האחים סיסטרז ביקורת סרט

The Sisters Brothers Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "האחים סיסטרז":
"בין הסרטים הטובים של השנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Sisters Brothers
משחק חואקין פיניקס, ג'ון סי ריילי, ג'ייק ג'ילנהול, ריז אחמד במאי/ת ז'אק אודיאר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להאחים סיסטרז מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"אודיאר במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ניתן לספור על כף יד אחת את הבמאים האירופאים שסרטיהם מגיעים בזה אחר זה להקרנות מסחריות בבתי הקולנוע בישראלי. הבמאי ז'אק אודיאר, בכיר הבמאים הצרפתיים בעשורים האחרונים, הוא אחד מהם. מאז סרטו "על שפתיי" בשנת 2001 הוקרנו מרבית סרטיו בארץ כולל "לבי החסיר פעימה", סרט הכלא עטור הפרסים " נביא", "חלודה ועצם" וזוכה פסטיבל קאן "דיפאן".אין פלא שסרטיו של אודיאר מצליחים בארץ ובעולם והוא נחשב לאחד מבכירי הבמאים האירופאים שפועלים כיום. זהו במאי שעובד על קו התפר בין המסחרי לאמנותי, בסרטים שהאלימות תמיד נמצאת בהם מתחת ומעל לפני השטח, אך בו בזמן משרטטים מציאות ריאליסטית ולעיתים אכזרית של המתרחש בחצרות האחוריים של צרפת כמו בתי הכלא ושכונות המהגרים.
כעת מגיע לאקרנים סרטו הראשון בשפה האנגלית למרבה השמחה, בניגוד לנפילות שחוו לעיתים במאים אירופאים במעבר להוליווד, אודיאר, שזכה בפרס הבימוי בפסטיבל ונציה על סרט זה, שומר על הרמה הגבוהה של סרטיו ומצליח לקחת את ז'אנר המערבון השחוק ולהכניס לו זריקת מרץ רעננה ומלאת הומור עם דמויות מסקרנות ובעלות נפח.העלילה עוקבת אחר האחים צ'רלי (חואקן פיניקס) ואלי (ג'ון סי ריילי) סיסטרז העובדים כציידי ראשים במערב הפרוע. צ'רלי, האח הצעיר, הוא חמום מוח במיוחד ונדמה כנולד בשביל זה. לעומתו אלי, המבוגר מבין השניים, חולם על חיים רגילים ושקטים. כשהם נשכרים על ידי איש מסתורי למצוא אדם בשם הרמן שמצא נוסחה לגילוי זהב (ריז אחמד) ולהרוג אותו, מתחיל מרדף חוצה מדינות, אליו מצטרף ג'ון מוריס (ג'ייק ג'ילנהול), שגם מעוניין להשיג את הנוסחה.
הסרט מתחיל בטון אלים למדי, בו משולבים יסודות קומיים מוצלחים. אך ככל שהוא מתקדם, כך אנו מבינים כי מה שמעניין את אודיאר זה יותר פיתוח הדמויות מעלילת האקשן שבמרכז הסרט. אם בסרטי מערבונים קלאסיים הטוב והרע הם דיכוטומיים וברורים, כאן לכל הדמויות יש מעלות וחסרונות, צד מוסרי וצד אפל ופרוע ולכולן יש תקווה לגאולה ולכפרה על מעשיהן. השאלות המוסריות העולות מהסרט רלוונטיות לימינו לא פחות מימי המערב הפרוע, במיוחד בדגש על החמדנות הקפיטליסטית בחיפוש אחר הזהב שמעבירה אנשים על דעתם ומצפונם ולעומתה החזון על עולם שלו יותר ואלים פחות, כפי שחוזה הרמן באוטופיה עליה הוא חולם ואליה הוא רותם את ג'ון מוריס הנלהב.אודיאר נעזר בצלם בנואה דבי, הצלם הקבוע של גספר נואה ("enter the void", "בלתי הפיך", "קליימקס"), שמעניק לסרט נופך קולנועי מרהיב ורחב היקף, עם סצנת סיום בשוט אחד המסכמת את התהליך שעוברים הגיבורים ואת המסר ההומניסטי של הסרט בצורה נפלאה. גם על הצד המוסיקלי נמצא אחד מגדולי המלחינים כיום, אלכסנדר דספלה המועמד ל-8 פרסי אוסקר, שנותן מניסיונו בפסקול המהדהד את המתרחש, אך לא כופה על הקהל רגש סכריני ומיותר.צוות השחקנים בסרט הוא מהטובים שנראו השנה על המסך וכולל כמה מבכירי השחקנים של הוליווד כמו ג'ייק ג'ילנהול (שחוזר לשתף פעולה עם ריז אחמד לאחר "חיית הלילה") וחואקין פיניקס. אולם מי שגונב את ההצגה הוא ג'ון סי ריילי הנהדר בדמותו של אלי, צייד ראשים בעל נפש של אמן מיוסר, שנגרר לחיי האלימות אחר אחיו הפרוע, אך כל שהוא רוצה זה למצוא שקט ושלווה. כל אלו יחד עם הבימוי הבוטח של אודיאר, המשלב בין קצב מדוד, פרצי אלימות והסתכלות אוהבת על הדמויות שבמרכז העלילה, הופכים את "האחים סיסטרז" לאחד הסרטים הטובים של השנה ולסרט שמצדיק לחלוטין צפייה במסך הגדול.
האחים סיסטרז - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5019/08/2022 09:31:48
7/10אייקון ציון
שונה ממה שהכרנו. בהחלט לא מערבון קלאסי. יש כאן אלמנט חזק של התמקדות בדמויות ובאישיות שלהם, בקשר ביניהם ובמידה מסויימת גם מימד פילוסופי וסוף שהוא מחמם לב. כמובן שיש גם יריות והרוגים, מסבאות ובתי זונות כמיטב המסורת. מהצד השני, הסרט עצמו לא סוחף ולא מרתק מספיק. הסיפור המרכזי מתמקד שני אחים שהם ציידי ראשים עבור איש רב השפעה ומאיים ,ששולח אותם ללכוד אדם בתקופת "הבהלה לזהב" באמצע המאה ה-19. תוך כדי מסעם ברחבי המערב, אנו נחשפים להבדלי האישיות ביניהם. האחד שהוא הבכור, הוא אדם מיושב בדעתו ומתון. הצעיר הוא שתיין ומהיר חימה. המסע שלהם יחד גם גורם להם לרקום חלומות על עתיד טוב יותר. המשחק נהדר.ציון 7.5.
שם: איציק גורגיל: 4006/02/2019 01:47:36
7/10אייקון ציון
איך אפשר לא להנות ממערבון על חיפוש אוצר? אבל אם ז''אק אודיאר הבמאי חייבים שיחות פילוסופיות, מחוות אנושיות עם סימני שאלה וכמובן איזה אירוע זוועתי מכונן. סה"כ סרט לא רע, מהבמאי הזה ציפיתי להרבה יותר!
שם: ramiגיל: 6901/02/2019 13:10:51
9/10אייקון ציון
סרט מערבון על פי כל הכללים,משחק מצויין של כולם.מסע הישרדות של שני אחים נאמנים ומסורים זה לזה.הבהלה לזהב שמטריפה את דעתם של כולם וגורמת למרדף אין סופי ולהרג רב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט