חדשות קולנוע וסרטים

איך הגענו לכאן? כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת "הנוקמים: סוף המשחק"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בסוף השבוע יצא לאקרנים הסרט ה-22 מבית מארוול שיסכם את הסיפור של גיבורי העל האהובים עלינו בעשור האחרון. קשה לעקוב אחר כל כך הרבה סרטים וגיבורים שונים ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. רגע לפני שרצים לבתי הקולנוע, הנה כמה דברים חשובים שחובה לדעת לפני שנכנסים ותזכורות לגבי כל אחד מהגיבורים ועלילות הסרטים הקודמים
הנוקמים

הנוקמים המקוריים, שכוללים את קפטן אמריקה, איירון מן, ת'ור, הענק הירוק, האלמנה השחורה והוקאיי, גובשו אי שם בשנת 2012 על ידי ניק פיורי, מפקד שילד- סוכנות ריגול סודית. לאחר שאחיו של האל הנורדי ת'ור, לוקי, מגיע לכדור הארץ, מתגבשים ומתגייסים הנוקמים במטרה לעצור אותו ולשלוח אותו בחזרה עם אחיו לאסגארד. הנוקמים הופכים לראשונה לקבוצה שמתאחדת כאשר יש איום על העולם. בסוף הסרט אנו עדים לכך שלוקי נשלט על ידי אדם סגול וגדול ששמו תאנוס.

הנוקמים: עידן אולטרון

הנוקמים פולשים לבסיס הידרה, שם הם מגלים שני אחים בהם נעשו ניסויים שהעניקו להם כוחות על- וונדה ופיטר מקסימוף שנלחמים בנוקמים. טוני סטארק, יוצר בינה מלאכותית שמטרתה להביא שלום בעולם ששמה הוא אולטרון. אך לרוע המזל התוכנה הממוחשבת שמוחדרת לחליפות של איירון מן ומטרתה להחליף את הנוקמים בלחימה, מתחילה לראות את הנוקמים כאיום שמונע מהשלום העולמי לקרות והוא חובר לוונדה ופיטר בכדי לעצור אותם.

לאחר שהאחים מגלים שבכוונתו של אולטרון ליצור מטאור שישמיד את כדור הארץ, הנוקמים מחליטים להילחם בו. לשם כך יוצר טוני בינה מלאכותית נוספת בשם ויז'ן ולו יש אבן אינסוף. ביחד הם עוצרים את אולטרון, אך פיטר מת ולקבוצת הנוקמים מצטרפים וונדה, פלקון, ויז'ן ו-וור מאשין- חבר ותיק של איירון מן. שני פרטים חשובים שצריך לזכור מהסרט הזה- הראשון הוא שהוקאיי, מתגלה כאיש משפחה והשני הוא שתאנוס, אותו בחור סגלגל, לוקח כפפה זהובה כשעל פניו חיוך מרושע שרומז לתכניתו העתידית.

[*]

אנטמן

סקוט הוא אסיר לשעבר שגונב חליפה שמאפשרת לו להתכווץ לגודל של נמלה. את החליפה הזו פיתח האנק פים - מומחה לענייני קוונטים שמסתיר מהעולם את החליפה שברשותו ואת יכולותיה. להאנק בת ששמה הופ ואישה שנהרגה באחת ממשימות העבר שביצעו לאחר שהייתה צריכה להתכווץ לגודל תת אטומי. ב"אנטמן והצרעה" נחשפנו לטכנולוגיית קוונטים, המאפשרת להתכווץ למצב תת אטומי ובה ישנן "מערבולות זמן". טכנולוגיה זו כנראה עתידה לשחק תפקיד חשוב ב"סוף המשחק" כי ייתכן ובעזרתה יוכלו הנוקמים לחזור בזמן ולשנות את מה שקרה.

קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים

הנוקמים מפוצלים לשתי קבוצות לאחר התערבות ממשלתית שמונעת מהנוקמים לפעול באופן עצמאי, זאת בשל כמות האזרחים החפים מפשע שנפגעים במהלך פעולותיהם. קפטן אמריקה ואיירון מן שנחשבים למנהיגי הנוקמים, מובילים כל אחד קבוצה. הקפטן מתנגד להחלטת האו"ם ואילו איירון מן תומך בה. בסרט מציגים לנו שתי דמויות חדשות – ספיידרמן והפנתר השחור.

בסוף הסרט הקפטן ואיירון מן נלחמים זה בזה בעקבו סכסוך אישי שאינו קשור להסכמי האו"ם. קפטן אמריקה מנצח את איירון מן לאחר שכמעט הורג אותו ודרכי השניים מתפצלות. סטיב רוג'רס, שנחשב בעיני המדינה כפושע, נאלץ לברוח ולהתחבא, ועם זאת להמשיך להילחם בסתר כשהוא אינו עוטה את דמותו של קפטן אמריקה יותר.

דוקטור סטריינג'

נוירוכירורג בשם סטיבן סטריינג' עובר תאונה ומאבד את יכולת השליטה בידיים. הוא מצטרף למסדר מיסטי, שם הוא לומד את אמנות המיסטיקה, דבר המאפשר לו להשתמש בכישופים. סטריינג' נשבע אמונים למסדר וזוכה לשרשרת בה אבן אינסוף.

שומרי הגלקסיה 2, ת'ור ראגנארוק והפנתר השחור

הסרטים אינם חשובים לעלילה אך מכילים כמה פרטים חשובים. שומרי הגלקסיה מתמקד בעיקר במוצאו של סטאר לורד שהוא חצי אדם, חצי חייזר. אביו הוא כוכב לכת עוצמתי שמתגלה כמרושע ומאלץ את שומרי הגלקסיה להילחם בו. הסרט חשוב כיוון שנבולה, בתו של תאנוס עוזרת להם, אך בסוף עוזבת אותם כדי להרוג את אביה שהתעלל בה כשהייתה קטנה.

בת'ור 3, ת'ור ולוקי מגלים שיש להם אחות שלישית ומרושעת - הלה שרוצה להשתלט על אסגארד. ביחד עם הענק הירוק ו-וולקרי - לוחמת אסגארדית חזקה - הם מנסים להילחם בהלה. הם לא מצליחים להציל את אסגארד שמתפוצץ אך מצליחים לברוח בספינת חלל, ופוגשים בדרכם בספינת חלל גדולה יותר שבעליה לא ידועים. (ספוילר – חברנו הסגול תאנוס).

בפנתר השחור מציגים בפנינו את ווקאנדה, ארץ מולדתו של הפנתר. היא מתקדמת מאוד וזאת הודות לוויברניום- מתכת חזקה ביותר שלא ניתנת להריסה וביכולותיה לספוג ולשחרר אנרגיה. ממנה גם עשוי המגן של קפטן אמריקה. ווקאנדה מוחבאת משאר העולם ובראשה עומד הפנתר השחור - המלך טאצ'לה, כשלצדו חיילים אפריקאים חזקים. היא המדינה המתקדמת בעולם ועל הפנתר להחליט האם לנצל את היכולות הטמונות במדינה ולסייע למדינות אחרות וחלשות יותר בעולם.



אבני האינסוף

אבני האינסוף הן קריסטלים עוצמתיים (יש שישה כאלה ברחבי היקום), כשכל אחד מהם שולט בהיבט שונה וחיוני של היקום: מרחב, זמן, כוח, נשמה, מציאות ומחשבה. לכל אחת מהן כוח אדיר והן למעשה מה שתאנוס רוצה יותר מכל. האבן אותה רצה רונאן להביא לתאנוס ב"שומרי הגלקסיה" היא אבן הכוח שנמצאת בצבא הגלקטי של נובה. אבן המחשבה נמצאת במוחו של ויז'ן, אבן המציאות אצל אדם בשם האספן, הזמן אצל דוקטור סטריינג', מיקומה של אבן הנשמה עד "הנוקמים: מלחמת האינסוף" לא ידוע ואת אבן המרחב הצליח לוקי להציל בזמן הבריחה מאסגארד והיא איתם על הספינה בחלל.

הנוקמים: מלחמת האינסוף
הסרט נפתח בתאנוס שמגיע לספינה האסגארדית ופושט עליה יחד עם ארבעת ילדיו. ברשותו של ת'אנוס כבר אבן הכוח וכעת הוא לוקח מהאסגארדים את אבן המרחב, לאחר שלא הצליחו לגבור עליו. הענק הירוק משוגר לכדור הארץ ות'אנוס מפוצץ את הספינה בחלל. האלק פוגש בדוקטור סטריינג' ומזהיר אותו. יחד הם מוצאים את טוני סטארק וספיידרמן וכעת ארבעתם נלחמים בשניים מילדיו של תאנוס. מפה לשם, הם מגיעים לכוכב הולדתו של תאנוס - טיטאן.

בינתיים, שומרי הגלקסיה מוצאים את ת'ור מרחף בריק החלל ומחליטים לפצל את הקבוצה לשני חלקים. האחת תלך עם ת'ור במטרה ליצור כלי נשק הרסני שביכולתו להרוס את תאנוס (זאת לאחר שהפטיש של ת'ור נהרס לחלוטין בראגנארוק) ואילו הקבוצה השנייה נוסעת להילחם בו. החלק הזה חשוב ביותר כיוון ואנו לומדים על האינטרס של תאנוס להשיג את האבנים: איזון. תאנוס מודע לבעיית גידול האוכלוסין ביקום ולמשאבים המוגבלים שקיימים. הוא רוצה להשיג את האבנים על מנת למחוק באקראיות חצי מהיצורים החיים בנקישת אצבע.



הקבוצה של שומרי הגלקסיה שנשלחה להילחם בתאנוס פוגשת בו כשלרשותו כעת גם אבן המציאות. תאנוס לוקח את גאמורה שיודעת היכן נמצאת אבן האינסוף השישית, אבן הנשמה. השומרים הנותרים נוסעים לכוכבו של תאנוס ופוגשים באיירון מן, סטריינג' וספיידרמן שמתכננים יחד כיצד לעצור אותו. תאנוס מגיע עם גאמורה לוורמיר ובכדי להשיג את אבן הנשמה עליו להקריב את גאמורה היקרה לליבו. בינתיים בכדור הארץ קפטן אמריקה והאלמנה השחורה מצילים את וונדה וויז'ן משני הילדים האחרים של תאנוס שמנסים לקחת את האבן מוויז'ן ללא הצלחה. בעקבות זאת נוסעים קפ וכל שאר הגיבורים לוואקנדה כדי להגן על וויז'ן ממתקפות נוספות, בזמן שהם מנסים להסיר את האבן ממצחו ולהרוס אותה כדי למנוע מתאנוס להשיג את כל האבנים. צבא חייזרי מצליח להגיע ולחדור לוואקנדה ומתרחש קרב עוצמתי בין הנוקמים ולוחמי וואקנדה לחייזרים.

סטריינג' מעניק לתאנוס את אבן הזמן כדי שיחוס על חייו של טוני, בטענה שלא הייתה דרך אחרת ושהם בסוף המשחק עכשיו. תאנוס הולך לכדור הארץ במטרה להשיג את האבן האחרונה כשבשיא הקרב, כשהכל נראה אבוד, מגיע תור עם הגרזן ומציל את כולם שממשיכים להילחם עד בואו של תאנוס. כשתאנוס מגיע לוואקאנדה הנוקמים מנסים לעצור אותו, בזמן שוונדה מנסה להשמיד את האבן של וויז'ן בעודה על מצחו, דבר שיביא למותו. היא מצליחה אך תאנוס מחזיר את הזמן לאחור, שולף את האבן ממצחו, הורג אותו והופך להיות הישות החזקה ביותר ביקום.

לבסוף מגיע תור ופוגע בחזהו של תאנוס שבשנייה האחרונה נוקש באצבעותיו ומעלים חצי מהיקום, בין היתר את שומרי הגלקסיה (מלבד רוקט), דוקטור סטריינג', טאצ'לה, פלקון ועוד רבים אחרים. לאחר הקרדיטים נעלם גם ניק פיורי שמספיק לשלוח הודעת ביפר לגורם לא מזוהה, הלא היא קפטן מארוול, גיבורת העל העוצמתית ביותר שבאופן מסוים שאבה אנרגיה של אבן אינסוף.
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט