לצאת מהארון ביקורת סרט

Le Placed Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "לצאת מהארון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Le Placed
משחק דניאל אוטיי, ז'אראר דפרדייה, טיירי לרמיט, מישל לארוק, מישל אומון, ז'אן רושפור. במאי/ת פרנסיס וובר.  
קומדיה
ביקורת סרט ללצאת מהארון מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עלילת הסרט מספרת על פרנסיס פיניון (דניאל אוטיי), חשב במפעל המנהל חיים מאוד פשוטים ומשעממים. הוא כל כך משעמם, שאשתו נטשה אותו, ובנו מתחמק מהמפגשים עמו. כשפיניון מגלה שעומדים לפטר אותו הוא פונה לשכנו, פסיכולוג בפנסיה, היועץ לו הצעה מבריקה - לצאת מהארון, וכך לא יעיזו לפטר אותו, היות והנהלת המפעל תחשוש להצטייר כאנטי הומוסקסואלית. פיניון נוקט דרך זו, ולפתע פתאום, האף שהוא נשאר אותו טיפוס משעמם, הוא מעניין במפתיע את כל סביבתו, לרבות מנהל כוח האדם הבריון בחברה (ז'ראר דפרדייה), הנאלץ לחבור עמו האף שאינו סובל אותו.לא זו הפעם הראשונה שהשניים הללו, דניאל אוטיי וז'ראר דפרדייה, משתפים פעולה. סרט ישן נושן, אך מפורסם מאד, הנו ז'אן דה פלורנט, בו שיחקו השניים - גם בתפקידים מתעמתים. ואולם מאז התהפכו היוצרות - בעוד קרנו של דפרדייה בעולם ירדה, כך נדמה לי, עלתה קרנו של דניאל אוטיי, העושה חיל בסרטים גם מחוץ לצרפת. השחקן בעל החיוך המקסים, הזכור לטובה מהסרט הנפלא "החיים לפי ג'ורג'" (מומלץ בחום, כשלעצמו), עושה כאן תפקיד אנושי ושובה לב, ושוב מצליח לזכות באהדת הקהל במהירות שיא תוך מספר דקות מתחילת הסרט.
הסרט הנו קומדיה טהורה. מה משמע? שמדובר בקומדיית מצבים בסיסית - כזו שכבר לעיתים נדירות יוצא לראות, וכזו שלשם שינוי מצליחה באמת להצחיק. וכמה שהיינו צריכים סרט כזה בישראל בתקופה האחרונה…אבל יותר מזה. הסרט מדבר על נקודות כואבות, אם כי במרומז ומבלי לפגוע בתשתית הקומית ולו במעט. הוא מדבר על בעיות חברתיות, ועל בני אדם. הסרט מנסה להראות כיצד חשוב המגע הבלתי אמצעי בין בני אדם, וכיצד בני אדם, האף שזרים האחד כלפי השני, הנם בעלי יכולת לגעת בנימי נפשם של אחרים, ולשנות את עולמם מן הקצה אל הקצה. מערכות היחסים המוצגות בסרט בין פיניון לשכנו ההומוסקסואל המזדקן, ובין פיניון למנהל כוח האדם הביריון ושונא ההומואים, האף שמצליחות לסחוט צחוקים רמים לעיתים, דווקא מכוונות עמוק יותר, להראות כיצד טיפוסים כל כך שונים, מסוגלים לגעת האחד בנפשו של השני, ולתת משהו שהוא מעבר לסתם מלה טובה.
לא טוב היות האדם לבדו - זהו מוטו מרכזי בסרט. קומדיה לבבית וחמודה זו, העשויה בטעם טוב, והמשאירה טעם של עוד, עושה את העבודה, תוך מתן נקודות למחשבה, ויצירת געגועים לז'אנר הזה, שנדמה וכי נכחד במחוזותינו.לסיכום: מצחיק, מענג, אחלה קומדיה. 8 בסולם יגאל.
לצאת מהארון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רונית אגיל: 28/02/2002 19:09:40
10/10אייקון ציון
סרט מצחיק עד דמעות כמו שרק הצרפתים יודעים ליצור.מדהים כמה מהומה ושינוי יכולה ליצור עובדה אחת קטנטנה (ותמונה!)בעולם המודרני וחסר הזמן שלנו. העלילה הנרקמת לה בסרט היא ממש נהדרת ,הבימוי מצויין והמשחק מופלא. בקיצור ולעניין-סרט מלבב,מבדר ואני אפילו מצאתי בו מוסר השכל שלא אוכל לומר אותו כאן אחרת יתגלה הסוף:)... הספור שומר על שלהבת גבוהה ומקפיצה לכל אורכו. מומלץ!
שם: אוש קוש לנצח!גיל: 23/12/2001 17:47:04
10/10אייקון ציון
סרט מדהים! מצחיק, שחקנים נפלאים! מומלץ בחום ללכת עם הבן זוג או הבת זוג הכי קרובים, לאכול פופקורן, לשבת בניחותא, להיכנס לאווירה הצרפתית ולהינות!
שם: הדרגיל: 15/11/2001 19:30:01
8/10אייקון ציון
מאד משעשע. לא כמו אידיוט מושלם של זאוור אבל דניאל אוטיי נהדר. מומלץ
קישורים
חץ לצאת מהארון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט