לזמן את הרוע ביקורת סרט

The Conjuring Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לזמן את הרוע":
"ההייפ מצדיק את עצמו. אחד הסרטים המפחידים ביותר של השנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Conjuring
משחק פטריק ווילסון, ורה פרמיגה, לילי טיילור, רון לוינגסטון במאי/ת ג'יימס וואן  
אימה
ביקורת סרט ללזמן את הרוע מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקת אימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין ספק, האיש שהכניס לעולמנו את סדרת סרטי "המסור" נמצא כרגע בשיא הקריירה. ג'יימס וואן, במקור צעיר אוסטרלי עם שורשים במדינה המוסלמית מלזיה, הפך לסוג של כוכב עולה בז'אנר סרטי האימה עם הסרטים Dead Silence, Death Sentence וכמובן "הרוע שבפנים" שהיה ללהיט ובספטמבר הקרוב נזכה לצפות בסרט ההמשך שלו, גם הוא בבימויו של וואן. עד כדי כך שמו של וואן לוהט, שהבמאי בן ה-36 שאף פעם לא התעסק עם שוברי קופות מנופחים תקציבית ועם כוכבי קולנוע מדרגה ראשונה הוזמן לביים איזשהו סרט אקשן זניח בשם "מהיר ועצבני 7".וואן הוא במאי ז'אנר אפקטיבי שאין לו שום בעיה למתוח את הגבולות וגם לספק מוצר צריכה ראוי. הוא מצליח לראשונה ליצור סרט שחורג מגבולות הז'אנר והופך לאירוע קולנועי אמיתי. "לזמן את הרוע" הוא הרבה יותר מסרט דיבוק שגרתי על צעירה שנכנס בה שד. הוא קודם כל מחווה קולנועית מרגשת ל"מגרש השדים" בבימויו של ויליאם פרידקין משנת 1973. העלילה המתרחשת בשנת 1971 נאמנה מאוד לרוח התקופה והעיצוב של הלוקיישנים והביגוד של הגיבורים מדויק להפליא. אפילו המוסיקה המלווה את הסרט נבחרה בקפידה.
"לזמן את הרוע", שתקציבו צנוע באופן יחסי - רק 13 מיליון דולר, הפך ללהיט המפתיע של הקיץ בארה"ב עם הכנסות של מעל ל 130 מיליון דולר, והוא עדיין מציג בבתי הקולנוע ביבשת הצפונית. ברחבי העולם הכניס הסרט מאז אוגוסט מעל ל 60 מיליון דולר. האולפנים מיהרו לדווח שהעבודה על סרט ההמשך התחילה. התסריט האפקטיבי והמהודק למדי של הצמד צ'אד הייס וקארי וו. הייס מבוסס על סיפור אמיתי ועל דמויות אמיתיות. צמד החוקרים אד ולוריין וורן המפענח אירועים על טבעיים ומשפחת פרון וחמשת בנותיהם הרוכשים בית מבודד על שפת אגם ומגלים להפתעתם שישות זדונית במיוחד מתגוררת בו.באופן מפתיע הסרט מלוהק על ידי מי שנחשבים לשחקנים איכותיים המוכרים בעיקר בסצנה הקולנוע העצמאית: המועמדת לפרס האוסקר ורה פארמיגה (תלוי באויר, השתולים), מגלמת את לוריין וורן המסוגלת לראות ולהרגיש ישויות על טיבעיות. את בעלה מגרש השדים מגלם פטריק ווילסון המככב גם בשני סרטי "הרוע שבפנים". הזוג פרון הם רון ליוינגסטון (סקס והעיר הגדולה) ולילי טיילור (חלום אריזונה, עמוק באדמה).
האמת היא שתמיד ניתן לפקפק עד כמה המקרה עליו מבוסס הסרט אמיתי ועד כמה אד ולורן וורן באמת היו חוקרים על טבעיים או פשוט ידעו לנצל בעורמה את ההיסטריה של פשוטי העם. פארמיגה אף נפגשה עם לורן (כיום בשנות ה-80 לחייה) לשיחה כדי לנסות ולהבין מי זאת האשה המסתורית שרדפה בשנות ה-70 אחרי שדים ורוחות. אבל על עובדה אחת יהיה מאוד קשה לערער: הסרט הזה מפחיד.נראה שההצלחה של הסרט נובעת בעיקר בגלל שהמניע שלו הוא בסיסי ומדובר בשמירה על המשפחה. זוג המסכן את כל חסכונותיו כדי לעבור לחווה ולספק לבנותיו חיים בריאים ורגועים. זוג אחר שמסכן את חיי המשפחה ואף את ילדתם בגלל שליחות אלוהית להילחם בכוחות הרשע המסתובבים על פני כדור הארץ. מעניין אם "לזמן את הרוע" יהפוך לשובר קופות גם בישראל בה הקהל לא ממש ידוע כחובב סרטי אימה.
לזמן את הרוע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4417/07/2016 17:08:48
5/10אייקון ציון
סתמי, שבלוני, משעמם ולא מפחיד. לאלה מאיתנו שכבר ראו סרט אימה אחד או שניים בחייהם, אין כאן שום חדש או משהו שלא ראינו בעבר. בית רדוף רוחות בגלל מקרה שקרה בעבר הרחוק, דיבוק וגירוש שדים. בקיצור ,חיכיתי שכבר ייגמר.
שם: .MOR Rגיל: 1327/06/2016 19:07:17
8/10אייקון ציון
סרט מפחיד ומצמרר ברובו !!! השחקנים מעולים, הפס-קול תורם לאווירה, הצילום נהדר והדיאלוגים מעניינים לרוב אבל התסריט והעלילה לא הכי מקוריים. בקיצור, מומלץ לחובבי סרטי אימה. מי שאין לא בעיה עם סרטי אימה (כמוני) דדי יהנה ויאהב.
שם: rotem590גיל: 1704/10/2015 15:01:34
10/10אייקון ציון
הסרט הראשון והאחרון שהצליח להפחיד אותי. לדעתי זהו סרט האימה הטוב ביותר שיצא אי פעם! מחכה ל-2016 לסרט השני בסדרה :)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט