חדשות קולנוע וסרטים

לאור הביקוש: התווספו הקרנות ללהיטי הפסטיבל הבינלאומי חיפה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
להיטי הפסטיבל מאיסלנד, צרפת, בוסניה, בריטניה, ספרד, בלגיה ועוד מגיעים להקרנות נוספות לאור הצלחתם בפסטיבל. אלה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת עליהם
הבית שלנו - בימוי: אלחנדרו לואייסה גריסי

רמת אלטיפלאנו בהרי האנדים שבבוליביה סובלת מבצורת ארוכה ורוב התושבים כבר עזבו. וירחיניו ואשתו סיסה עדיין שם, חולקים שגרת חיים מסורתית ומתישה של טיפול בעדר למות, שאיבת מים מהבאר, ארוחות דלות ושתיקות ארוכות. הנכד, קלבר, מודאג בגללם ומגיע לביקור כדי להפציר בהם לעזוב. הביקור יאלץ את הזוג המבוגר להחליט האם להמשיך להתעקש או לוותר. סרט הביכורים של אלחנדרו לואיזה גריסי - זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל סאנדנס 2022 - הוא מסה עדינה ויפה להפליא על מורשת, אובדן ומשבר האקלים.

[*]

הבוס הטוב - בימוי: פרננדו לאון דה ארנואה

הוא הבוס שתמיד חלמת עליו - מדבר בשקט, אכפתי, מתעניין בשלומך... אבל מאחורי החזות הנעימה של הפטרון חוליו בלאנקו (חוויאר בארדם) מסתתר אדם שיעשה הכול כדי לזכות בפרס יוקרתי. בעוד כמה ימים מגיעה הוועדה שמחליטה על הפרס לסיור במפעל והוא חייב להיות מושלם. לבלאנקו לא באמת אכפת את מי צריך לפתות או להרוס בדרך.

סרטו החדש של הבמאי הספרדי הנהדר פרננדו לאון דה ארנואה - קומדיה שחורה נושכת ומושחזת - מגיע לפסטיבל אחרי שזכה בעשרות פרסים ברחבי העולם. לאון משתף פעולה בפעם השלישית עם השחקן חוויאר בארדם, וזה גומל לו באחת ההופעות הגדולות בקריירה שלו.

ההר - בימוי: תומס סלבדור

פייר מגיע לשאמוני, בירת האלפים הצרפתיים, להעביר מצגת ללקוחות. במהלך הפגישה הוא מהופנט כשהוא רואה מן החלון את הפסגה המושלגת של המון בלאן. הצוות שב לפריז אך פייר נשאר, מצטייד ויוצא למחנאות בהרים. הזמן חולף, הוא מתאקלם ורוקם קשר מהוסס עם לאה, השפית של מסעדת תחנת הרכבל. ובינתיים, בהר, יש מפולות של סלעים ואורות מנצנצים.

זוכה פרס הסרט הצרפתי במסגרת 'שבועיים של הבמאים' בקאן, "ההר" לוקח אותנו אל אחת הפינות היפות בתבל. על הרקע המלכותי הזה פורס הבמאי תומס סלבדור - שגם מגלם את דמותו של פייר - סיפור הרפתקה עדין אודות החיפוש אחר קשר אנושי ומשמעות החיים. סלבדור מהפנט בצילום מרהיב, מקסים בחוש הומור ביישן, ומפתיע במה שהוגדר כ"אחד מפיתולי העלילה המופלאים בקאן השנה".

[*]

ארץ האלוהים - בימוי: הלינור פלמאסון

בשלהי המאה ה-19 נוסע כומר דני צעיר בשם לוקאס לאזור מבודד באיסלנד כדי לבנות כנסייה ולצלם את הנופים והתושבים. בזמן שהוא מפלס את דרכו בארץ הפראית והלא סלחנית, בין נהרות וקרחונים, הוא הולך ומתרחק מן המשימה, האמונה ועקרונות המוסר.

"פיצקרלדו" של ורנר הרצוג פוגש את "זה ייגמר בדם" ב"ארץ האלוהים", סרטו השלישי של הבמאי האיסלנדי המוערך הלינור פלמאסון, והשלישי שמוקרן במסגרת הפסטיבל אחרי "אחים בחורף" ו"יום לבן, לבן". בסרט, שמגיע לחיפה מן הבכורה במסגרת 'מבט מסוים' בפסטיבל קאן 2022, משרטט פלמאסון דיוקן עוצר נשימה של אמונה עיוורת.

[*] למצוא את ריצ'רד - בימוי: סטיבן פרירס

סרטו החדש של הבמאי הבריטי האהוב סטיבן פרירס ("פילומנה", "המלכה") מספר סיפור אמיתי ומרתק על אישה רגילה במיוחד שהצליחה לעשות מעשה לא רגיל בכלל... בכיכובם של המועמדים לאוסקר סאלי הוקינס ("צורת המים", "יסמין הכחולה") וסטיב קוגן ("פילומנה", "השמן והרזה"). זוהי דרמה מרגשת ומצחיקה שמוכיחה שההיסטוריה נכתבת על ידי המנצחים – אבל לפעמים כדאי לקרוא בין השורות.

פיליפה לנגלי, בעיצומו של משבר מקצועי ואישי, נתקלת די במקרה באגודת היסטוריונים חובבים שנחושה לשקם את שמו הרע של ריצ'רד השלישי, מי שנחשב למלך האיום ביותר בתולדות אנגליה. עם מעט מאוד ניסיון ונגד כל הסיכויים, פיליפה מחליטה למצוא את מקום מנוחתו של המלך – תעלומה שנשארה לא פתורה במשך יותר מ-500 שנה...

[*]

מריה מתחילה מחדש - בימוי: לוריאן אסקפר, איבוניק מולר

מריה, עובדת ניקיון טובת לב, ביישנית ומעט מגושמת, חיה בשקט את שגרת חייה האפרורית. בין העבודה המייגעת לבעלה שלוקח אותה כמובן מאליו היא מוצאת מעט נחמה בכתיבת שירים למגירה. כאשר היא מתחילה לעבוד בבית הספר הגבוה לאמנויות של פריז, נוצר קשר מיוחד בינה לבין הובר, אב הבית היצירתי של המוסד הוותיק, שסוחף אותה לעולם של צבע, תעוזה, אמנות ושמחת חיים. כשהקשר בין השניים שובר את מסך הבדידות שעטף אותה, לראשונה מזה זמן רב, מריה תתחיל לתהות אם גם חלומותיה יכולים להתגשם ולהפוך למציאות.

דרמה קומית מפתיעה ונוגעת ללב שמספקת לנו הצצה לאחת הפנינים הסודיות של העיר הרומנטית מכולן - בית הספר הידוע לאמנות - וכן לליבה של אישה שמקבלת הזדמנות להתחיל מחדש וצריכה למצוא בתוכה את האומץ לנער את האבק מהחלומות שלה ולפתוח את עצמה לחיים. בכיכובם של קארין ויאר ("משפחת בלייה") וגרגורי דביוס ("דלישס"), זהו סיפור קטן, על אישה גדולה מהחיים.

[*]

גברת האריס נוסעת לפאריס - בימוי: אנטוני פאביאן

דרמה קומית קלילה ומרגשת. המועמדת לאוסקר לזלי מנוויל ("חוטים נסתרים") היא גברת עדה האריס, עובדת ניקיון בלונדון של שנות החמישים שמתאהבת בשמלה מפוארת של כריסטיאן דיור. עדה מחליטה לנסוע בעצמה לפאריס ולרכוש בכל חסכונותיה שמלה שכזו לעצמה. עם לוקאס בראבו (אמילי בפאריס) וג'ייסון אייזקס.

"מעטים הסרטים שגרמו לי כל כך הרבה אושר" Movie Freak | "סרט נדיר שמעריך את רעיון היופי" Time Magazine | "מחמם לב, מבדר ובאמת שמח" Observer

[*]

אשתו של צ'ייקובסקי - בימוי: קיריל סרברניקוב

בסנט פטרסבורג של סוף המאה ה-19 שומעת אנטונינה מיליוקובה היפה את המוזיקה של צ'ייקובסקי ומתאהבת בו. צ'ייקובסקי, מבוגר יותר ואיש העולם, לא מעוניין בה בתחילה, אך בהמשך משתכנע - אנטונינה מביאה איתה נדוניה נדיבה והנישואין ישימו קץ לשמועות לגבי זהותו המינית. זה לא מתכון לנישואין מאושרים.
סרטו החדש של המאסטר הרוסי קיריל סרברניקוב מגיע לחיפה מן הבכורה במסגרת התחרות הרשמית בקאן. סרברניקוב שואב אותנו לעולם מעוצב וחונק, לחברה בעלת קודים נוקשים. הוא מגיש דרמה תקופתית אינטליגנטית ונוקבת, עוסק בטיבה של אובססיה, ומעגן את הסרט בהופעה נפלאה של אלנה מיכאילובה.

[*]

שמונה הרים - בימוי: פליקס ואן חרונינגן, שרלוט פאנדרמירש

פייטרו מגיע לראשונה עם הוריו לכפר קטן במרומי הרי האלפים האיטלקיים כשהוא בן 11. ברונו גר שם, בנו של הסתת, הילד האחרון בכפר. השניים מבלים את ימי הקיץ יחד. ברונו נשאר בכפר, פייטרו בא והולך, עד ששנים אחר כך הם נפגשים שוב באותו מקום.

זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן השנה עוסק בידידות שמעמיקה עם השנים, בהפתעות שהחיים מספקים, בהדר של ההרים. הבמאי פליקס ואן חרונינגן ("קריסת המעגל השבור") ובת זוגו שרלוט פאנדרמירש מעבדים למסך את ספרו עטור הפרסים של פאולו קונייטי, ומגישים סיפור התבגרות בלתי נשכח ומצולם להפליא עם שניים מן הכוכבים הגדולים של הקולנוע האיטלקי.

[*]

אלקראס - בימוי: קרלה סימון

מאז שהם זוכרים, קוטפים בני משפחת סולה מדי שנה אפרסקים במטע שלהם באלקראס, כפר קטן בקטלוניה. בעלי האדמה האמידים העניקו להם את השטח במתנה אחרי שהצילו את חייהם במלחמת האזרחים הספרדית. אבל עכשיו הכול משתנה: היורש הצעיר של משפחת פיניול הודיע להם שהם צריכים לעזוב בסוף הקיץ. זוכה פרס דוב הזהב לסרט הטוב בפסטיבל ברלין 2022, "אלקראס" הוא דרמה משפחתית שטופת שמש, נבונה ויפה. דרך המשבר של החווה בוחנת הבמאית קרלה סימון את שבריריות התא המשפחתי, תמימות הילדות והקשר שלנו לאדמה, ומביטה בחמלה, כנות והומור בדרך חיים שעוברת מן העולם.

[*]

קירבה - בימוי: לוקאס דונט

סרטו החדש של לוקאס דונט ("נערה") המועמד לפרס האוסקר מטעם בלגיה הוא דרמה יפהפייה ומרגשת על חברות, התבגרות ותמימות. עם ויזואליה עוצרת נשימה וסיפור נוגע ללב שמתרחש על רקע נופיה הצבעוניים של בלגיה, זה סרט שיזכיר לכולנו את תקופת הילדות שלנו. הסרט זכה בתשואות לאחר הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל קאן וזכה בפרס ה"גרנד פרי", השני בחשיבותו בתחרות.

ליאו ורמי, שני נערים בני 13, היו מאז ומתמיד החברים הכי טובים. אלא ששנת הלימודים החדשה מביאה עמה שינויים שמעמידים את החברות של השניים במבחן, ולראשונה הם מתרחקים זה מזה. זמן מה לאחר מכן, בניסיון להבין את כל מה שקרה, פונה ליאו אל אימו של רמי כדי לחפש תשובות.

כל ההקרנות באתר הפסטיבל

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט