קנת בראנה אמר שבבימוי גרסה נוספת ל"חליל הקסם" הוא רוצה לקרב את הקהל לאופרה ואכן אנו רואים בשנים האחרונות ניסיונות להפוך את האופרה מצורה של בילוי אליטיסטי ויקר למדי לבידור המיועד להמונים. אפשר לקרוא לזה אולי להחזיר עטרה ליושנה לימים שבהם האופרה הייתה סגנון בילוי מקובל בכל השכבות באוכלוסייה וזמין לכל כיס.כבר תקופה שאופרות המבוצעות במיטבי בתי האופרה בעולם מוקרנות בסינמטקים בישראל. לכן לא מפתיע שהאופרה "תיאודור" של האופרה הישראלית יוצאת לאקרנים ברחבי הארץ. האופרה פרי יצירתו של יונתן כנען מתארת פרקים מרכזיים בסיפור חייו של חוזה המדינה: מסיקור משפט דרייפוס, דרך יחסיו עם אשתו ובגידותיו ועד לחזון של האיש המיוסר לגבי מקום לעם היהודי.
פרסומת
לאור הפופולריות ההולכת וגדלה של הקרנת אופרות בבתי קולנוע בשנים האחרונות, ניטש ויכוח האם הדבר גורם לחשיפה גדולה יותר של האופרה לקהל שאחרת ידו לא היתה משגת או שמדובר בזילות של המדיום ושבאופרה מוטב וצריך לצפות באולם וליהנות מהמופע החי. האם החוויה התיאטרלית שיש בה תפאורות ובמות מתחלפות, זמרים ותזמורת סימפונית המבצעים את עבודתם באופן חי יכולים להעביר את עוצמה גם במופע מתועד על גבי המסך הגדול?אכן, לוקח מעט זמן להסתגל לעובדה שהצפייה היא נטולת התחושה של חוויה חיה, אבל על כך מחפה הצפייה הנעימה והנוחה של כיסא הקולנוע והמסך הגדול מאוד, הגורמים לצופה להרגיש כאילו קנה כרטיסים לתא המהודר ביותר במשכן האופרה הקרוב לביתו במחיר מציאה.
בסופו של דבר, ניתן בהחלט במהרה להתרגל לערבוב המדיום המעט מלאכותי, להתרווח בכיסא ולהתרגש מיצירה אופראית מרשימה המסקרת את חיו של חוזה המדינה , תיאודור הרצל, בצורה מרתקת ומוצלחת שלא ראינו עד כה.