור על ידידות, גאולה והקושי בלהתבגר. הסיפור עוקב אחר גארי קינג (סיימון פג), אדם כריזמטי אך בעייתי, שמפגיש את חבריו כדי לחיות מחדש את ימי תהילתם. בכוונתם להשלים את סבב הברים אותו הם ערכו לפני עשרים שנה בעיירת מולדתם ניוטון הייבן. החברים מגלים עד מהרה שהעיר טומנת בחובה סוד אפל, והטיול הנוסטלגי מקבל תפנית זדונית. מה שמייחד את "סוף העולם" משאר הסרטים ב"טרילוגיית הקורנטו" הינה תחושת ההתבגרות האישית של רייט ושותפיו, אשר הופכת את היצירה לאקורד סיום מושלם לטרילוגיה. פג מצליח ללכוד את המהות הטראגית-קומית של האדם המסרב להתבגר ונואש לשחזר את נעוריו האבודים.

כהרגלו של רייט, מה שהופך את "סוף העולם" ליצירה מופלאה אלה השנינות, הדיאלוג המלוטש, קטעי האקשן הדינמיים והקונפליקטים האישים של הדמויות. התסריט מהדהד במספר רבדים, משאיר את הקהל צוחק, בוכה ומהרהר לעומק על חייהם. עם תסריט נועז מקודמיו, דמויות עשירות ומפותחות ונושאים מעוררי מחשבה, "סוף העולם" חיזק את מעמדו של רייט כאחד מהבמאים המעניינים בדורו ומהווה דוגמה למה שהקולנוע יכול להשיג כשהוא מעז לפרוץ את גבולות הז'אנר.

אור פז - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט