איש מבוקש מאוד ביקורת סרט

A Most Wanted Man Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "איש מבוקש מאוד":
"אקטואלי, אינטליגנטי מבוים באלגנטיות עם משחק מעולה של הופמן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Most Wanted Man
משחק פיליפ סימור הופמן, רובין רייט, רייצ'ל מקאדמס במאי/ת אנטון קורבין  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאיש מבוקש מאוד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן מבריק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רב המכר של ג'ון לה קארה משנת 2009 זוכה לעיבוד קולנועי מכובד מאת אנטון קורבין, בעבר במאי קליפים מצליח ומאז שזכה בפרס מצלמת הזהב על סרטו "קונטרול" אודות הביוגרפיה של איאן קרטיס, סולנה המנוח של להקת "ג'וי דיוויז'ן", גם במאי מותחנים בוגרים ואיכותיים – סרטו הקודם הוא "האמריקאי" בכיכובו של ג'ורג' קלוני. זהו גם אחד מסרטיו האחרונים של פיליפ סימור הופמן מבכירי שחקני הקולנוע האמריקאים המגלם כאן איש ביון כבד גוף הפועל בהמבורג עם צוות נאמן. "איש מבוקש מאוד" מעבר לזה הוא יצירה קולנועית שמצליחה להחזיק את הצופה על קצה הכיסא הוא מצליח בצורה חכמה לעלות שאלות של מוסר כלפי דרך עבודתם של אותם אנשים שכל ייעודם הוא למנוע פעולות טרור ולפגוע בטרוריסטים ובמנהיגים שלהם הרבה לפני שאלו יצליחו להוציאם לפועל.העלילה מתרחשת באחת הערים היפות בגרמניה, "המבורג", עיר הנמל הגדולה שאליה מגיע מהגר לא חוקי מסתורי המתגלה כאיסא קרפוב לוחם צ'צני שנמלט מידיהם של הרוסים אחרי שעבר התעללות אכזרית במיוחד. שני שירותי ביטחון שונים בגרמניה בעלי גישות שונות נאבקים ביניהם מי ילכוד את החשוד. ההתערבות של נציגה משגרירות ארה"ב מלהיטה את הרוחות. כאשר כלל לא ברור האם מדובר בטרוריסט קיצוני או פליט מלחמה שבסך הכול מנסה לברוח מהעבר ולפתוח דף חדש במדינה חדשה. השחקן הרוסי גריגורי דובריגין המגלם את איסא קרפוב, אולי בגלל שהוא לא מוכר לצופים המערביים מצליח לעורר אמפטיה ולהעניק לדמות השתקנית והמסתורית עומק רב. זאת למרות שמרבית הסרט איננו יודעים כלל מה הם מניעיו והם נחשפים באיטיות.
פיליפ סימור הופמן מגלם את ראש סוכנות הביון בהמבורג, גונתר בכמן. איש כבד גוף, ששילם בביירות מחיר כבד בשל התערבות אמריקאית שחשפה וגרמה למותם של אנשי הקשר שלו. עכשיו הוא מנהל יחידה מוברחת בעיר נמל שאליה מגיעים מהגרים רבים מרחבי העולם וגם יוצאים משלוחים הומניטריים המיועדים למדינות ערביות נזקקות וחלקם נחשדים כתרומה לארגוני טרור קיצוניים. בכמן מאמין שצריך לפעול בזהירות בתקווה שקרפוב יוביל אותו אל מי שאחראי על המשלוחים. משרד הביטחון בברלין פחות מאמין בדרך העבודה המדוברת ורוצה הישגים מהירים וכידוע לאלו תמיד יש מחיר כבד.הופמן כבד הגוף פשוט מעולה, הכריזמה של השחקן האמריקאי הזה מהפנטת למסך. המורכבות של איש ביון שמנסה גם להשיג את התוצאות הטובות ביותר ולא לאבד את צלם האנוש שלו. כאשר צופים בסרט זה שהוא בין האחרונים שהופמן השתתף בהם, די ברורה גודל האבדה. למרות שעדיין מוקדם להתנבא ועונת הפרסים עוד לפנינו, אין ספק שאם הופמן היה עדיין חי, הוא היה מתחרה רציני על פרס האוסקר. רובין רייט ממשיכה לתחזק את מעמדה כמלכת הקרח הרשמית של הוליווד. כנציגת שגרירות ארה"ב הבוחשת ומסכסכת בין אנשי הביון הגרמנים. עוד אמריקאים המשתתפים בסרט ומגלמים גרמנים הם רייצ'ל מק'אדמס כעורכת דין לזכויות אדם המנסה לעזור לאיסא ואילו וויליאם דפו הותיק הוא מנהל בנק המסתבך בפרשה.
לצדם של כוכבי הקולנוע האמריקאים אפשר למצוא גם שחקנים גרמנים מוכרים כגון דניאל ברואל הזכור מהסרטים: "להתראות לנין", "ממזרים חסרי כבוד" ו"ראש". גם השחקנית הגרמניה נינה הוס הזכורה לקהל הישראלי מהסרט "ברברה" משתתפת בתפקיד מרכזי ועושה עבודה מופלאה. כאן נשאל את שאלת המיליון דולר, למה סרט המתרחש בגרמניה, גיבוריו הם גרמנים (מלבד אמריקאית מעצבנת אחת), איננו דובר גרמנית ואיננו מלוהק במיטב שחקני הקולנוע של גרמניה? נראה שבשנת 2014 הדבר היה צריך להטריד פחות את המשקיעים. מטריד לראות סרט שהשחקנים מנסים ליצור מבטא גרמני אמין ומדי פעם פולטים מילים בודדות כגון "danke" ו"Wasser" ככיסוי תחת.קורבין מצליח להפנט את הצופים ולספק מותחן סוחף ואינטנסיבי עמוס תפניות עלילתיות מפתיעות. זהו סרט קשוח אך יש בו חמלה אנושית גדולה. הופמן אולי גדול שחקני האופי האמריקאים של דורנו יוצר כאן דמות מורכבת גדולה מהחיים ואין בכלל ספק מדובר באחד מתפקידיו המורכבים ומעוררי ההזדהות שהוא גילם בשנים האחרונות. "איש מבוקש מאוד" הוא סגירת מעגל מכובדת עבור הופמן ובכלל מותחן שמצליח לספק גם לבדר אבל גם להשאיר את הצופים עם חומר למחשבה.
איש מבוקש מאוד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: shayeגיל: 3301/01/2015 10:57:38
5/10אייקון ציון
סרט מרגיז מרוב איטיות ושעמום. יש כאלו דומים הרבה יותר מוצלחים ממליץ לוותר עליו. עשו ממנו יותר מידי רעש שלא מצדיקים אותו. אומנם משחק ותסריט טוב...אבל תוציאה לא הכי טובה.
שם: איציק גורגיל: 3625/11/2014 00:42:28
7/10אייקון ציון
מותחן טוב שמנסה לשקף את שיגרת יומו של סוכן. הסוף קצת מאכזב מבחינתי. נהניתי.
שם: עידן שלוםגיל: 2611/11/2014 23:48:12
5/10אייקון ציון
סרט איטי שלא מתקדם לשום מקום. נקודת האור היחידית היא פיליפ סימור הופמן, שהרגלו משחק נפלא. 5 בסולם הדוכס
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט