חדשות קולנוע וסרטים

המשאל השנתי: מי הם שחקן ושחקנית השנה?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לקראת המשאל השנתי שיפורסם בסוף השבוע, בחרו כתבי האתר, מבקרי הקולנוע המובילים בארץ ויוצרי קולנוע נבחרים את השחקן והשחקנית שנתנו את ההופעה הטובה ביותר לדעתם במהלך שנת 2016
השחקן הטוב ביותר: קייסי אפלק – "מנצ'סטר ליד הים"

שחקן השנה של רון פוגל, זוהר צלח, עידו רוזן, מרט פרחומובסקי, בועז ארמוני, דני לרנר, יאיר הוכנר, ערן איצקוביץ, מרלין וניג, דין קליין, ענת וובנובוי

בפער הגדול בתולדות המשאל השנתי של "סרט", לא פחות מ-11 מהנשאלים בחרו בהופעתו של קייסי אפלק, כבר מזמן לא רק האח של בן, בדרמה "מנצ'סטר ליד הים". השחקן המוכשר שכבר היה מועמד לאוסקר בעבר על "ההתנקשות בג'סי ג'יימס על ידי רוברט פורד הפחדן", זכה במספר פרסי מבקרים על תפקידו בסרט ובמועמדות לגלובוס הזהב ונחשב למוביל בתחרות על אוסקר השחקן הראשי השנה.

הסרט עוקב אחר סיפורם של שני האחים למשפחת צ'נדלר – משפחה ממעמד הפועלים האמריקאי המתגוררת במסצ'וסטס. לאחר שג'ו, האח הבכור למשפחה נפטר בפתאומיות, הופך לי (אפלק), האח הצעיר, לאפוטרופוס של פטריק - בנו היתום של ג'ו. האחריות החדשה מאלצת את לי להתמודד מחדש עם עברו הטראגי ועם הטראומה שגרמה לו להיפרד מאשתו.



"באמת קשה לתאר במילים כמה קייסי אפלק, האח היותר מוכשר במשפחה, אדיר בסרט הזה. תצוגת המשחק הכי טובה של השנה" (זוהר צלח)

"קייסי אפלק מספק בסרט זה הופעה שתיחקק בזיכרון הצופים. בית ספר לאיפוק וריסון בתפקיד טראגי מרשים." (יאיר הוכנר)

"מתגלה בתור האפלק המוכשר באמת של המשפחה. עם שקט וכאב שעוברים לאורך הסרט כחוט שני עדין" (מיכל קליינברג)

"אני לא צפיתי בקייסי אפלק משחק מצוין על המסך, צפיתי בלי צ'נדלר, הדמות אותה הוא גילם. הדמות שלו כל כך פשוטה, תמימה וכנה שאי אפשר שלא להרגיש שאת המעט שהוא עושה – הוא עושה מצוין". (ערן איצקוביץ)

שחקנית השנה: איזבל הופר – "היא"

שחקנית השנה של לירון סיני, בועז ארמוני, יאיר הוכנר ודין קליין. הופר היא כבר מספר עשורים אחת השחקניות המרתקות בעולם, עם זכיות בפרס הסזאר הצרפתי ושתי זכיות בפרס השחקנית הטובה בפסטיבל קאן. אולם נדמה ש"היא", סרטו המטריד והפרובוקטיבי של פול ורהובן, יותר מכל סרט בכיכובה, מבוסס על כשרון המשחק של הופר שמצליחה בתצוגת משחק מרשימה להפוך דמות אניגמטית ובלתי צפויה לדמות שלא ניתן להתיק ממנה את המבט. על הסרט מועמדת הופר לגלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה.

הופר משחקת בסרט את מישל, בחורה גרושה וחסרת מעצורים, הבעלים של חברת היי-טק מצליחה המפתחת משחקי וידאו. היא מנהלת את חיי האהבה שלה כמו שהיא מנהלת את החברה שבבעלותה – בצורה כוחנית ונטולת פשרות. מישל מתגוררת לבדה בבית מפואר בפרברים וכשזר תוקף אותה בביתה – חייה משתנים. לאחר שהיא מגלה מי התוקף, שניהם מתחילים משחק שעשוי בכל רגע לצאת משליטה. "הסרט הוא הוכחה לכך שאיזבל הופר היא השחקנית הטובה ביותר שפועלת כיום. מופע מרהיב של שחקנית מבריקה בסרט גאוני.אולי לראשונה בקריירה ארוכת השנים של הופר בגיל 62, היא אפילו תהיה מועמדת לאוסקר:" (יאיר הוכנר)



2. ברי לארסון ("חדר") - שחקנית השנה של מור קומפני, תומר קמרלינג ואורון שמיר

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר בכיר), יוחאי גורלי (עורך מדור טלוויזיה), הדר אורלנוב (אחראית רשתות חברתיות), מור קומפני (מבקרת), ערן איצקוביץ (מבקר), דין קליין (מבקר), זוהר צלח (כתב קולנוע), הלמינה גרופר (כתבת), קארין דובינסקי (כתבת), מתן שאווטר יניב (כתב), שרון טהר (כתבת), נועה לוי (כתבת), קרן קוצ'ר (כתבת), ניצן המבורג (כתב)

מבקרי קולנוע: יעל שוב (טיים אאוט), אבנר שביט (וואלה), נטליה ירמין (NRG), עידו רוזן (ד'קמפוס), תומר קמרלינג (פנאי פלוס), מרלין ויניג (סלונה), ארז דבורה (ynet), עופר ליברגל (סריטה), דלית כהן (ישראל היום), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), לירון סיני (מאקו), אורון שמיר (עכבר העיר), מיכל קליינברג (nana10)

אנשי קולנוע: אסף פולונסקי (במאי, "שבוע ויום"), בועז ארמוני (במאי, "מסווג חריג")" ענר פרמינגר (במאי, "החיים בינתיים")", ענת וובנובוי (במאית, "פיתוי בע"מ"), דני לרנר (במאי, "קירות"), מרט פרחומובסקי (מקים מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי)
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט