בני הנפילים: עיר של עצמות ביקורת סרט

The Mortal Instruments: City of Bones Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בני הנפילים: עיר של עצמות":
"פנטסיית נעורים מותחת שנהרסת על ידי רומנטיקה דביקה ומגוחכת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Mortal Instruments: City of Bones
משחק לילי קולינס, ג'יימי קמפבל באוור, רוברט שיהאן, ג'ונתן ריס מאיירס במאי/ת הרלד זוארט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבני הנפילים: עיר של עצמות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הרומנטיקה הורסת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זה לא סוד שבהוליווד כולם מנסים לשחזר את הצלחת סרטי "דמדומים" ולשלב יחד דרמה פנטסטית עם רומנטיקה לבנות עשרה. "דמדומים" עשה את זה רע מאוד והיה להצלחה מסחררת ואילו הסרט הראשון של "משחקי הרעב" הפתיע לטובה כמוצר בידורי ראוי אפילו לקהל בוגר. בעקבותיהם צצו "יצורים יפהפיים" שעשוי כמו דרמה אלגנטית אך הוא בעיקר משעמם עד מוות וכמובן "גוף מארח" הרע בכל קנה מידה."בני הנפילים: עיר של עצמות" מצליח לשלב את הרע ואת הטוב בז'אנר בצורתו הקיצונית ביותר ומקווה לשחזר את ההצלחה ולהביא לאולמות מיליוני נערות שיצרחו את שמותיהם של הגיבורים והשחקנים, יקנו מוצרי צריכה מיותרים ויהפכו את הסרט לתופעה תרבותית מעוררת חלחלה. לפי תחושת הבטן "בני הנפילים", למרות חיבתי המסוימת למוצר זה, לא עתיד לשחזר את ההצלחה והוא עתיד להכשל.
הסרט דווקא מתחיל מעולה עם מספר סצנות מותחות וסוחפות עמוסות פעולה ואפילו קצת מפחידות אבל איפשהו לקראת אמצע הסרט נכנסת הרומנטיקה הדביקה והמגוחכת שהורסת כל חלקה טובה. בנוסף לזה בשליש האחרון צץ לו השחקן הבריטי, ג'ונתן רייס מאיירס (נקודת מפגש, ולווט גולדמיין, The Tudors) שנראה מסומם לחלוטין ומספק כאן את אחת ההופעות הקאמפיות המביכות ביותר לאורך הקריירה הענפה שלו. הוא, כמובן, עושה זאת ברצינות תהומית.העלילה, איך לא, מתמקדת בנערה ניו יורקית בשם קלרי פריי המגלה שהיא צאצא של משפחת 'רודפי צללים' - קבוצה חשאית של לוחמים הנאבקת בשדים המנסים להשתלט על העולם. לאחר היעלמותה המסתורית של אמה (לנה הידי - "משחקי הכס", "השופט דרד") היא מחליטה להצטרף ללוחמים ובעזרתם היא מגלה שהתפוח הגדול מורכב גם משדים, ערפדים, אנשי זאב ושלל יצורים על טיבעיים. זומבים אין כי לטענת גיבורי הסרט הם לא קיימים באמת.
כאמור, את ההתחלה עד האמצע ממש חיבבתי: הסרט הוא סוג של רכבת שדים בלונה פארק ומספק לחובבי הפנטסיה הרפתקאה ראויה בהחלט. אפילו השחקנים נראים כאילו הם נהנים מכל האקשן סביבם והקהל חובב הפנטסיה יסחף בקלות לתוך הקשקוש הילדותי אך המאוד מבדר. אבל אז קלרי פריי מתאהבת בג'ייס וויילנד הבלונדי יפה המראה ואם כל זה לא מספיק, אלק אחד הלוחמים שבחבורה גם הוא מאוהב בג'ייס ואילו סימון התיכוניסט מאוהב בקלרי. מה שמתחיל כפנטסיית הרפתקאות על לוחמים בעלי כוחות על הנלחמים בשדים וערפדים הופך לטלנובלה רומנטית מביכה בעילגות שלה.כדי שהרומנטיקה תעבוד צריך כימיה מינימלית בין השחקנים אבל נראה שלילי קולינס וג'יימי קמפבל באוור שרגע לפני זה ספקו לנו הופעות משכנעות בשלל סצנות פעולה פנטסטיות מעדיפים לדגמן רומנטיקה ולא לשחק. לעומת זאת רוברט שיהאן השחקן האירי הצעיר המגלם את סימון התיכוניסט המאוהב בקלרי וגם קווין זגרס הקנדי (טרנס-אמריקה) המגלם את אלק אמינים לחלוטין. דווקא נחמד לראות בסרט נעורים דמות גאה שאפילו יש לה מחזר נאה הבטוח בעצמו, המכשף הסקסי מגנוס ביין המגולם על ידי השחקן הסיני גודפרי גאו.הבמאי הרלד זווארט כבר הפתיע לטובה עם החידוש ל"קרטה קיד" שהיה מוצלח מהצפוי וגם ואיכזב קשות עם "הפנתר הוורוד 2" שהיה גרוע במיוחד. בשנת 2001 הוא גם סיפק לקהל חובבי הקומדיות השחורות את "לילה אחד במקולס". נראה שחוסר האחידות בעשייה הקולנועית שלו ממשיך גם ל"בני הנפילים: עיר של עצמות" והוא מנסה לספק קהלי צופים שונים אחד מהשני: חובבי פנטסיית ההרפתקאות בחלק הראשון שמצליח לסחוף ולרגש הרבה יותר מהחלק הרומנטי המביך המיועד בעיקר לבנות הנעורים שמחפשות תחליף ל"דמדומים". נראה שזווארט עצמו סבל מבימוי הקיטש הדביק והעדיף לצחוק עליו ואכן בסצנת השיא הרומנטית של הסרט המתרחשת בחממה עמוסה פרחים צבעוניים, הקהל פרץ בצחוק – הסצנה הזאת כל כך רעה שנראה כאילו היא מבוימת ככה בכוונת תחילה. אם זה מה שהבמאי חושב על הסרט שלו, אז איך הקהל אמור להגיב?
בני הנפילים: עיר של עצמות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: טליהגיל: 1716/05/2014 18:30:20
2/10אייקון ציון
סרט מאכזב בטירוף! הם פשוט הרסו את הספר בכל הזדמנות שהייתה להם. ליהוק השחקנים לא משו בכלל.. קיצר חבל לבזבז את הזמן על הסרט הזה
שם: דב ישראליגיל: 3813/10/2013 17:48:38
5/10אייקון ציון
The Mortal Instruments City of Bones נערה מגלה שהיא צאצא של משפחת רודפי צללים...עלילה חלשה, הרומנטיקה ממש הרסה, אפקטים סבירים, סה"כ סרט חלש.
שם: מאיהגיל: 2326/09/2013 10:35:54
7/10אייקון ציון
מזכיר את דמדומים אבל הרבה פחות משעמם, ובהחלט יותר מותחכם... לא הכל מוסבר לעומק כמו שצריך, ואין שום קשר בין "עיר של עצמות" לעלילת הסרט. יש כמה קטעים לא בדיוק ברורים, בעיקר מה שקורה בסוף. זה בהחלט נראה כמו פרק ראשון בסדרה יותר מאשר סרט בפני עצמו, ויש הרבה פרטים לעקוב אחריהם מה שאומר שחצי מהצופים כנראה לא יבינו כלום, אבל יחסית לסוג הזה של הסרטים הוא דווקא נחמד. לא מדהים וגם לא בדיוק טוב, אבל נחמד, בהחלט בוגר יותר מדמדומים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט