באהבה, סיימון ביקורת סרט

Love Simon Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "באהבה, סיימון":
"גורם לך לצחוק ולהתרגש בו זמנית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Love Simon
משחק ניק רובינסון, ג'וש דוהמל, ג'ניפר גארנר, קתרין לנגפורד במאי/ת גרג ברלנטי  
רומנטיקה
ביקורת סרט לבאהבה, סיימון מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"מרגש וכן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"באהבה, סיימון" הוא הקומדיה הרומנטית המסחרית הראשונה לבני נוער שבמרכזה עומד בחור הומו. הסרט מנסה להתאים את עצמו לז'אנר, הוא מסמן וי בכל המשבצות כשהוא דואג לתעד כל רומן בבית הספר, לחשוף את הסודות והרכילויות, יחד עם פסקול שמורכב משירי אינדי-פופ. ועדיין, למרות כל ההתאמות, הוא מצליח לבלוט. "באהבה, סיימון" מסמל אבן דרך בקולנוע הלהט"בי. הוא לא שונה מכל סרטי הנוער שיוצאים בשנים האחרונות, מלבד העובדה שהדמות הראשית היא נער בארון שמתכתב עם בחור אחר על הרצון שלו לצאת מהארון. מה שגורם לסרט להיות מעניין זה לא נושא המיניות של הדמות הראשית, אלא הסיפור שמאחורי זה, והבלגן שהוא עובר עד לרגע בו הוא מוכן לחשוף את עצמו יחד עם ההשפעה של כך על הסביבה.סיימון, שמגולם על ידי ניק רובינסון ("הכול, הכול"), הוא בחור רגיל עם אחות שהוא מעריץ, שני הורים אותם הוא מגדיר כמושלמים וקבוצת חברים הכי טובים. הוא חי חיים רגילים, רק שהוא מסתיר סוד גדול: הוא עדיין לא אזר אומץ לצאת מהארון בפני משפחתו או חבריו, ואיש סודו היחיד הוא חבר לעט איתו הוא מתכתב במייל - בחור נוסף מבית הספר שלו שמודה שגם הוא הסתיר את הסוד שהעיק עליו במשך הרבה זמן. לאורך ההתכתבות הם שופכים את לבם אחד בפני השני, אבל רק מאחורי "וילון בטיחות", שמוודא כי אף אחד מהם אינו באמת יודע את זהותו של השני.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
סקרנותו של סיימון בנוגע לזהותו של הבחור, שמכנה את עצמו "בלו", היא זו שמניעה את הסיפור. הוא מלא ציפייה שבלו הוא אדם מסוים, רק כדי לגלות שהוא לא, למחוק את שמו מהרשימה, ולעבור לחשוד הבא. בינתיים גם לחבריו יש רגשות אחד כלפי השני ובמקרה אחד גם כלפי סיימון, מה שמסתבך ככל שהעלילה מתקדמת והוא נמצא בדילמה לגבי סולם הערכים שלו. האם החברות עם חבריו הקרובים ביותר נמצאת מעל הקשר עם בלו, או שמא עליו לעשות הכול על מנת לשמור על הקשר עם האדם היחיד שמבין אותו?הקאסט נהדר ורק מוסיף להנאה שבצפייה בסרט. רובינסון הוא ללא ספק מקסים והחברים של סיימון, ביניהם קתרין לנגפורד (האנה בייקר מ-"13 סיבות"), מספקים אנרגיה חזקה ומרעננת לסרט. הוריו של סיימון הם ג'וש דוהאמל החביב וג'ניפר גארנר הנפלאה, בייחוד באחת הסצנות המרגשות והחשובות ביותר בסרט, בה היא גורמת לקהל ולסיימון לחשוב על המשמעות של האושר והנאמנות לעצמך. וכמובן שאי אפשר לשכוח את השניים שגנבו את ההצגה: המורה למשחק (נטשה רות'וול) וסגן המנהל (טוני הייל, "ויפ"),שמייצגים את החלק הכיפי והמשעשע בסרט כשהם מהווים אתנחתא קומית בין הסצנות.
הסרט מציג עולם דומה לזה של ג'ון יוז, עולם בו המכשול הגדול ביותר לאושר אישי הוא חוסר נכונות לקחת אחריות אישית וההבנה שהמפתח לשמחה מתמשכת הוא להיות נאמן לעצמך ולהתעלם משאר הגורמים החיצוניים שלצערנו יש בעולם. בעולם אחר "באהבה, סיימון" פשוט היה מה שהוא: סרט מצחיק ומרגש על נער שרק רוצה להיות מאושר. זה מתוק ויכול לגרום לכולם להזדהות. עם זאת, כאחת מהקומדיות הרומנטיות הראשונות בקולנוע שמעמידות במרכז הסיפור בחור גיי , היא צריכה לדבר יותר מאשר בעד עצמה, אלא לייצג מבט על נושא היציאה מהארון והדברים שנלווים לכך."באהבה, סיימון" מהווה צעד ראשון עבור נוער להט"בי בקולנוע מסחרי שלא מחפש להיות יוצא דופן, בסרט שגם לא רוצה להיות שונה. בכל מקרה, זוהי פריצת דרך מסוימת, שהופכת משהו שפעם נחשב ליוצא דופן, לדבר רגיל ונורמלי לחלוטין. הסרט לוקח את כל הקלישאות הרגילות של סרט נעורים ומכניס לב חדש לתוכו. עם החמימות, הפתיחות, החביבות והאידאליזם, הסרט כבש אותי והפך לאחד הסרטים שהכי נהניתי לראות בתקופה האחרונה.
באהבה, סיימון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1715/12/2018 15:49:58
10/10אייקון ציון
איזה כיף. עוד סרט התבגרות מדהים שמפתח את הז''אנר מאוד בשנים האחרונות, מבויים מדהים, משחוק מעולה וכתוב נפלא. ראיית כבר לפחות 3 פעמים. מומלץ
שם: .MOR Rגיל: 1501/09/2018 18:25:50
7/10אייקון ציון
סרט חביב וחשוב. המשחק מעולה לרוב, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף הרבה מאוד לאווירה הצעירה והמרעננת, המסרים חשובים ואקטואליים במיוחד (למרות שלעיתים הם מובלטים מידי), העריכה מצויינת והדיאלוגים חכמים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה די צפויים, לעיתים נוטים לגנריות ונוסחתיות ויכלו להיות יותר ממה שהם. בקיצור, אפשרי ביותר לצפייה (מגיע לו אפילו 7.5).
שם: שלומיגיל: 6922/07/2018 15:08:22
8/10אייקון ציון
סרט מרגש המתאר את מציאות החיים, נער מתבגר, אהוד, חושש לחשוף את עצמו שהוא גיי, הסרט מתאר את הלבטים, התכתובת עם גיי אחר בעילום שם ולבסוף, כיצד המשפחה והחברים מקבלים זאת. מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט