עסקה מגונה ביקורת סרט

Arbitrage Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עסקה מגונה":
"גיר מרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Arbitrage
משחק ריצ'רד גיר, טים רות', סוזן סרנדון במאי/ת ניקולס ג'רקי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לעסקה מגונה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גיר מרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט הקולנוע העלילתי הראשון של הבמאי ניקולס ג'רקי שמאחוריו בימוי סרט תיעודי אחד באורך מלא וסרט קצר, הוא מותחן דרמטי עכשווי עשוי היטב, המזכיר לעיתים פרק ארוך ומושקע של "חוק וסדר" - רק מנקודת המבט של הפושע. הערך המוסף הוא שמדובר בסרט אקטואלי לחלוטין על מיליונרים שחיים על חשבון הציבור וחושבים שיכולים לעשות ככול העולה על רוחם ולצאת ללא פגע מהפשעים השונים אותם הם מבצעים.אז כן, נראה ש"עסקה מגונה" מושפע באופן ישיר מסיפורו של ברנרד מיידוף. העלילה מגוללת את סיפורו של איל ההון רוברט מילר הנקלע לצרות כלכליות ומנסה באופן נואש להשלים את מכירת אמפריית המסחר שלו לבנק גדול לפני שהתרמית שלו תתגלה. אבל אותו ביליונר משועמם לא רק מסובך בעולם העסקים, הוא גם מנהל רומן עם בעלת גלרייה צרפתייה ובלילה אחד של חוסר שליטה עצמית הוא מוצא את עצמו מעורב בתאונה קטלנית.
ריצ'רד גיר מצליח לטעון אמפטיה רבה בדמותו הלא ממש סימפטית של מילר. בסופו של דבר אתה רוצה שהוא יצא מהתסבוכת האיומה שלתוכה הוא נקלע. גיר כל כך טוב שלא ממש אכפת לך שדמותו של מילר הוא של רמאי בוגדני נטול רגשות אשם שכל מה שמעניין אותו זה לצאת לפנסיה עם מאות מיליונים ששוכבים בחשבון הבנק. לצידו משחקים סוזן סרנדון בתפקיד אשתו הדואגת גם היא לאינטרס שלה בלבד. טים רות' הבריטי בתפקיד הקטן עליו בעשרות מידות כבלש המשטרה הלא ממש סימפטי.השחקנית בריט מרלינג שהתפרסמה בעיקר בזכות המותחנים העצמאיים Another Earth ו Sound of my Voice מגלמת את הבת שלצערה זוכה לחשוף את הפנים האמיתיות של אביה, ואילו השחקנית/דוגמנית הצרפתייה לטישיה קאסטה (גינזבורג) בעיקר נאה ורוטנת כמאהבת של מילר.
הדבר היחיד שמטריד בסרט הזה הוא שנראה שלניקולס ג'רקי, האיש מאחורי הפרויקט הזה, יש חיבה מסוימת למילר. אבל ג'רקי יודע היטב שסיפורו של מיידוף הוא נדיר. בדרך ככלל בעל המאה הוא גם בעל הדעה. רק להסתכל על המתחולל במדינה שלנו ועל הפשעים שדנקנר, תשובה, מוזס וחבריהם בעשירון העליון מבצעים נגד העם ורשויות החוק שותקות ומאפשרות להם לעשות ככול העולה ברוחם.בסופו של דבר ג'רקי שלא רק ביים את הסרט אלא גם כתב לו את התסריט עושה זאת במקצוענות ומספק את הסחורה. "עסקה מגונה" הוא סרט קולנוע לאנשים בוגרים שלא רוצים לראות רק פעלולים אלא גם להנות מסרט מתח אקטואלי עשוי היטב. אפשר להגדירו כקלאסי במובן המיושן של המילה כאשר היתרון המרכזי בו הוא ריצ'רד גיר באחד התפקידים היותר טובים שלו בשנים האחרונות.
עסקה מגונה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Mגיל: 5324/03/2013 11:11:59
4/10אייקון ציון
אכן ריצ,ארד גיר בכלל לא רע (מעולם לא החזקתי ממנו שחקן דגול אבל הוא בסדר ובסרט הזה מצטיין יחסית) אבל זהו... שם זה נגמר. עלילה לא מעניינת, לפעמים משעממת ומעצבנת. דמויות דו מימדיות שאין בהן דבר מלבד מילים שהן אומרות שלא מתחברות לכלום. בקיצור בזבוז זמן מוחלט...
שם: דב ישראליגיל: 3721/02/2013 20:45:47
8/10אייקון ציון
Arbitrage איל הון המנסה נואשות להשלים עיסקה גדולה נקלע לתאונת דרכים שבה נהרגת המאהבת שלו ומסתבך בניסיון להסתיר את האירוע...סרט מתח עשוי היטב,אהבתי את העלילה מותחת ומעניינת,ריצ'רד גיר נותן אחלה משחק בקיצור אהבתי.
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1401/01/2013 19:51:06
8/10אייקון ציון
מותחן מעולה. מוזיקה קיצבית, עריכה גיאונית, גיר מרשים, הסרט מותח. מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט