רדופים בוונציה ביקורת סרט

A Haunting In Venice Movie Review

תמונת כתבעדיאל קורן על "רדופים בוונציה":
"בראנה הצליח סוף סוף ליצור עיבוד מוצלח לספר של כריסטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Haunting In Venice
משחק קנת' בראנה, קייל אלן, קמיל קוטין, ג'יימי דורנן, טינה פיי, ג'וד היל, עלי חאן, אמה ליירד, קלי ריילי, ריקארדו סקמרצ'ו, מישל יאו במאי/ת קנת' בראנה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לרדופים בוונציה מאת עדיאל קורן | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"מצמרר ומתעתע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אגתה כריסטי היא אחת הסופרות האהובות עליי. קראתי את רוב ספריה בשקיקה והם סיפקו סוג של אסקפיזם לתקופה אחרת שבה התעלומות נפתרו בצורה שונה הדורשת המון חשיבה ופחות הסתמכות על דגימות DNA ופרטים טכניים. לאחרונה, כריסטי צוברת פופולריות רבה בקולנוע ובטלוויזיה בעקבות עיבודים שונים לספריה, בין היתר העיבודים עתירי הכוכבים של הבמאי והשחקן קנת' בראנה שמגלם בסרטים את דמותו הנהדרת של הבלש הרקול פוארו.לאחר שני סרטים מצליחים אך שנויים במחלוקת באיכותם ("רצח באוריינט אקספרס" ו"מוות על הנילוס" בכיכובה של גל גדות) בראנה חוזר לחלק שלישי בסדרת הרקול פוארו המבוסס על הספר "תעלומת הרצח במסיבה" והפעם לא מדובר בתעלומת רצח גנרית אלא בתעלומה על טבעית על גבול האימה.
עלילת "רדופים בונציה" מתרחשת בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, בערב ליל כל הקדושים. הבלש המהולל הרקול פוארו משתתף בעל כורחו בטקס סיאנס בטירה רדופה. העניינים משתבשים ואחד האורחים נרצח, וכעת, כהרגלו, הבלש בדימוס נרתם לפתור את התעלומה. בסרט מככבים מלבד בראנה, זוכת האוסקר מישל יאו ("הכל בכל מקום בבת אחת"), ג'יימי דורנן ("50 גוונים של אפור"), קלי ריילי ("ילוסטון") וטינה פיי ("רוק 30").בניגוד לסרטים הקודמים, הפעם כאמור לא מדובר במותחן בלשי מן המניין אלא במותחן אימה מבהיל ומצמרר. השינוי הקל הזה בטון ובז'אנר, הנשען על אלמנטים העל-טבעיים של הסיפור, מפתח מאוד את דמותו של פוארו, בלש שכל חייו חוקר ומבין את יצר האדם, נתקל בתעלומה שבה המשתתפים מאמינים כי ה"רוצח" הוא משהו על טבעי ולא אנושי. פוארו מתקשה להאמין ובטוח כי אחד הנוכחים מסתיר סוד אפל המסביר את המתרחש. כך לאורך הסרט אנו יחד עם פוארו מנסים להבין את המתרחש ונכנס כאן רובד נוסף שמבלבל והופך את התעלומה בפרט, ואת הסרט בכלל, למותח ומרתק יותר.
בעוד שהסרטים הקודמים עסקו ביצירותיה המפורסמות ביותר של כריסטי, הבחירה ללכת על רומן פחות ידוע ולקחת את הסיפור רחוק יותר מהרומן, היא נהדרת שהופכת את התוצאה לסרט מפתיע ומרתק יותר מקודמיו. הסיפור בסרט בנוי בקפידה, זאת על אף שרוב העלילה מתרחשת בנקודת הרצח – הטירה הרדופה בוונציה.פוארו נאבק להפריד בין פנטזיה או הזיה למציאות, אך מנקודת מבטו הם נשזרים אחד בשני וגורמים לו לחוסר מנוח. הוא חוקר את כל הנוכחים ומגיע לפינות הנסתרות ביותר של הטירה. המוזיקה המצמררת בסרט, והצילום של האריס זמברלוקוס אשר מציג זוויות צילום מעניינות שתורמות לפן המיסטי, שומרים על אווירת האימה והמתח."רדופים בוונציה" מספר סיפור פחות מוכר ונותן את התחושה שלא מדובר בעוד עיבוד לרב מכר. הוא לא צועד במקום אלא הולך לכיוונים חדשים שמפתחים את הסרטים ואת דמותו המיוחדת של פוארו שמתמודדת עם קשיים ולבטים חדשים. כך הסרט מצליח לא ליפול בין הכיסאות ולהפוך לעוד בידור שחוק ותפל.
רדופים בוונציה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: oferZגיל: 4015/11/2023 09:29:42
6/10אייקון ציון
מסכים עם רוב הביקורות שמתחתיי. כאחד שלא אוהב סרטי אימה, היססתי אם ללכת, אבל מדובר בסרט בלשי חביב, קטעי האימה מועטים וקצרים ולא פוגעים בסרט. לא פאר היצירה, מעביר שעה וחצי בכיף.
שם: Kfir Edriגיל: 1207/10/2023 11:51:43
10/10אייקון ציון
טוב
שם: עומרגיל: 4101/10/2023 07:19:32
7/10אייקון ציון
לא נפלתי מקטעי האימה כביכול בסרט, אבל כסרט מתח בלשי הוא בהחלט עונה על הציפיות. הסרט שווה צפייה רק בשביל הדקות שבהם משוחזר מי רצח, למה ואיך.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט