טיפשים בלי הפסקה 2 ביקורת סרט

Dumb and Dumber To Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "טיפשים בלי הפסקה 2":
"פגישת מחזור מוצלחת עם שתי דמויות איקוניות משנות ה-90"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dumb and Dumber To
משחק ג'ים קארי, ג'ף דניאלס במאי/ת בובי פארלי, פיטר פארלי  
קומדיה
ביקורת סרט לטיפשים בלי הפסקה 2 מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"טיפשות אפקטיבית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
20 שנה לאחר "טיפשים בלי הפסקה", שהיה לא רק אחד מסרטי הפולחן הבולטים של שנות ה 90 אלא גם אחת הקומדיות המוצלחות של אותו עשור, הארי ולויד יוצאים למסע נוסף. האחים פארלי חוזרים להיות הבמאי הדו ראשי, כאשר בין שני הסרטים הללו הם מחזיקים ברזומה של קומדיות מוצלחות כמו "משתגעים על מרי", "אני, עצמי ואיירין" וגם בכמה הרבה פחות טובות."טיפשים בלי הפסקה 2" הוא פגישת מחזור כפולה. קודם כל בשביל לויד (ג'ים קארי) והארי (ג'ף דניאלס) ואחר כך בשביל הקהל שזוכה לראות שוב על המסך הגדול 2 מהדמויות האיקוניות הבולטות של שנות התשעים. סיומן של 20 השנה הללו הוא גם סגירת מעגל עבור ג'ים קארי שכן 1994 הייתה שנת הפריצה שלו. באותה שנה יצאו לקולנוע גם "אייס ונטורה: בלש בצחוק" וגם "המסכה".
איינשטיין אמר פעם שישנם שני דברים אין סופיים; היקום והטיפשות האנושית ולגבי הראשון הוא היה בספק. זאת נקודת ההנחה שצריך לצאת ממנה כאשר צופים בסרט. הטיפשות שלו היא גם הכוח שלו. כמו בסרט הראשון, כך גם בסרט השני, הצמד יוצא למסע בעקבות נערה שלויד התאהב בה על מנת להחזיר לה חבילה שהשאירה מאחור. הפעם הבחורה היא גם ביתו של הארי - פני (ריצ'ל מלווין). הוא גילה על קיומה לאחר שמצא באיחור גלויה ששלחה לו אחת הנשים שיצא איתן בצעירותו (קת'לין טרנר).הסיבה של הארי לצאת למסע לא רק נובעת מהרצון שלו להכיר את ביתו אלא גם כדי לבקש ממנה כליה מכיוון שהוא זקוק להשתלה. על הדרך הם פוגשים את אביה המאמץ של פני, ד"ר פינצ'לו (סטיב טום) ואשתו אדל (לורי הולדן) שביחד עם המאהב שלה, טראוויס, (רוב ריגל) הם זוממים לחטוף את החבילה. המפגש בין קארי להולדן גם הוא מהווה פגישת מחזור שכן הם היו זוג בסרט "מג'סטיק" בבימויו של פרנק דרבונט ובסרט ההוא שמה היה אדל.
כל מי שהסרט הראשון היה בעבורו סרט פולחן מוצלח לא יתאכזב מ"טיפשים בלי הפסקה 2". כאמור, יותר משמדובר בסרט המשך, הוא מרגיש כפגישת מחזור וגם כסרט שעושה מחווה לחלק הראשון. התסריט לא שונה בהרבה וגם הבדיחות הן באותו סגנון ולפעמים הן באות אפילו על חשבונן. ההומור של הסרט הוא לא הגיוני ברוב המקרים, אבל זה גם מה שיפה בו. זאת לא משימה קלה בכלל להפוך סרט עם הומור טיפשי ונמוך לסרט טוב. אדם סנדלר נכשל בזה שוב ושוב שנה אחרי שנה. האחים פארלי הרבה יותר מוכשרים ממנו. התסריט שכתבו יחד עם שותפיהם מצליח להפוך את בדיחות למצחיקות ברמה שהקהל מרגיש כמו תינוק בעריסה שעושים לו פרצופים והוא פשוט לא מסוגל שלא לצחוק. לאחר הסצנה השנייה בה היה מעורב החתול של הארי ולויד, לא הצלחתי להירגע במשך כמה דקות.העובדה כי ההומור הטיפשי של הסרט עובד היא כמובן לא רק בזכות התסריט של האחים והבימוי המעולה אלא גם בזכות ג'ים קארי. הוא חוזר לאחת הדמויות שביססה את מעמדו. הוא נכנס לנעליה כאילו מעולם לא עזב אותה ועושה זאת תוך כדי מפגן של כשרון קומי-פיזי. הדרך בה הוא אוכל נקניקיה ובננה היא טיפשית באותה מידה שהיא חכמה. גם ג'ף דניאלס מצליח לחזור בצורה חלקה לדמות הכי הפוכה מהתדמית שלו.האמת היא שציפיתי מ"טיפשים בלי הפסקה 2" להיות סרט מאכזב, אבל מה שקרה הוא בדיוק להפך. אומנם אין לו את מעמד הפולחן של הסרט הראשון עליו הוא מתבסס במידה רבה, אבל זאת עדיין אחת הקומדיות המוצלחות ביותר שראיתי בשנים האחרונות בזכות הכישרון של צמד השחקנים והאחים פארלי להפוך הומור טיפשי להומור אפקטיבי.
טיפשים בלי הפסקה 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2827/08/2015 19:08:16
7/10אייקון ציון
לא טוב כמו הראשון אך בכל זאת מאוד מצחיק. לפני שראיתי את הסרט הזה ציפיתי לגרוע מכל שזה יהיה כמו טיפשים בלי הפסקה שניה אך זה היה בהרבה יותר טוב (כמעט כל סרט אפשרי יותר טוב) בקיצור מומלץ למי שאהב את הראשון
שם: דניאל-דרגיל: 3228/06/2015 21:56:55
8/10אייקון ציון
סרט מטומטם אבל קורע מצחוק, מאז ומתמיד אהבתי את הסרטים המטופשים של ג''ים קארי - כיף לצחוק סתם בלי סיבה :)
שם: אוהד אגיל: 1514/04/2015 15:27:44
9/10אייקון ציון
סרט מצחיק לא הפסקתי לצחוק, מומלץ מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט