יוצא מן הכלל ביקורת סרט

Le Redoutable Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "יוצא מן הכלל":
"קטן מסך חלקיו, אך עדיין מבדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Le Redoutable
משחק לואי גארל, ברניס ביז׳ו, סטייסי מרטין במאי/ת מישל הזנוויציוס  
קומדיה
ביקורת סרט ליוצא מן הכלל מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"קליל ולא מתחייב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במהלך הצפייה ב"יוצא מן הכלל", הקומדיה החדשה של הבמאי הצרפתי זוכה פרס האוסקר מישל הזנוויציוס ("הארטיסט"), לא יכולתי שלא לדמות את החוויה להופעה של להקת קאברים טובה - אמנם אפשר ליהנות מהשירים המוכרים ומהביצוע המהוקצע שכמעט ומצליח להגיע לגבהים של הביצועים המקוריים, אבל ברור כשמש שזהו לא "הדבר האמיתי" ושחסרה איזו איכות חמקמקה - איזה מרכיב סודי - שהופך יצירות ליצירות מופת.ב"יוצא מן הכלל" הזנוויציוס שוב נתלה על אילנות גבוהים בכך שהוא לא רק בוחר ליצור קומדיה שבמרכזה הבמאי האגדי ז'אן לוק גודאר (בגילומו של פיליפ גארל) ומערכת היחסים שלו עם אן ויאזמסקי (סטייסי מרטין), השחקנית הצעירה שכיכבה בסרטו הפוליטי מ-1968 "הסינית" ונהייתה זוגתו - אלא גם בחר לשלב בסרט את הסגנון עם סרטיו של גודאר (כותרות צבעוניות, וויס-אובר אירוני העובר בין הדמויות ושימוש מופגן ורפלקסיבי באמצעי המבע הקולנועיים) כדי לספר את אותו סיפור.
בלב הסרט פיליפ גארל זורח בתפקיד גודאר שמצטייר כגיבור סלפסטיקי וחסר מודעות, על אף וחרף המודעות המוגברת שלו לסביבה. הוא גם בעל רגישות אותנטית ונפש חסרת בטחון, כיאה לאמנים. גם הנוכחות והקסם של סטייסי מרטין נותנת את התחושה שגם היא הייתה יכולה להיות אחת מהמוזות של גודאר באותן שנים. המודעות הפוליטית של גודאר התעצמה במהלך השנים ומרד הסטודנטים בפריז דוחף אותו לשים מאחוריו את הקולנוע שהביא אותו לגדולה - כמעט כל אדם מהרחוב שפוגש אותו שואל אותו מתי הוא שוב יעשה סרט כמו "עד כלות הנשימה" - ולהתמסר לעשייה פוליטית גרידא.רק שמסתבר שעל אף שאנשים מעריכים את האמנות שלו, העמדות הפוליטיות הפסבדו-רדיקליות לא ממש עושות רושם על מהפכנים צעירים או קולגות למקצוע, ואף לא על אשתו הצעירה. המאבק הפוליטי נתפס כקוריוז וככל שגודאר מנסה להוכיח את רצינותו, הוא מביך את עצמו יותר (וגם מאבד את משקפיו במה שהופכת להיות אחת הבדיחות המוצלחות בסרט).
ישנו משהו מורכב ומרתק בגרעין הסרט הזה: ההתעוררות הפוליטית של גודאר מקבילה להתפכחות של ויאזמסקי מקסמו של בעלה, שאין ספק שליבו במקום הנכון, אך ההתנהגות הנפוחה והיהירה שלו רק מרחיקה את אלו שאוהבים אותו. זהו גם סרט ששואל שאלה מעניינת על הדרך בה הפוליטיקה משתלבת באמנות ובו זמנית מסונוור מהטריקים הקולנועיים שמסיחים את הדעת מהסיפור שבבסיסו. ישנה תחושה שהקריצות בסרט יענגו דווקא את אלו שלא ממש מחבבים את גודאר, למרות שאני חייב להודות שהחינניות שגארל נתן לדמות מעצבנת על הנייר מוסיפה אנושיות לבמאי ובכך הופכת אותו לסימפטי כמה וכמה מכפי שהוא מצטייר מהקולנוע שהוא יצר מאז אותה תקופה.כאשר הסרט תופס תנופה הוא שומר עליה בערך עד המערכה האחרונה שבה גם המשחקיות הצבעונית של הזנוויציוס אינה מונעת מאיתנו לאבד עניין. זהו אחד מהסרטים הקלילים של התקופה האחרונה והקונטרסט בין אותה קלילות לנפיחות של גודאר מביא את הרגעים המצחיקים ביותר בסרט שאינו דל בהומור גבוה ונמוך (ואפילו מצליח לשלב ביניהם לפעמים). חוסר המחויבות של הסרט לטון אחיד דווקא מוריד מעוקצו והופך אותו למעט מבולבל ברמה התמטית.הפרמיס שאמור למשוך אנשים לסרט הוא ההצצה הביוגרפית לחייו של אדם שלכאורה נמנע מאור הזרקורים, אך זוהי דווקא הנקודה הפחות מעניינת בסרט שיכל לגעת יותר אם היה מסתמך על הדמויות ולא על הפרסונה הביוגרפית שלהן. הזנוויציוס מבין ואוהב קולנוע והצליח ליצור קומדיה שעל הנייר נועדה לסינפילים אבל למעשה נועדה לכולם.
יוצא מן הכלל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6112/11/2017 11:51:52
9/10אייקון ציון
סרט חכם,מצויין,עמוס בניואנסים ומחוות לסרטים של גודאר גם בצילום וגם במוזיקה.צמוד לתקופת של מרד הסטודנטים בפריז משולב בהתלבטויות האידיאולוגיות של הצעירים שצריכים היו לבחור ולעצב את ראשית דרכם בחיים.
שם: גיל: 6518/09/2017 09:25:23
6/10אייקון ציון
סרט יומרני שהדבר היחידי המצחיק בו הוא הנרטיב של שבירת המשקפים החוזרת של הגיבור... ביוגרפיה מעיניה של אשתו דאז אך לפי מספר הצופים שעזב באמצע לא מעניין גם אוהבי קולנוע ובמאים מפורסמים .
שם: דרדקגיל: 6016/09/2017 19:33:51
7/10אייקון ציון
זה סרט לאנשים שאוהבים ומבינים אומנות ובעיקר כאלה ששולטים בהסטוריה של סרטיו של גודאר האנטישמי והאנטי ישראלי. השמאלן הראדיקאלי, המאואיסט והדיאלקטיקן במיטב המסורת של השמאל החדש והמנותק. משחק מעולה!!! בסרט המלא בציטוטים מסרטיו ומתקופת מרד הסטודנטים בצרפת של ימי דה-גול האחרונים ותחילת נשיאותו של פומפידו. כל שהעסיק אז את המהפכן הראדיקלי גודארד היה איך לעשות סרטים שישרתו את הפוליטיקה. האם הקולנוע צריך להיות אמנות או פוליטיקה? לצופה ששולט ברזי הטקסטים של ה NEW LEFT מהתקופה, ומכיר את סרטיו של גודאר, צפוייה חווייה מדהימה של אינטלקטואליזם. למי שלא מתמצא יהיה קשה לעקוב אחר רובו של הסרט וגם אם ייהנה מהסצינות השונות הרי שרובו של הסרט יתמוגג בערפילים של אי-הבנה שנובעת מחוסר ידע של התקופה ושל סרטיו. לכן הציון לסרט נע בין 5 ל 10. תלוי מי צופה. סרט ממש לא קליל. ומי שכתב בביקורת שזה סרט קליל פשוט לא הבין את רוב האמירות והציטוטים שבסרט. בקיצור- סרט חובה למקצועני קולנוע. אם אתן 10 - זה בגלל שהסרט מעולה. אם אתן 0 - זה בגלל שהסרט אינו מיועד אלא למביני דבר. נתתי 7 כדי שלא להפיל בפח את אלו שמצפים לסרט קל
קישורים
חץ יוצא מן הכלל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט