בלתי נשכחים 4 ביקורת סרט

Expend4bles Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בלתי נשכחים 4":
"גרוע ואף איום, אך עדיין יומית סוג ג' מהנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Expend4bles
משחק ג'ייסון סטיית'אם, סילבסטר סטאלון, 50 סנט, מייגן פוקס, אנדי גרסיה, טוני ג'ה, דולף לונדגרן במאי/ת סקוט וו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבלתי נשכחים 4 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נשכח לחלוטין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט הרביעי בסדרת הסרטים הזניחה "בלתי נשכחים", שנשענה בעיקר על הערך הנוסטלגי של שחקניה ואף פעם לא ממש הייתה סדרת סרטים טובה או ראויה. סטאלון תמיד גייס לצידו שחקני עבר, כאלו שכוכבם זהר אי שם בשנות ה-80 וקצת ה-90 כגון שוורצנגר, ואן דאם, ג'ט לי, ווסלי סנייפס, אנטוניו בנדרס, מל גיבסון, ברוס וויליס והריסון פורד. נראה שכל אלו צצו ונעלמו וגם לא יחזרו לסרטי המשך. אפילו השחקן טרי קרוז שליווה את הפרויקט בשלושת הסרטים הראשונים לא חזר לסרט הרביעי. לכן נותרנו רק עם דולף לונדגרן, רנדי קוטור וכמובן ג'ייסון סטיית'האם המלווים את סטאלון מאז הסרט הראשון.חלפו 9 שנים מאז הסרט השלישי ויש חברות וחברים חדשים בצוות, כגון אנדי גרסיה שאף פעם לא היה שחקן סרטי פעולה והוא אכן מבצע אפס סצנות כאלה. הדמות שהוא מגלם כאן חוטאת בעיקר לקריירה הקולנועית הענפה שלו. עוד מצטרף לחבורה 50 סנט שדמותו לא ממש משאירה חותם כלשהו בסרט. דווקא השחקנית לוי טראן, מהחידוש של הסדרה "מקגייוור", מספקת נוכחות קולנועית מרעננת ודמותה הייתה יכולה להיות מסקרנת, אבל כנראה לא עבור התסריטאים שכתבו לה מינימום דיאלוג ואפס תכונות אופי מלבד העובדה שהיא אסיאתית ובעלת קעקועים רבים.
השחקן הבריטי הצעיר בעל השורשים הלטינים, ג'ייקוב סיפיו, מגלם את דמותו הפטפטנית והסליזית להפליא של גאלאן, בנו של הדמות שגילם אנטוניו בנדרס שגם היא הייתה פטפטנית. כדי להכניס גם קצת סקס אפיל לתוך הקלחת צורפה לחבורה מייגן פוקס, שרמת האמינות שלה כלוחמת שואפת לאפס. כל קלוז-אפ על מבטה הסתום והמשפטים המביכים המדוקלמים מבין שפתיה המרוחות בקביעות בליפסטיק אדום בוהק אפילו בסצנות קרב, מעורר גיחוך. רוב הזמן נראה שהיא עסוקה בלעשות פוזות לאיזושהי מצלמה נסתרת שמתעדת אותה לאינסטגרם.אם כל זה לא מספיק, הפתעה: סטאלון כמעט ואיננו מופיע בסרט. מדובר בסוג של העברת שרביט ליד ימינו וחברו הטוב ביותר, לי כריסמס, בגילומו של ג'ייסון סטיית'האם שללא ספק הוא כוכב סרטי הפעולה סוג ב' המוביל בעולם בשני העשורים האחרונים. סטיית'האם בעל נוכחות קולנועית כובשת, הוא גם שחקן טוב כאשר יש במאי שיודע איך להדריך אותו וכאשר הוא הולך מכות זה עובד, אבל עם תסריט כל כך איום, ובמאי טכני בינוני כמו סקוט וו, עבודת ארט בעייתית ואפקטים זולים פוגעים במאמץ הרב של הכוכב הבריטי.
היתרונות המרכזיים של הסרט הם הנוכחות של שני כוכבי סרטי פעולה אסיאתיים. הראשון הוא טוני ג'ה המופלא, כוכב אמנויות הלחימה התאילנדי שהתגלה בסרט "אונג באק" ומאז יצר לו שני סרטי המשך והשתתף בשלל פרויקטים תאילנדים והוליוודיים שונים המספק כאן הופעת אורח חיננית. השני איקו אוואיס, כוכב סרטי הפעולה האינדונזי, שהתגלה בסרט "הפשיטה" ומאז המשיך להשתתף בעוד שלל סרטי פעולה אסיאתיים ואמריקאים. הוא מגלם את הרע והוא עושה עבודה טובה במשימתו. אך למרות שני השחקנים הכל כך מוכשרים, הסרט לא מחכים להשתמש בפוטנציאל העצום שלהם ובכישרון הבלתי נדלה של השניים כדי לספק סצנות פעולה עוצרות נשימה, כפי שהם מורגלים לעשות בסרטים רבים אחרים."בלתי נשכחים 4" הוא לא הסרט הגרוע ביותר שתצפו בו על גבי המסך הגדול. יש בישראל מספר חברות הפצה שההתמחות שלהם היא להביא לבתי הקולנוע כל סרט פח שבארה"ב יוקרן ישירות בשרותי הסטרימינג וכאן משום מה זוכה להפצה קולנועית בזויה. "בלתי נשכחים 4" יותר טוב מאותם מוצרים, אבל הוא בהחלט לא סרט טוב והוא כן סרט שיישכח ברגע שתצאו מאולם הקולנוע.
בלתי נשכחים 4 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבירן דהןגיל: 2718/11/2023 01:25:05
9/10אייקון ציון
הבלתי נשכחים עושים זאת שוב עם אקסטרה שחקנים שנוספים לחבורה. הסרט מלא באקשן כהרגלו פלוס ברוטליות ברמה מסוימת לא עד כדי כך וקצת בדיחות קינקיות. תסריט נחמד, גייסון סטאטהם עשה את רוב העבודה. הסרט עבר בסבבה, הרעים לא נתנו באמת פייט רציני בסרט והוא עבר בהנאה ובמהירות. ממליץ לצפייה בקולנוע אך לא חובה. בשורות טובות
שם: אברהמי איתןגיל: 5507/10/2023 11:57:40
8/10אייקון ציון
סרט אקשן עשוי לא רע אפקטים מרשימים הסוף קצת קיטשי מי שאוהב את הג''אנר יקבל אקשן בכמויות. הרבה דקות מסך לג''ייסון סטאת''אם
שם: עומרגיל: 4103/10/2023 08:13:58
7/10אייקון ציון
לא לבוא עם ציפייה גבוהה לסרט. לא מצאתי בו משהו מיוחד ביחס לסרטים הקודמים בסדרה, למרות הסוף המפתיע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט