הכוורן ביקורת סרט

The Beekeeper Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הכוורן":
"מי שאוהב לראות את סטיית'ם הולך מכות ומפוצץ מבנים יהנה מהתוצאה"
  שתף/י
פוסטר The Beekeeper
משחק ג'ייסון סטיית'אם, בובי נדרי, מיני דרייבר, ג'וש האצ'רסון במאי/ת דייוויד אייר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להכוורן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקצועי ויעיל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
מדד פופולריות
3.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ייסון סטיית'ם חוזר אל המסך הגדול עם סרט פעולה חדש. אין כאן כרישים, שחקני פעולה אחרים או במאי גדול שגונב לו את אור הזרקורים דוגמת גאי ריצ'י. הפעם גוייס למשימת הבימוי דייוויד אייר (התסריטאי של "יום אימונים מסוכן" ו"מהיר ועצבני" הראשון), המוכר גם כבמאי שהעשייה הקולנועית שלו לא אחידה ובעיקר מזוהה בזכות סרטי הפעולה אורבניים מדממים כמו "זמנים קשים", "מלכי הרחוב", סוף המשמרת", "חבלה", סרט המלחמה "זעם" וסרט הקומיקס הלא ממש מוצלח "יחידת המתאבדים".סרטו הגדול האחרון של אייר היה "בהיר" עם וויל סמית' אותו ביים עבור נטפליקס. סרט ששילב את עולם הפעולה האורבני לצד אפלוליות הקומיקס המזוהה עם DC ממנה נזרק תוך כדי זריקת בוץ הדדית. לאחר מכן הוא שחרר לאוויר העולם את הכישלון הגדול ביותר שלו, "גובה המס" עם שיה לה-באף המבוטל, שכמו שיצא כך גם נעלם. החזרה שלו לעשייה קולנועית יחסית צנועה לממדים לה הורגל עושה איתו חסד. 34 מיליון הדולר שהושקעו בסרט "הכוורן" כבר החזירו את עצמם ונראה שמדובר גם באחד הסרטים המצליחים של סטיית'ם ואייר מזה תקופה ארוכה.
אדם קליי הוא כוורן המתגורר בחווה מבודדת ומשקיע את כל זמנו בכוורות שלו ובייצור דבש. הוא עושה זאת תחת חסותה של אזרחית ותיקה טובת לב, מורה לשעבר שגם עוסקת בצדקה בשם אלואיז פרקר. כאשר הגברת החביבה נופלת ברשת של גנבים מקצועיים המרוקנים את קופתה האישית ואת קרן הצדקה שלה, היא שמה קץ לחייה. קליי מחליט לנקום, אבל הוא איננו מדמיין מי עומד מאחורי אותה רשת גנבי אונליין איומים ומושחתים.קליי הוא לא סתם כוורן, הוא סוכן סודי לשעבר בשירות של ארגון סודי במיוחד בשם "הכוורת" (ומכאן שמו). תפקידו הוא להגן על הסדר החברתי ואם מישהו בעל כוח מועל בתפקידו, הוא נשלח לחסל אותו. הסרט מספק לסטיית'ם מגוון אפשרויות רחב להפגין את כישוריו הפיזיים כאשר סצנת השיא מבחינתי היא דו קרב מדמם במיוחד במסדרון צר עם קירות זכוכית מול מחסל אחר בעל כישורים זהים.
את הרע מגלם ג'וש האצ'רסון, סוג של ילד מפונק החושב שהכול מגיע לו ומתייחס להוריו בהתאם. את ההורים מגלמים הבריטים, ג'רמי איירונס וג'מה רדגרייב (אחייניתן של ונסה ולין ובת דודתן של ג'ואלי ונטשה ריצ'רדסון). ליהוק מוזר של שחקנים בריטים המגלמים אמריקאים בעמדות מפתח ממשלתיות והוריו של הנער האמריקאי האולטימטיבי, הזכור מסרטי נוער וילדים כמו "מסע אל בטן האדמה" ו"מסע אל האי המסתורי" וכמובן סדרת הסרטים המצליחה "משחקי רעב".אם נחפש כוונות נסתרות כלשהן ב"הכוורן", אפשר לראות בו בעצם סרט נקמה קלאסי שמוביל גבר-גבר כמו פעם שנמאס לו מהדור הצעיר החושב שהכול מגיע לו בשל עצם העובדה שהוא התעורר בבוקר, פקח את עיניו, לחץ על כמה כפתורים במקלדת וגרף תוך כדי רמייה כמה עשרות או מאות אלפים. אותו דור של צעירים שמזלזלים בהיסטוריה, באנשים מבוגרים מהם וחושבים שהם טובים יותר מכולם. סטיית'ם כאן כדי להעמיד את המפונקים הפריבילגים במקום. מי שאוהב לראות את סטיית'האם הולך מכות, מפוצץ מבנים ומשתולל באיפוק בריטי אופייני לו, עתיד ליהנות מהתוצאה.
הכוורן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5902/04/2024 02:55:22
10/10אייקון ציון
סרט נהדר רוצו לראות!!!!
שם: shulinגיל: 6024/03/2024 18:19:22
9/10אייקון ציון
סרט פעולה מעולה!!!!
שם: נויה אינהורןגיל: 4222/03/2024 22:59:06
2/10אייקון ציון
גרוע ברמות קשות.פשוט גרוע. תסריט חובבני. דיאלוגים ברמה נמוכה. משחק בינוני. רציתי לראות את זה בגלל שאני אוהבת סרטי ויג''ילנטי וכיסוח של ה bad guys, אבל לצערי סצנות האקשן רחוקות מלהציל את הסרט הגרוע הזה. פרשתי אחרי איזה שעה, כשסופית התפוגגה לה התקווה שהסרט יתרומם. איזה מזל שלא הלכתי לקולנוע בשביל לראות את זה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט