חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הסרטים בחיפה 2021: ההמלצות של רון פוגל

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-37 בחיפה יתקיים בחול המועד סוכות (19-28 בספטמבר) עם שורה של סרטים בינלאומיים מהפסטיבלים הגדולים בעולם ובכורות של סרטים ישראליים. לכבוד הפסטיבל מציג מבקר האתר רון פוגל 22 המלצות וגם אזהרה אחת
סרט הפתיחה

מים שקטים - מאט דיימון מצוין בתפקיד אב שיעשה הכל לטובת בתו המרצה עונש בצרפת על רצח כביכול של חברתה הטובה. הבת (אבייגיל ברסלין) טוענת לחפותה והאב מנסה לחלצה מהכלא. סרט מאופק המבוסס על המקרה של אמנדה נוקס שנשפטה באיטליה על רצח שלא ביצעה. הבמאי טום מקארתי ("ספוטלייט") כהרגלו מגיש לצופה סרט מינימליסטי ומתוחכם. מעט איטי אך מתגמל בסופו של דבר.

[*]

תחרות כרמל לקולנוע בינלאומי

ארמוגן - אחד הסרטים היפים שצפיתי בהם בשנים האחרונות. זוכה פרס ההומניות בפסטיבל טאלין האחרון. סיפורו של אדם שעוזר לאנשים למות ונמצא איתם ברגעים האחרונים. צילומי שחור-לבן מפעימים בפירנאים כשגיבור הסרט נישא על ידי עוזרו בדרכו לעוד לקוח שבקרוב ילך לעולמו.

ליל הלהבות - עוד מבט נשי מרתק מפסטיבל קאן האחרון. מקסיקו כארץ אוכלת יושביה וילדים שמנסים לשרוד מציאות בלתי אפשרית במדינה הנשלטת על ידי קרטלי הסמים האכזריים. סרט שלא השאיר עין אחת יבשה באולם שבו נכחתי בהקרנה.

אונודה: 10,000 ימים בג'ונגל - סרט הישרדות מדהים ואחד הטובים בקטגוריית "מבט מסוים" שבה שפטתי בפסטיבל קאן האחרון. סיפורו של חייל יפני שהוא ויחידתו נשארו אחרי מלחמת העולם השנייה בפיליפינים ולא ידעו שהמלחמה נגמרה. משחק נפלא של כל המשתתפים באלגוריה מתוחכמת על הקיום האנושי.

[*]

תחרות עוגן הזהב לסרטי ביכורים

מגרש משחקים - הזוכה פה אחד בפרס ארגון המבקרים הבינלאומי 'פיפרסקי' בפסטיבל קאן האחרון. כמי ששפט בקטגוריה זו לא היו לי ולעמיתיי השופטים בכלל ספקות שמתוך 20 הסרטים שראינו בקטגוריה זהו הסרט הראוי ביותר. ילדה צעירה ואחיה מנסים לשרוד את ימי בית הספר כשמגרש המשחקים מוצג כגיהינום עלי אדמות. אני הגדרתי את הסרט כגרסה הלא ערפדית של "Let the right one in". ללאורה ונדל הבלגית, במאית הסרט, אני צופה עתיד מזהיר.

אינדיאני פראי

יצירת ביכורים מרשימה, גם אם מעט בוסרית וקצרה מדי, של ליל קורבין גוניור. אחרי התבגרות קשוחה, יתמודד בחור אינדיאני בבגרותו עם חטאי ילדותו. סרט שעוסק בילידים האמריקאים וביחס החברה האמריקאית אליהם, באלימות ומקורותיה, באיבוד זהות ומציאתה מחדש. "אינדיאני פראי" השאיר אותי עם הרבה יותר שאלות מתשובות וטוב שכך.

גאלה

מינארי - סרטו המקסים של לי אייזק צ'ונג, אמריקאי ממוצא קוריאני, מספר על קורותיה של משפחת מהגרים קוריאנים שמנסה לעסוק בחקלאות. סרט שחודר לנשמה בעיקר בגלל המשחק של אחד מגדולות שחקניות קוריאה יון יו ג'ונג שזכתה באוסקר לשחקנית משנה על הופעתה כסבתא בסרט. במבט אישי

איפה אנה פרנק - סרטו החדש של ארי פולמן ("ואלס עם באשיר") שפתח לאחרונה את פסטיבל ירושלים. אנימציה יפהפייה העוקבת אחר חברתה הדמיונית של אנה היוצאת מן היומן ההוא ומחפשת את אמה ברחבי אמסטרדם של ימינו. מעט דידקטי לטעמי אך עדיין ראוי.

מאסר בית - יצירה נוקבת מרוסיה. מרצה שמאשים את ראש העיר בשחיתות משלם את המחיר ומושם במעצר בית עד למשפטו. סאטירה מתוחכמת בכיכובו של השחקן הנהדר מראב נינידזה. עוד סרט נהדר של אלכסיי גרמן ג'וניור.

קצב מרוקאי - הזדמנות טובה להכיר את אחד הבמאים הבולטים במרוקו בימינו, נביל עיוש. צעירים מרוקאים משתמשים במוזיקה כדי לפרוץ מסגרות. כבר ראינו סרטים שכאלה, אבל לא ממרוקו.

ראהנה - הסרט הבנגלדשי הראשון שהוקרן בפסטיבל קאן. רופאה עדה לתקיפה מינית, מספרת על כך ושערי הגיהינום נפתחים עליה. סרט אמיץ שחשוב לצפות בו עם צילום תזזיתי ומורט עצבים.

קולנוע ישראלי עלילתי

הבית ברחוב פין - גילוי נאות: עד לפני כמה שנים היה למשפחתי נכס ברחוב פין חמש בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. אני זוכר אישית את ההתדרדרות של האזור ובמיוחד של הרחוב למקום של סמים וזנות. עמיר מנור חוזר ומתעמת (אחרי "חיותה וברל") עם נושאים המהווים פצע מדמם בלב החברה הישראלית. הפעם לא מדובר בבני הגיל השלישי שהחברה הזניחה אלא בנשים הנחטפות לזנות בלב העיר הגדולה ואין מושיע. משחק מצוין של התגלית ניקה באק בתפקיד הראשי וריימונד אמסלם כהרגלה נפלאה. סרט שלא עוזב אותי מאז שצפיתי בו.

פנורמה

הנהגת של מר יוסוקו - הסרט הטוב ביותר שצפיתי בו השנה בפסטיבל קאן. פנו לעצמכם שלוש שעות כדי לצפות ביצירה המונומנטלית הזו על שחקן שהפך לבמאי ומעלה גרסה אסייתית של "הדוד וניה". עצב ושמחה, גאולה וסבל, קולנוע מול תיאטרון .יצירה קרובה לשלמות שהענקתי לה כיו"ר השופטים את פרס 'פיפרסקי' בקטגוריית התחרות הראשית בפסטיבל קאן האחרון.

[*]

סיפורה של אשתי - גם אני התפעלתי מסרטה הקודם של הבמאית ההונגרייה המוכשרת אלדיקו אניידי, "על גוף ונפש", אולם סרטה החדש הינו יצירה מעייפת ומסורבלת המתארת מערכת יחסים בין קברניט סקנדינבי נאה לבין אשתו. רק לאוהבי דרמות תקופתיות ססגוניות.

פחד - עוד המלצה חמה במיוחד. זוכה הפרס הגדול בפסטיבל טאלין האחרון. דרמה בולגריה מרירה-מתוקה על אישה המאמצת לביתה מהגר כהה עור ומסתבכת עם השלטונות. סרט מבריק על דעות קדומות ועל בעיית הפליטים הממשיכה להעסיק את אירופה. שילוב יפהפה בין צחוק לדמע.

פראי אדם - קומדיית פשע שחורה משחור על גבר הסובל ממשבר אמצע החיים ומחליט לחיות בטבע. מפגש עם סוחר סמים יביא אותו לסדרת התרחשויות בסגנון האחים כהן .סרט לא שגרתי המתרחש בנופים עוצרי הנשימה של נורבגיה.

[*]
הלילות הפרועים של חיפה

בנדטה - סרטו החדש של פול ורהובן ("אינסטינקט בסיסי", "זיכרון גורלי") מספר את סיפורה של הנזירה בנדטה שכביכול נגלה אליה ישו. אני מעריץ אדוק של ורהובן עוד מימי סרטיו המוקדמים בהולנד אבל למרות שווירג'יניה אפרימי כוכבת הסרט באמת משתדלת וניתן לראות בסרט משל על אמונה ודעות קדומות, הסרט הוא בסופו של דבר פורנו דת ותו לא עם הרבה עירום נשי.

טיל אדום - כמה שאני אוהב את שון בייקר ("פרויקט פלורידה") ואת יצירותיו. ב"טיל אדום" הוא שב לוייט-טראש אמריקה ועוסק בכוכב פורנו מזדקן ששב הביתה לעליבות של עיר קטנה בטקסס. משחק ענק של סיימון רקס המצויד היטב בסרט מרתק ומשעשע.

מראה מראה - הסרט האהוב עליי בפסטיבל טאלין האחרון. יצירה הזויה על אגדת שלגיה המשתמשת בטלפונים חכמים בצורה נהדרת. לילה פאקלנינה היא אחת היוצרות הבולטות במדינות הבלטית בימינו.

פיג - לא להאמין אבל ניקולס קייג', ששמו הפך נרדף לסרטים סוג ז', חוזר בתפקיד מעולה בסרט "פיג" המספר על מתבודד היוצא לחפש את החזירה שלו שנחטפה. סרט קטן-גדול שמוכיח לנו שקייג' לא שכח את העבודה.



רוכבי הצדק - מאדס מיקלסן הוא בעיניי כיום גדול שחקני סקנדינביה. ב"רוכבי הצדק" הוא מגלם אדם שיעשה הכל כדי לנקום את מות אשתו. מהתלה שחורה שהולכת עד הקצה ובחזרה .סרט כיפי ומהנה ביותר.

אלים זוטרים - מותחן בדיוני מצמרר ולא לחלוטין ברור על אירופה דיסטופית שבה פורח סחר בבני אדם שהופכים לעבדים (במקרה הטוב) ונעלמים. מה קורה כשאותם אנשים חוזרים לפתע אל משפחותיהם? האם הסדר הקיים יכול להישמר? אלגוריה מורבידית, מלאה בדימויים מעולם האגדות ובמוזיקה אלקטרונית משובחת. מומלץ למי שרוצה לצאת למסע משוחרר ממסגרות ועם הרבה פתיחות.

ילדים

מוליכי הזאבים - אנימציה יפהפייה בסרט על ילדה הנקשרת בגורלה למוליכת זאבים -דמות מיתולוגית בימי שלטונו של אוליבר קרומוול באנגליה. כולל שירים נהדרים ואידיאלי לצעירים ולצעירים ברוחם.

לפרטים נוספים על סרטי הפסטיבל ורכישת כרטיסים היכנסו לאתר הפסטיבל. לכל הכתבות מפסטיבל הסרטים בחיפה - לחצו כאן
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1כמה חבל שכל סרט שרציתי לראות ברשימה לא מוקרן אונליין. אני הולכת למספר סרטים כל שנה. שנה שעברה הייתה רצועת אונליין נהדרת, ועכשיו רק מתי מעט מן הסרטים ישודרו אונליין, החלטה תמוהה לכל הדעות. מפיקי הפסטיבל גם מוותרים על הרווחים מהקרנות אונליין, וגם מסכנים את הציבור בעיצומו של הגל הרביעי. אישית, למרות שאני גרה בחיפה, אני לא מתכננת להגיע לאולמות סגורים ומלאים. חבל. ממני () | 12/09/2021 15:14:29
רלוונטי
חץ מינארי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט