השופט דראד 3D (תלת מימד) ביקורת סרט

Dredd 3D Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "השופט דראד 3D (תלת מימד)":
"כסאח לפנים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dredd 3D
משחק קארל אורבן, אוליביה ת'ירלבי במאי/ת פיט טראוויס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להשופט דראד 3D (תלת מימד) מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כסאח לפנים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מסתבר שהכשלון הקופתי והביקורתי של הסרט "השופט דראד" בכיכובו של סילבסטר סטלון בשנת 1995 לא מנע את הפקתו של סרט נוסף בכיכובה של דמות הקומיקס הנערצת. הדמות נוצרה בשנת 1977 ומאז הפכה לדמות אייקונית המזכירה בדרך התנהלותה את גיבורי סרטי הפעולה מאותם שנים שקודם כל יורים ורק אח"כ שואלים שאלות כגון הארי המזוהם. העלילה העתידנית מתרחשת בעולם שסבל מאפוקליפסה והשופטים יכולים לא רק לעצור אלא גם לשפוט ולהוציא לפועל את גזר הדין.הפעם בתפקיד הראשי של השופט דראד אפשר למצוא את קארל אורבן שאינו מוריד את הקסדה מראשו לאורך כל הסרט ולכן לא ניתן לזהותו. רובכם לבטח לא ממש יודעים במי מדובר אז דווקא מדובר בפנים מוכרות לחובבי שוברי הקופות. הוא השתתף בסרטי "שר הטבעות" שבהם גילם את Eomer , ב"סטאר טראק" הוא גילם את בונס, וגם לקח חלק בסרטי הפעולה "Red" , "דום" ו"רידיק". אולי זה לא הצעד החכם ביותר בקריירה של אורבן שעדיין לא התבסס ככוכב קולנוע במשרה מלאה אבל כפיצוי קיבלנו שחקן טוב שמצליח ליצוק לתוך הגיבור הקשוח רגשות ועל ידי זה להפוך אותו לאנושי ומעורר הזדהות.
לצידו יש שתי שחקניות טובות: אוליביה טירבי הצעירה שזהו התפקיד הראשי הגדול הראשון שלה ולנה האדי המוכרת בעיקר כסרסיי לאניסטר מסדרת המופת "משחקי הכס". היא גם מוכרת כגרסה הטלוויזיונית של שרה קונור בסדרה "שליחות קטלנית". כאן היא מגלמת את מא-מא המנהיגה הרצחנית השולטת ביד רמה בקונצרן הפשע בהנהגתה.העלילה מזכירה באופן מחשיד את סרט הפעולה האינדונזי המעולה "הפשיטה" (The Raid) שהוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון. לעומת הסרט האינדונזי שהאלימות בו ריאליסטית עד כאב סרט הקומיקס האלים הוא בידור פנטסטי לחלוטין. השופט דראד מתבקש לחנוך לוחמת צעירה בשם אנדרסון הניחנת בכוחות טלפתיים המאפשרים לה לקרוא מחשבות ואף לשלוט במחשבות של אנשים אחרים. הם מגיעים לגורד שחקים עצום, סוג של שכונת מצוקה שנבנתה לגובה, כדי לחקור את מותם של שלושה סוחרי סמים שעורם הופשט מהם ונזרקו מהקומה ה-70. מא-מא לא מתכוונת לתת לשני השופטים לצאת בחיים מהבלוק שהיא שולטת. השניים מוצאים את עצמם לכודים במבנה העצום כאשר מאות פושעים וסתם אנשים פשוטים הזקוקים לכסף אוחזים בכלי נשק כדי לחסלם.
הבמאי הבריטי פיט טראוויס המוכר בעיקר מסרט הפעולה "שמונה צדדים לאמת" מייצר כאן את אחד הסרטים האלימים והבוטים שנראו בקולנוע המסחרי הוליוודי. אבל חוץ מהאלימות שתהיה קשה לאנשים עם לב חלש מדובר בסרט הפעולה הכייפי ביותר שמוקרן כרגע בקולנוע. מדובר בסרט שמודע לעצמו לחלוטין. טראוויס יודע שהוא מביים טראש ונהנה מכל רגע. הוא לא מתבייש לייצר סרט פעולה שמטרתו המרכזית היא כסאח לפנים, ואני מתכוון לכך שהולכים לראות המון פנים מתרסקות, מתפוצצות ונמרחות. חוץ משלל הדרכים שבה הניצבים ושחקני המשנה מוצאים את מותם הסרט מכיל את כמה מסצנות הפעולה המותחות הטובות ביותר שתראו השנה על המסך הגדול.לעומת "האויב שבפנים 5" שהוא פשוט סרט כל כך רע שזה מבדר, הסרט הזה הוא באמת סרט טוב. השחקנים מעולים, הוא כתוב היטב ומבויים נפלא. התלת מימד מדהים והבימוי עמוס שלל רעיונות ויזואלים. הצילום של אנטוני דוד מנטל זוכה פרס האוסקר על "נער החידות ממומביי" הוא המענה המושלם לרעיונות של טראוויס וביחד הם מסנוורים את המסך. גם המוסיקה המעולה של פול לאונרד מורגן תורמת רבות לסרט. "השופט דראד" הוא כיף טהור וכנראה סרט הפעולה הרדוד והמבדר ביותר של השנה החולפת.
השופט דראד 3D (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פלסרגיל: 2313/03/2014 14:51:16
5/10אייקון ציון
מפספס בגדול וחבל! הרעיון של הסרט מעולה, האכזריות של "מאמא" מורגשת היטב. חבל ששום רגע בסרט אתה לא באמת מרגיש הזדהות: לא עם השופטת הטירונית, לא עם דראד, לא עם מאמא והכנופיה ולא עם הקורבנות. רעיון נפלא, סרט רע.
שם: יואלגיל: 3217/10/2013 14:32:57
7/10אייקון ציון
סרט מהנה בעיקר בגלל קור הרוח של השחקן הראשי. לחובבי הז'אנר
שם: שחרגיל: 2924/09/2013 17:07:45
1/10אייקון ציון
גרוע בצורה מחרידה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט