אהבה יוונית ביקורת סרט

Worlds Apart Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "אהבה יוונית":
"דרמה-קומית מיותרת, צפויה ולא אמינה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Worlds Apart
משחק ג'יי. קיי. סימונס, תאופיק ברהום, כריסטופר פפקאליאטיס במאי/ת כריסטופר פפקאליאטיס  
רומנטיקה
ביקורת סרט לאהבה יוונית מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קלישאה דביקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לקראת כל ולנטיינס דיי או ט"ו באב יוצאות בישראל מגוון קומדיות רומנטיות, בתוכן יש את תת הז'אנר שעוסק בסיפורי אהבה קצרים של דמויות שונות שישנם קווים משיקים ביניהם כמו "אהבה זה כל הסיפור" או "יום האהבה". כך גם בסרט "אהבה יוונית" (כמובן שגם כאן הכניסו המתרגמים את המילה אהבה, למרות ששמו המקורי הוא "”Worlds Apart), המספר את עלילותיהם של שלושה זוגות המורכבים מיווני/ה ואדם המגיע למדינה מחו"ל, המתאהבים זה בזה על רקע המשבר הכלכלי ביוון ומשבר הפליטים המגיע למדינה.הסיפור הראשון עוסק ביוונייה צעירה, בת לאב גזען ושונא מהגרים, המתאהבת בפליט סורי (השחקן הערבי-ישראלי תאופיק ברהום, "ערבים רוקדים") המחפש מקלט במדינה ונאלץ להתפרנס ממכירת מוצרים בכבישים ובבריחה ממקומיים גזעניים, בראשות אביה, הרוצים לסלקו מהמדינה. הסיפור השני, והמוצלח מהשלושה, עוקב אחר אשת עסקים שוודית המגיעה ליוון כדי לבצע קיצוץ רוחבי בחברה מקומית ופותחת ברומן עם אחד העובדים בחברה, גבר נשוי ואב למשפחה, המנסה למנוע את פיטורי חבריו. הסיפור השלישי מתאר התפתחות רומן בין תייר גרמני מזדקן ורווק (ג'יי קיי סימונס, "וויפלאש", במבטא מגוחך) המתאהב באישה מקומית שנשואה לא באושר ומחפשת ריגוש.
הבעיה המרכזית של "אהבה יוונית" היא התסריט שלו. מלבד הרומן בין אשת העסקים לעובד החברה, שגם תוצאותיו צפויות וסכמטיות למדי, שני הסיפורים האחרים אינם אמינים. תיאור ההתאהבות של הדמויות הוא שטחי וקלישאתי והסרט משרטט ביד גסה את מערכות היחסים, תוך ניסיון להעמיק אותן בהתייחסות למצב הפוליטי והחברתי ביוון, שאינה מעשירה את הסרט אלא רק משמשת כרקע לסיפור האהבה הבלתי אמין.מעשים בלתי הגיוניים כגבר הפוגש במקרה אישה בסופר ומחכה לה שם מדי יום במשך שנה, קשרים בין הדמויות שקל לנחש אותם מראש המתגלים במערכה האחרונה, ניסיון לקשור הכל בקריינות רקע מגוחכת על אל האהבה היווני ארוס ודיאלוגים קיטשיים הנזרקים לחלל האוויר – כל אלו הופכים את "אהבה יוונית" לדרמה-קומית רומנטית מיותרת וצפויה שניתן בהחלט לוותר עליה.
עם זאת יש לציין כי הסרט, שכבר הופץ לפני שנתיים ביון והיה ללהיט מקומי, בהחלט יכול לפנות לזוגות המחפשים קלישאה רומנטית לא מזיקה. קאסט השחקנים הבינ"ל והיותו של הסרט דובר אנגלית ברובו, הופכים אותו לנגיש ביותר לקהל הרחב, אך אם אתם מחפשים דרמה-קומית רומנטית איכותית ליום האהבה המתקרב עדיף שתצפו ב"חולי אהבה" המוצג בימים אלה בבתי הקולנוע.
אהבה יוונית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5030/10/2021 09:57:31
8/10אייקון ציון
מחמם את הלב ומטלטל .שלושה סיפורים שיש קו מחבר ביניהם.בטוח שלא כולם יסכימו עם המסר אבל אין ספק שהסרט מעורר מחשבות. הכל מתרחש ביוון בזמן משבר כלכלי חריף כאשר מהגרים מהמזרח התיכון מציפים את המדינה. האפיזודה הראשונה מציגה התאהבות בין צעירה מקומית לבין פליט סורי שהציל אותה מתקיפה אכזרית.אביה שונא הזרים, חבר במיליציה שתוקפת אותם. השני, גבר בן 40 שנמצא בהליכי גירושין קשים שפוגש בחורה שוודית יפה והם מקיימים יחסים מין מפעם לפעם. במקרה היא גם נציגה של חברה זרה, שתפקידה הוא ליישם תכנית התייעלות שכוללת פיטורי עוברים במקום בו הוא מועסק.האחרון, היכרות של גבר ואישה בני הגיל השלישי. הוא פרופסור גרמני שרמנטי והיא אישה מקומית ופשוטה. הם נפגשים כל שבוע בסופרמרקט ומוצאים את הדרך להנות מן הרגע. בסוף יש נקודות השקה בין הסיפורים והדמויות.אם מתאמצים, אפשר למצוא על מה לבקר את הסרט אבל כאן זה לא פוגם בהנאה וזה מה שחשוב.
שם: Kamilaגיל: 2822/07/2018 09:53:45
8/10אייקון ציון
סרט טוב על נושא רלוונטי ומעניין הסיפורים שזורים יפה אחד בשני
שם: אוריאלגיל: 5314/12/2017 06:05:44
10/10אייקון ציון
סרט ישראלי מוצלח ונהדר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט