רצח באוריינט אקספרס ביקורת סרט

Murder on the Orient Express Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "רצח באוריינט אקספרס":
"בידור בטעם של פעם, אך לא באיכות של פעם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Murder on the Orient Express
משחק ג'וני דפ, ג'וש גאד, מישל פייפר, פנלופה קרוז, וויליאם דפו במאי/ת קנת בראנה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לרצח באוריינט אקספרס מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"פספוס מהוקצע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 1934 הוציאה סופרת המתח המהוללת אגאתה כריסטי את אחד מספריה הנודעים ביותר - "רצח באוריינט אקספרס". 40 שנה לאחר מכן זכה הספר לעיבוד קולנועי עתיר כוכבים בראשות שון קונרי ואלברט פיני ובשנת 2001 נעשה סרט טלוויזיה פחות מוכר בכיכובו של אלפרד מולינה. לכן כשצופים כעת בשנת 2017 בעיבוד המחודש של הבמאי קנת בראנה ("תור") לספר הקלאסי נשאלת השאלה מהי ההצדקה לרימייק נוסף?לאחר הצפייה בסרט התשובה למרבה הצער היא שפרט לעשיית עוד רווח כספי מפרנצ'ייז מוכר אין הרבה סיבות בזכות קיומו של הסרט הזה. בראנה, שהתמחה בתחילת דרכו בעיבוד גרסאות שייקספריות לקולנוע ("הנרי החמישי", "המלט"), ממשיך בשנים האחרונות ביצירת עיבודים אולד-פאשן, באווירה תיאטרלית דוגמת סרטי "תור" או "סינדרלה". גם גרסתו ל"רצח באוריינט אקספרס" נדמית כמהתלה רצינית יתר על המידה, עם דגש על אוריינטליזם מצועצע, דמויות חד גוניות ומאופיינות בקווים בסיסיים (הגנגסטר החלקלק, הבלש היהיר, הפאם פאטאל המפתה) ובדגש רב יותר על יצירת אווירה של סרט קלאסי מאשר בביסוס עלילת מתח מספקת.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
העלילה, למי שטרם מכיר, עוסקת ברצח המתרחש ברכבת מהודרת העושה את דרכה מטורקיה לאנגליה. גנגסטר, שהיה קשור לרצח אפל בעברו (ג'וני דפ), נמצא ללא רוח חיים על הרכבת שנתקעה באמצע הדרך בשל סופת שלג. באופן מקרי הבלש הבלגי האגדי הרקול פוארו (קנת בראנה עם שפם מגוחך) נמצא אף הוא בנסיעה זו ועליו לעבור נוסע-נוסע על מנת לגלה מיהו הרוצח שעל הרכבת ומה הקשר של כל אחד מהם לנרצח.הבעיה היא שהעלילה שהייתה מפתיעה והעלתה שאלות של מוסר וטוב ורע בימי כריסטי של טרום מלחמת העולם השנייה, נדמית בסיסית למדי כיום והשאלות המוסריות העולות ממנה עלו בצורה טובה בהרבה בסרטי מתח מורכבים מכך בשנים האחרונות ונדמות פחות רלוונטיות לעולם הפוסט-מודרני של היום, כאשר גם פתרון התעלומה יהיה נהיר לצופה המנוסה.
הקאסט המרשים כולל בנוסף לבראנה ולג'וני דפ גם את מישל פייפר המשחזרת את דמותה מ"אמא" כמבוגרת הפתיינית, פנלופה קרוז במראה אנמי מתמיד, ויליאם דפו ודייזי ריידלי. למרות הצילום המרשים שמצליח להעניק לחלל הרכבת המצומצם נופך של סרט גדול מימדים, ישנה הרגשה של דבר משמעותי שחסר ב"רצח באוריינט אקספרס". הוא אולי מציע בידור סביר בטעם של פעם, אך לא מבצע אותו באיכות של פעם.
רצח באוריינט אקספרס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6127/05/2018 18:06:45
9/10אייקון ציון
סרט מתח,חידתי,עשוי טוב מאוד,שחקנים מהשורה הראשונה,כשהמפקח פוארו המקצוען הוא מרכז הסיפור.הוא תמיד בתפקיד נחוש,רגיש,רחמן,וגם עקשן.
שם: ברגיל: 2322/04/2018 15:38:13
4/10אייקון ציון
סרט נפילה...די מגוחך. מי עושה סצנת פתיחה על ירושלים כשהוא לא יודע שאין בירושלים ים?? עבודת תחקיר דלה ומגוחכת...צילומים גרועים ועלילה איטית ומשעממת. הפסקנו לראות באמצע.
שם: חגי הופרגיל: 4221/04/2018 20:36:49
8/10אייקון ציון
סרט חביב ביותר, עם אנסמבל שחקנים מרשים ביותר. אני שמעתי הסתייגויות ממנו לפני שצפיתי, אבל אני נהניתי ממנו מאוד. בעבר ראיתי הרבה סרטים של פענוח סרטים, אך בשנים האחרונות דומני שכמעט כבר לא עושים כאלה. לכן שמחתי מאוד מסרט זה. גם אופן הצילום והמראה הכללי מהממים. הדבר היחיד שבכל זאת הפריע לי זה הסיפור עצמו. יש לי את כל הכבוד והערכה לאגתה כריסטי האחת והיחידה, אבל כאן הצלחתי לפענח את התעלומה (או לפחות להיות בכיוון כללי נכון של הפענוח) הרבה לפני שהרקול פוארו פתר אותה עבורנו. ועדיין, זה סרט חביב מאוד, וחילופי הדברים המהירים והעדויות המצטברות שומרים על עניין ואף מחדדים את המוח, לכן בעיניי זהו סרט מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט