המקום בתוך היער ביקורת סרט

The Place Beyond the Pines Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המקום בתוך היער":
"משחק מעולה של גוסלינג בסרט עם פתיחה מעולה וסוף חזק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Place Beyond the Pines
משחק ריאן גוסלינג, בראדלי קופר, ריי ליוטה במאי/ת דרק סיאנפרס  
דרמה
ביקורת סרט להמקום בתוך היער מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עמוס בחשיבות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין ספק שאיש הקולנוע דרק סיאנפרנס מוכשר, אבל לעומת סרטו הקודם והמוצלח יותר "בלו ולנטיין", נראה שהפעם הוא ממש רצה שנחשוב שהוא יותר מבמאי/תסריטאי מוכשר הוא מאוד, אבל מאוד רוצה שנחשוב שהוא עושה סרטים חשובים ורציניים. הצניעות של סרטו הקודם אבדה בתוך סרט גדול מהחיים - אפילו תנכ"י. ערבוביה של "קין ואבל", "איוב" ו"אבות אכלו בוסר ושיניי בנים תקהנה" והתוצאה היא דרמה ארוכה בשלוש מערכות שרוצה להגיד כל כך הרבה אבל אין לה באמת מה להגיד או לחדש לצופים חובבי הקולנוע האיכותי שכן יגיעו לצפות בה.המערכה הראשונה והסוחפת בכיכובו של גוסלינג היא תענוג צרוף גם לחובבי הדרמה וגם לחובבי סרטי הפשע. אבל אז נכנס תמונה בראדלי קופר המגלם אייברי קרוס, שוטר צעיר עם אמביציות וחוש צדק מפותח. המערכה השנייה מתארת את התמודדותו של השוטר עם תוצאות המפגש שלו עם לוק, עם שוטרים מושחתים בתחנה ועוד שלל סיטואציות דרמטיות עם אשתו השתלטנית, אביו הקשוח ושלל דילמות הקשורות למוסר וחוק. הסרט סובל מצניחה חופשית לכיוון השבלונה.
קופר שחקן טוב אבל הוא הרבה פחות כריזמטי מגוסלינג. בנוסף לכך עומדת לפניו משימה קשה במיוחד: להתמודד עם סיפור הרבה פחות מעניין וסוחף. כבר צפינו בעבר בסרטים על שוטרים צעירים המגלים שתחנת המשטרה בה הם עובדים מושחתת מהיסוד. סיאנפרנס לא מצליח לספק לצופים הפתעות עלילתיות יוצאות דופן. גם המפגש בעל הפוטנציאל הדרמטי של אייברי קרוס עם רומינה לא ממש מספק את הסחורה. אז החלק השני מתקדם לסופו והסרט מעביר אותנו, 15 שנה קדימה.דיין דיהאן (ארץ יבשה, כרוניקה בזמן אמת) ואמורי כהן (Four, סמאש) המעולים. הם מגלמים שני נערים בבית ספר תיכון, הם הופכים לחברים טובים בלי לדעת שאבותיהם נפגשו בעבר ותוצאות אותו מפגש היו טראגיות. שני השחקנים הצעירים מעולים אבל המערכה סובלת מעודף סימבוליות ותחושה קשה שהסרט פשוט מסרב לאפשר לנו לחשוב בכוחות עצמנו ומאכיל את הצופים בכפית. אבות אכלו בוסר ושיניי בנים תקהנה, אבל מה מעבר לכך? למרות שהמערכה השלישית לא ממש מפתיעה מבחינה עלילתית היא הרבה יותר מוצלחת מהמערכה השנייה.
בסופו של דבר "המקום בתוך היער" הוא סרט שמאוד רוצה להיות יצירה קולנועית אמריקאית משמעותית אבל לדאבון יוצריו הסרט הזה לא ממש מצליח לעמוד בציפיות הגבוהות של עשייתו הבומבסטית. הפסקול של מייק פאטון, מוסיקאי מחונן ומוכשר לא פחות מיוצר הסרט הנ"ל, סובל מאותה בעיה עצמה. לעומת זאת הצילום של שון בוביט מעולה וראויות לציון סצנות המרדף המסחררות וגם הסצנה האחרונה ביער.עדיף היה ש"המקום בתוך היער" על 140 דקותיו יהיה ריאליסטי, קטן ועוצמתי בסגנון האחים דארדן או קן לואץ', מנקה את עצמו מכל מיני מוטיבים דתיים ואז הוא היה מכניס לצופיו אגרוף בבטן. במקום זה אנחנו מקבלים סרט במיליונים על שולי החברה האמריקאית, שנמתח מעבר לגבולות שהוא היה צריך להגיע אליהם ובודק את גבולות הסבלנות של הצופים שפשוט רוצים לראות סרט עם קופר וגוסלינג ולא ממש מצפים לראות קולנוע שמאוד רוצה להיות אומנותי ואיכותי אבל הוא לא באמת.
המקום בתוך היער - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4801/02/2020 09:56:57
8/10אייקון ציון
ארוך אבל גם חזק ואינטנסיבי. עלילה רציפה מבחינה כרונולוגית שמתחלקת לשלושה חלקים, כשבכל חלק הפוקוס הוא על דמויות אחרות שיש קשר ישיר ביניהן,ולבסוף סגירת המעגל. בחלק הראשון אנו פוגשים את לוק, נהג פעלולים על אופנוע בקרקס נודד. אחרי זמן מה שלא התראו, הוא פוגש את רומינה שהיתה בת זוגו לרומן קצר וחולף, אך מסתבר לו שהיא ילדה את בנו.תוך כדי כך שלוק נשאב לתוך עולם פשע של שוד בנקים,הוא רוצה במקביל לגדל את בנו,מה שיוצר חיכוכים עם רומינה ועם בן זוגה העכשווי. לקראת סוף החלק הזה, מתקיים מפגש גורלי של לוק עם אוורי קרוס,שהוא שוטר שנקרא לעצור את לוק בעקבות שוד.החלק השני מתמקד באוורי ובמאבקו נגד השחיתות במחלקה המשטרתית בה הוא עובד.החלק האחרון שם במוקד את שני ילדיהם של לוק ואוורי כעבור 15 שנה, ואת השפעת אירועי העבר על שניהם.למרות אורכו של הסרט, אין בו רגע דל והוא גם מעלה מחשבות על גורל. איך רגע אחד מקרי משנה את החיים, ועד כמה החיים שלנו יכלו להיות שונים אם אירועים שקרו בעבר לא היו מתרחשים. כדאי לראות.
שם: .MOR Rגיל: 1411/08/2017 14:56:10
8/10אייקון ציון
סרט אומנותי ועמוק !!! השחקנים נהדרים, הצילום יפהפה, הפס-קול ראוי לשבח, האקשן כיפי וסוחף, המסר חשוב ויפה והדיאלוגים הדוקים ומעניינים במיוחד אבל התסריט והעלילה נמרחים מדי ולא אחידי רמה (הסיפור הראשון יוצא מן הכלל, הסיפור השני בינוני ונדוש והסיפור השלישי מעולה). בקיצור, בואו עם הרבה סבלנות וריכוז ומחכה לכם חוויה מרהיבה. כדאי לראות !!!
שם: ירדן אבידןגיל: 2110/04/2014 18:52:20
9/10אייקון ציון
סרט מותח מאוד נהניתי מכל דקה בכלל לא הרגשתי את אורכו..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט