נטושים ביקורת סרט

Desierto Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "נטושים":
"ריאליזם מחוספס באזור הדמדומים שבין ארה"ב למקסיקו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Desierto
משחק גאל גרסיה ברנאל, ג'פרי דין מורגן במאי/ת ג'ונאס קוארון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנטושים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קטן ובועט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחת מהכרזות הבחירות המפורסמות של דונלד טראמפ הייתה כי הוא יבנה חומה בין ארה"ב לבין מקסיקו, כדי למנוע את מעבר אותם מהגרים בלתי חוקיים לתוך האומה שמעולם לא הפסיקה להיות גזענית. לא מעט סרטים עסקו באותו אזור דמדומים שנמצא בין מקסיקו לבין ארה"ב, אזור מדברי מסוכן שבו הטבע שולט והציוויליזציה עדה למשחקי חתול ועכבר בין המסתננים לבין רשויות החוק האמריקאיות שמנסות למנוע את כניסתם. "הגבול" עם ג'ק ניקולסון הוא דוגמה לסרט שכזה וגם בסרט "אומת המזון המהיר" מתואר מסלול הייסורים של המקסיקנים המנסים להגיע לארץ המובטחת.ג'ונאס קוארון ,בנו של הבמאי זוכה האוסקר אלפונסו קוארון (שביים בין היתר את "כוח משיכה" הנהדר), ביים סרט קטן ומהודק שמתאר יממה אחת במדבר כשקבוצת מסתננים מנסה להגיע לארה"ב ונתקלת באמריקאי עם רובה ציד וכלב זאב גדול שכל מטרתו היא להלחם בפולשים שהגיעו לארצו ובכלל לא הוזמנו.
בשנת 1924 פרסם ריצ'רד קונל סיפור קצר בשם, “The Most Dangerous Game". הסיפור שעסק בציד אדם זכה מאז לשלל עיבודים קולנועיים כולל סרטי "משחקי הרעב". ב"נטושים" זהו גזען אמריקאי שטווח במסתננים אומללים. הקולנוע שב ועוסק בנושא של בני אנוש הבוחרים לגלם את אלוהים ובכך עוברים על חוקי הטבע. גם בסרט זה הצייד בוחר לצוד בני אדם. עצם זה שאנחנו צופים בסרטים מסוג זה מעוררת את השאלה - האם לא כולנו היינו רוצים להיות ציידים?להארי דין מורגן כסם הגזען החצי שיכור וגדל הגוף יש נוכחות מאיימת ואלימה. מורגן מגלם בימים אלה את ניגן הרצחני בסדרה המצליחה "המתים המהלכים" וגם כאן הוא מפחיד ומטריד במיוחד. גאל גרסיה ברנל המגלם את מויסס, הפועל מקסיקני, הוא ליהוק מושלם. ברנל, לטעמי אחד השחקנים הטובים ביותר כיום, מפליא בביצועיו בתפקיד המסתנן המבוהל שנאלץ להילחם על חייו ולהיכנס לראשו של הצייד כדי לנצח אותו במשחק שלו.
הבעיה בסרט היא שמעבר לסיפור המסגרת הדי רזה אין בעצם כלום והצופה עלול להשתעמם אחרי שלב מסוים. דמויות המשנה דהויות ולא משמעותיות והנוף המדברי החשוף מתחיל לעייף גם את הצופה, כשמעבר למרדף אין דבר. ואולי זו הייתה כוונתו של קוארון – לתאר את המדבר כמיקרוקוסמוס של העולם שבו כל דאלים גבר והחיים הם מסע הישרדות מסוכן. מפתיע שסרט פסטיבלים צנוע כ"נטושים" מגיע לאקרנים, אבל טוב שכך. למרות התסריט הרזה והעלילה המקרטעת מדובר ביצירה ראויה בהחלט ומעוררת מחשבות.
נטושים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 6024/08/2018 08:58:06
5/10אייקון ציון
לא ממליץ ,אומנם אמיתי מהחיים. אבל מורט עצבים מעצבן. עם סוף ידוע מראש. סרט למזוכיסטים שונאי אדם ללא תיקוה.שחקנים טובים ונופי מידבר מהממים. על כל אלו מקבל 5 בסולם MOTEKOO סרט ללא מסר או עלילה משהו מיוחד.
שם: SHALOMSHLOMIZIGDONגיל: 6028/11/2017 17:39:09
10/10אייקון ציון
מסע מלא תקווה של מהגרים מקסיקנים לחפש חיים טובים יותר באמריקה ה"חופשית" הופך למאבק מחריד ומותח להישרדות, כאשר אמריקני מתוסכל, מן הסתם, פסיכופט וודאי, רודף עם רובה וכוונת טלסקופית אחרי קבוצת גברים ונשים כדי לצוד אותם כמו היו חיות, בשטחי המדבר הקשים נטולי צמחים ומיים, הסיכויים נערמים נגדם כל עוד הם מגלים ללא הרף שאין מקום להסתתר מפני הרוצח חסר הרחמים וחסרת הרחמים. סרט מותח כל דקה ושווה אוסקר
שם: הקובניגיל: 4504/11/2017 10:06:07
9/10אייקון ציון
סרט מצויין עשוי היטב אין רגע משעמם אחד בסרט ממליץ מאוד לראותו אותו בקולנוע פשוט סרט מושלם יצירת מופת של קוארון
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט