נמלטת ביקורת סרט

Blood Father Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נמלטת":
"יומית מושלמת לחובבי סרטי פעולה מהאייטיז"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Blood Father
משחק מל גיבסון, וויליאם ה. מייסי, דייגו לונה במאי/ת ז'אן-פרנסואה רישה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנמלטת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בחזרה לאייטיז"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות41.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאלוהי המתרגמים פתרונים איך הפך שמו המקורי של הסרט באנגלית, Blood" "Father לשמו העברי הקלוקל "נמלטת". כנראה העלילה הלא ממש מקורית של אב, שמסכן את הכל כדי להציל את בתו, הזכירה להם את סרטי "חטופה" בכיכובו של ליאם ניסן. אפשר לדמיין בקלות את הגברתן האירי נכנס לנעליו של ג'ון לינק, עבריין מורשע שישב בכלא, עבר גמילה מסמים ואלכוהול, חי בקרוון ומנהל עסק לקעקועים. כמו סרטי "חטופה", גם הסרט הזה צנוע מבחינה תקציבית, העלילה צנועה באותה המידה, אבל התוצאה יעילה ואפקטיבית במידה. ההבדל המרכזי הוא בבחירה בשחקן וכאן עומדת בפנינו משימה, להתעלם מהעבר של כוכב הסרט ולהתמקד בעבודתו כשחקן ראשי. מל גיבסון מצליח לטעון את הסרט הזה ברגש שכל כך נעדר בסרטיו של ניסן.נראה שהסיבה העיקרית שבה הסרט הוקרן בפסטיבל קאן האחרון, היא העובדה שהבמאי הצרפתי הנחשב ז'אן פרנסואה רישה, הזכור מ"אויב הציבור מס' 1", ביים את הסרט המדובר. העלילה מתמקדת במערכת יחסים בין נערה בת 17 בשם לידיה, המסתבכת עם כנופיה רצחנית, לבין אביה. היא נמלטת על נפשה ומבקשת את עזרתו של ג'ון לינק, אביה, אותו היא לא ראתה במשך שנים רבות. היא עבריינית צעירה, הוא אסיר משוחרר המנסה לחזור למוטב. ביחד הם ינסו לחדש את הקשר ובמקביל להציל את חייהם מבן זוגה לשעבר וחבריו לכנופיה הדולקים אחריהם.
ישנן מספר סצנות פעולה עשויות היטב שיזכירו לכל מי שגדל בסוף שנות ה-70 ובמהלך שנות ה-80 למה אנחנו כל כך אוהבים סרטי פעולה קומפקטיים ואפקטיביים יותר מכל סרט פעולה רב תקציב שבו נחרב העולם בפעם המי יודע כמה. כמובן שהסצנות הנ"ל עשויות היטב וכמו כן גם המתח הולך ונבנה בצורה נכונה. אבל עם כל הכבוד לכסאח, הסצנות הנ"ל הן לא המרכז של הסרט אלא מערכת היחסים המתחדשת בין האב לבתו. מל גיבסון והשחקנית הצעירה ארין מוריארטי מצליחים בעזרת התסריט המינימלי ועל אף הדמויות השבלוניות לטעון את הסרט ברגש שכמעט ואיננו קיים בז'אנר.לסרט יש גם שחקני משנה שעושים עם המינימום שניתן להם את המקסימום: ויליאם ה. מייסי, דייגו לונה ומייקל פארקס האגדי בתור מנהיג כנופיית אופנוענים החייב לגיבסון טובה או שתיים. העובדה שאורכו של הסרט הוא רק 88 דקות והוא אינו נמתח מעבר לכך תורמת מאוד. "נמלטת" הוא בהחלט לא פאר היצירה הקולנועית, רחוק מכך, אבל עם מספר סצנות פעולה מדממות ואפקטיביות, סוף מורט עצבים, שחקנים טובים ותחושה של ישר ולעניין בלי לבזבז זמן מדובר ביומית מושלמת לאוהבי הז'אנר.
נמלטת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עוזגיל: 2524/12/2016 00:37:35
3/10אייקון ציון
סרט חלש ביותר , שחקן טוב בסרט גרוע .
שם: עמיגיל: 3705/12/2016 16:29:23
4/10אייקון ציון
נראה מבטיח אבל זהו שלא. משעמם וצפוי, לא התחברתי למישחק של השחקנית "דייגו לונה" , לא נראה אמין. סצנות קיטשיות , אין יותר מדיי סצנות פעולה .
שם: קאובויגיל: 4029/11/2016 03:33:04
6/10אייקון ציון
ההרגשה שהייתה לי כשצפיתי בסרט זה היא כאילו ראיתי כבר עשרות כמותו. עלילה ידועה ,לא אמינה ולא מעניינית עם סוף צפוי מראש. פשוט בזבוז של קאסט שחקנים על סרט ממוחזר.
קישורים
חץ נמלטת (עמוד סרט)
מל גיבסון
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט