עד כאן ביקורת סרט

Enough Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "עד כאן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Enough
משחק ג'ניפר לופז, נוח ויילי, ג'ולייט לואיס, ביל קמפבל במאי/ת ארווין ווינקלר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לעד כאן מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע6.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די86.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לסרט הזה הלכתי עם רמת ציפיות בגובה הדשא. ובאמת, ממה כבר אתם יכולים לצפות מסרט עם ג'ניפר לופז? אני מודה ומתוודה - כן. יש לי דעות קדומות שקשה לי להיפטר מהן, וברוב המקרים גם אין לי צורך של ממש להיפטר מהן. "עד כאן", למרות שהנו רחוק מאד מלהיות סרט קלאסי, גרם לי לחזור בי מדעתי על ג'ניפר לופז, שכפי שהבנתם כבר, אינה טובה במיוחד.הסרט עוסק במלצרית צעירה (לופז) הנפגשת בבחור שרמנטי ואיש עסקים מצליח (ביל קמפבל המצודד) ונישאת לו. האידיליה מתנפצת עד מהרה, כשאופיו הבוגדני מתגלה לה, וכאשר הוא מציב אותה בפני עובדות, לפיהן מאחר והוא המפרנס והיא תלויה בו, עליה לקבל את בגידותיו ואת התנהגותו הבוטה כלפיה, ולשתוק. לכך, כמובן, מתלוות גם מכות פיזיות. בשלב מסוים, עת מגיעים מים עד נפש, היא מבינה כי לבעלה גם מזג רצחני, העלול להביא אותה יותר מלהיות עוד רעיה מוכה, והיא גומרת בדעתה לברוח ממנו עם בתם המשותפת. הצרה היא, שהוא אינו מוותר בקלות ורודף אחריה בעזרת שכירי חרב ברחבי ארצות הברית, מתוך מטרה להיפטר ממנה ולקנות חזקה על בתם המשותפת.
העלילה השגרתית מאד אינה צריכה להטעות אותכם. מדובר בסרט מתוזמן היטב, המעורר אצל הצופה נקודות למחשבה בדבר השאלה, האם המצב לפיו נשים הנן תלויות בבעליהן הנו מצב חברתי רצוי. כמובן שהתשובה היא לא, אבל הסרט מספק מספר זוויות מעניינות בנושא.אבל דומה בעיניי שהסרט מעלה את בעיית הנשים המוכות על הפרק ביתר שאת, בשואלו שאלה חשובה לא פחות: האם נשים, היודעות כי מערכת שמירת ואכיפת החוק מפגינה אוזלת יד בכל הנוגע לגברים מכים, צריכות ליטול את החוק לידיהן, גם במחיר שבירת החוק? וביתר דיוק - האם אשה היודעת, כי לא ירחק היום בו בעלה ירצח אותה, ואשר נואשה מהתקווה כי מערכת החוק תגן עליה, צריכה להקדים ולשים קץ לחייו תחילה? המציאות היומיומית בארץ ובעולם מלמדת, כי אין תשובה טובה לכך, וכל תשובה חוטאת במידת מה לפשטנות ולהכללה גסה.
המשחק בסרט הנו יעיל, אם כי לא מרשים. שמחתי לראות את ביל קמפבל, הזכור לטוב בתפקיד "רוקטיר" - סרט הרפתקאות חביב משנת 1991 - אם כי הפעם בתפקיד הבעל הנבל. ג'ניפר לופז נוטה לעיתים להגזמות במשחקה, אם כי התוצאה הכללית הנה סבירה בהחלט. לצערי, חסרה לה כריזמה על המסך, וטוב עשה הבמאי שליהק דמויות משנה טובות אחרות בתסריט. באשר לתסריט, נראה לי כי העלילה הבנאלית לכאורה הייתה כתובה היטב וריאלית, אם כי לא נעלמה מעיני העובדה שהתסריט היה רצוף לעיתים חורים, ובנקודה מסוימת אף בלתי הגיוני.ועם זאת, מינון נכון של דרמה ומתח, הומור ועצב, מביא להבניית דרמה לא רעה בכלל, המפתיעה לטובה יחסית לציפיות הנמוכות. אם הסרט מצליח לעורר בכם את השאלות המוסריות והחברתיות שהצבעתי עליהן לעיל, ואם מצאתם עצמכם מהרהרים בכך גם לאחר שהסתיים הסרט זה מכבר, אולי הדבר מצדיק את עצם קיומו של הסרט גם מעבר לשיקולים המסחריים גרידא.לסיכום: משחק לא רע, מעורר מחשבה, עשוי היטב, חבל שלא מהודק מספיק. 7 בסולם יגאל.
עד כאן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר גבאיגיל: 1604/04/2003 15:41:12
10/10אייקון ציון
סרט מצויין , אחד הסרטים היותר טובים שראיתי השנה. חובה לראות
שם: mf fmגיל: 1423/01/2003 15:37:49
10/10אייקון ציון
סרט פצצה!! חובה לראות ראיתי אותו בקולנוע ואח"כ הורדתי וראיתי עוד פעמיים!!!!!!! תורידו אותו לא נראה לי שיש אותו בקולנוע עכשיו....
שם: טלי כהןגיל: 2806/10/2002 04:19:19
8/10אייקון ציון
סרט חביב,סרט אמריקאי די טנדרטי, מותח. נראה שג'ניפר לופז היא לא נתמכת סעד גם במציאות (פתחה מסעדה, בושם על שמה, סרטים, זמרת.....).
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט