חדשות קולנוע וסרטים

10 התפקידים הטובים ביותר של ג'ים קארי בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הקריירה של ג'ים קארי כבר עברה את נקודת השיא. בשנים האחרונות לא ראינו אותו ביותר מידי סרטים מרשימים. הוא כבר לא מייצר דמויות קאלט כמו ב"מסכה", "אייס ונטורה" ו"טיפשים בלי הפסקה" ( אולי זה יקרה בקרוב בסרט ההמשך).

[*]

אמנם הוא לא הדרדר לתפקידים גרועים כמו ניקולס קייג', אבל מגיע לקהל קצת יותר ממנו. בימים אלה הוא מככב ב"קיק אס 2" כקולונל פסים וכוכבים. הסרט הוגדר ע"י מבקרים רבים כאכזבה. במהלך הקריירה שלו, ג'ים קארי התגלה לא רק כקומיקאי מבריק בעל פנים אלסטיות, אלא גם שחקן דרמה מוכשר. אז מתוך געגוע לקומדיה פרועה כמו בימי השיא של קארי או תפקיד דרמה משמעותי - דרגתי את עשרת התפקידים הטובים ביותר שלו לדעתי בקולנוע.

10. פלטשר ריד / שקרן שקרן –

[*]

בנו של פלטשר מבקש משאלה ליום הולדת - שהאב לא יהיה מסוגל לשקר. הסרט ענה על השאלה שכולם היו רוצים לדעת את התשובה עליה - מה היה קורה אם לא היינו יכולים לשקר? התפקיד היה תפור על קארי שהיה מומחה באיבוד שליטה.

9. ברוס נולן / ברוס הגדול מכולם -

[*]

קארי גילם כתב טלוויזיה מתוסכל שאינו מצליח להשיג את התפקיד שהוא רוצה - זה היה גם סרט הפריצה של סטיב קארל, ויש אומרים שהוא גם גנב לו את ההצגה. ובכל זאת, כאשר ברוס המתוסכל מקבל את כוחו של אלוהים ליום אחד, נוצרו שם כמה סצנות בלתי נשכחות כמו חציית המרק לשניים כאילו היה ים סוף, הוצאת קוף מתחת של עבריין ועוד. זאת הייתה קומדיה חכמה עם מסר וליהוק מושלם.

8. לוייד כריסמס / טיפשים בלי הפסקה -

[*]

שנת 1994 הייתה השנה בה ג'ים קארי קרע את המסך הגדול עם הסרט הנ"ל, "המסכה" ו"אייס ונטורה". ב"טיפשים בלי הפסקה" הוא גילם טיפש מאוהב ומגושם שמתאהב בבחורה הלא נכונה, יוצא בעקבותיה עם השותף הלא פחות מטורף שלו למסע דרכים ומסתבך שם עם המאפיה. לוייד קריסמס היה אחד הדמויות היותר צבעוניות בקולנוע בכל המובנים. לדמות היו לבוש מוזר, טיפשות חיננית ותמימות גדולה שאי אפשר היה שלא להזדהות איתה בשלבים מסוימים בסרט.

7. סטנלי איפקיס / המסכה:

[*]

הסרט בו התגלו תווי הפנים הכי גמישים על המסך הגדול. וזה לא קרה רק בגלל האפקטים, אלא כי לג'ים קארי היו אינספור הבעות פנים. דמותו הייתה מחווה לקולנוע האמריקאי הישן. זאת הייתה הפעם הראשונה מתוך 2 ( ושלישית אם מחשיבים את "המספר 23") בה ג'ים קארי שיחק תפקיד עם פיצול אישיות. המסכה כאלטר אגו וסטנלי איפקיס האנטי גיבור התמים.

6. צ'ארלי בייליגייטס / הנק אוונס – אני עצמי ואיירין:

פיצול האישיות השני של ג'ים קארי. כצ'ארלי הוא היה שוטר שאף אחד לא נתן לו כבוד ובעל תמים. כל-כך תמים, עד שהסכים לגדל את ילדיו של הגבר אתו אשתו בגדה בו. הצד השני היה האנק, האלטר אגו שנוצר מתוך ההדחקה המתמשכת של צ'ארלי. דמות גסת רוח, חצופה ומינית. קארי נדרש ללהטט לסירוגין בין 2 התפקידים המנוגדים ובסצנה אחת אפילו לשחק את שניהם בעת ובעונה אחת.

5. פיטר אפלטון / מג'סטיק -

[*]

לא הרבה קומיקאים יכולים לשחק בצורה משכנעת דמויות טרגיות. למרות הדמויות המטורפות שג'ים קארי היה מזוהה עמן, הוא הצליח לבנות דמות אמינה ב"מג'סטיק" סרטו של פרנק דרבונט ("חומות של תקווה" ו"גרין מייל"). פיטר היה תסריטאי שנפגע בתאונת דרכים והתעורר כשאין לו מושג מיהו בעיירה מוכת שכול. הוא זוהה בעיירה בטעות כבן השב הביתה מהמלחמה לאחר שכולם היו בטוחים שהוא נהרג בה. הדמות עברה משבר מהתקווה הגדולה של העיירה לבוגד הגדול כאשר זיכרונו שב אליו. קארי הצליח להחזיק על כתפיו מטען רגשי גדול. כמה עוד קומיקאים אתם מכירים שעשו זאת בצורה משכנעת?

4. אנדי קאופמן / איש על הירח -

זה היה הסרט שהפגיש בין הכישרון הקומי האדיר של ג'ים קארי לבין כשרון משחק הדרמה שלו. הוא הצליח להיכנס יפה לנעליו של אנדי קאופמן, הקומיקאי השנוי במחלוקת. מצד אחד דמות שלא קל להזדהות איתה, ומצד שני דמות שאי אפשר שלא לאהוב. ג'ים קארי השאיר את הקהל מבולבל במשך רוב הסרט ובמיוחד בסופו. קארי זכה בגלובוס הזהב על התפקיד.

3. ג'ואל באריש / שמש נצחית בראש צלול –

[*]

גם הפעם ג'ים קארי שיחק דמות טראגית שלא הכל היה בסדר אצלה בראש. הפעם היה זה מבחירתה של הדמות. ג'ואל לא הצליח להתגבר על אהובתו, אז הוא החליט למחוק אותה מזיכרונו בעזרת הליך מיוחד. הסרט הטוב ביותר של הבמאי מישל גונדרי. הדמות הכי סוריאליסטית, מיוסרת ומורכבת שג'ים קארי שיחק בקולנוע. דמות שניסתה להציל את עצמה מעצמה. הפעם זה נגמר רק במועמדות לגלובוס הזהב.

2. טרומן ברבנק / המופע של טרומן -

[*]

סרט שהקדים את זמנו וביקר את תופעת הריאליטי ב 1998 עוד לפי שהיא הגיע לשיאה. אחרי כל התפקידים המטורפים שג'ים קארי גילם מאז הפריצה ב 1994, הקהל היה צריך להתרגל לג'ים קארי שונה קצת – לדמות הקורבן התמים. אם הסרט היה מצולם היום הוא היה מסמך ביקורתי הרבה יותר נוקב כלפי החברה, אך הוא עדיין נשאר רלוונטי. קארי זכה בגלובוס הזהב בפעם השנייה בחייו עם התפקיד הזה.

1. אייס ונטורה / אייס ונטורה בלש בצחוק / אייס ונטורה 2 -

[*]

דמותו של אייס ונטורה תהיה לנצח הדמות הכי מזוהה עם ג'ים קארי. זה היה סרט הפריצה שלו. הוא גילם בו בלש חיות שלוקח את תפקידו ברצינות אבל במקביל בהומור רב. ג'ים קארי השתולל על המסך בשני הסרטים והפך אותם לסרטי קאלט עם ציטוטים כמו "Alrighty Then….." , "שיקקה" , ציטוט הלוזר ועוד. חבל שלא זכינו לראות עד היום חלק שלישי.
תגובותהוסף תגובה
1גאון קומי ושחקן מצוין אשר (34) | 13/11/2014 18:27:40
רלוונטי
חץ קיק אס 2 (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט