גדולה מהחיים ביקורת סרט

Dumplin Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גדולה מהחיים":
"סרט בנות קלאסי עם מגע עכשווי ופסקול מושלם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dumplin
משחק ג'ניפר אניסטון, דניאל מקדונלד, אודיה רש, דאב קמרון במאי/ת אן פלטשר  
קומדיה
ביקורת סרט לגדולה מהחיים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקדונלד מקסימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע59.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ינג'ר מינג, אחת ממלכות הדראג האהובות עליי פרסמה לפני מספר חודשים שהיא משתתפת בקומדיה חדשה בשם "Dumplin" שתעלה בנטפליקס ומבוססת על שירים של דולי פרטון, זמרת שאני אוהב ונהנה להקשיב לה בזמן שאני עוסק בכתיבת ביקורות קולנוע. להפתעתי יונייטד קינג רכשו את זכויות ההפצה של הסרט לבתי הקולנוע בישראל וכך מצאתי את עצמי באולם הקולנוע עמוס לעייפה בבנות תשחורת ישראליות שככל הנראה לא ממש יודעות מי זו הזמרת שגיבורות הסרט מדברות עליה ומבצעות את שיריה, מופתעות שג'ניפר אניסטון לא דומה לרייצ'ל מהשידורים החוזרים של "חברים" ומזועזעות שהגיבורה שכנראה לא עומדת בסטנדרטים שהן רגילות לו משיגה לעצמה בחור חתיך ועוד מתנשקת איתו."גדולה מהחיים" הוא לא רק מוצר צריכה הוליוודי המזכיר בדרך עשייתו שלל סרטי בנות מסוף שנות ה-80 ושנות ה-90 שגדלתי עליהם מ"מגנוליות מפלדה", דרך "בנים בצד" ועד "עגבניות ירוקות מטוגנות". הוא גם סוג של בית ספר למוסיקה לדור הצעיר שלא גדל על שיריה של אגדת הקאנטרי המיתולוגית, דולי פרטון. הוא גם שיעור בסובלנות וקבלת האחר בכל הנוגע לדימוי גוף ושבירת סטראוטיפים על כיצד נשים צריכות להראות, להתלבש או להתנהג. "גדולה מהחיים" מצליח לעשות זאת בדרך קלילה, מהנה ולא דידקטית יתר על המידה.
הבעיה המרכזית של הסרט היא הבמאית, אן פלטשר, כוריאוגרפית לשעבר שהפכה לבמאית קולנוע בזכות שובר הקופות, "סטפ אפ" ומאז היא ביימה שלל קומדיות איומות, ביניהן: "27 שמלות" (בכיכובה של קתרין הייגל), "מרדף לוהט" (בכיכובה של ריס וויתרספון), "אימא מלווה" (בכיכובם של סת' רוגן וברברה סטרייסנד), אבל גם אחת מוצלחת באופן יחסי "ההצעה" (בכיכובם של סנדרה בולוק וראיין ריינולדס). פלטשר, שכבר כמה שנים טובות לא הצליחה להוציא תחת ידיה מוצר קולנועי ראוי לצפייה, מצליחה הפעם לא להרוס את התסריט המקצועי של קתרין האן המבוסס על ספרה של ג'ולי מרפי. הקסם של הסרט הזה בעיקר נובע מהנוכחות של השחקניות המקסימות המשתתפות בו ובראשן תופעת הטבע והכישרון העולה, דניאל מקדונלד, שהיא ה-איט גירל הכי מדליקה שקיימת כיום בהוליווד. בעזרת הנוכחות הטבעית המושלמת שלה היא מחזיקה על כתפיה כמעט את כל הסרט הזה לבד. אני מקווה שבהוליווד יספקו לה תפקידים הרבה יותר חזקים ובועטים בסרטים הרבה יותר טובים מאשר סרט הפריצה החביב שלה, "פטי קייקס". מקדונלד נראתה לאחרונה גם בלהיט "קופסת הציפורים" בנטפליקס לצד סנדרה בולוק שבו היא מגלמת בחורה צעירה בהריון. בקרוב נצפה בה בדרמת הניאו-נאצים "Skin" של הבמאי הישראלי גיא נתיב.
ג'ניפר אניסטון היא כוכבת ללא עוררין ונחמד לראות שהיא מודעת לחלוטין לגיל שלה, שהיא לא מלאה בוטוקס באופן מטריד כמו שחקניות אחרות במעמדה, ואין לה בעיה לגלם אמא לנערה מתבגרת בעוד שאחרות בגילה מגלמות אמהות לתינוקות. גם כל צוות שחקניות המשנה עושה עבודתו באופן ראוי ומכובד ביניהם ניתן למצוא שחקניות פחות מוכרות ומקסימות כמו מאדי בלו (מהגרסה הטלוויזיונית למחזמר "היירספריי") בקס טיילור-קלאוס (מהסדרה The Killing) וגם אודיה ראש הישראלית כחברתה הטובה ביותר של גיבורת הסרט. אבל מי שגונב את ההצגה הוא דווקא הרולד פרינו הזכור מתפקידיו בסדרות "אוז" ו"אבודים". כאן הוא מגלם מלכת דראג שהייתה חברתה הטובה ביותר של הדודה של גיבורת הסרט.העלילה בקצרה עוסקת בנערה צעירה בשם ווילודין. היא לא בדיוק הבחורה הרזה בעיירה, אבל יש לה מספיק אופי ופלפל כדי להתמודד עם הסביבה המציקה או עם אימה, מלכת יופי מקומית לשעבר שחיה על שאריות הזוהר שעוד נותרו לה. את ווילודין גידלה בעצם הדודה, גם היא הייתה אשה מלאה, אבל השירים של דולי פרטון עזרו לה להתגבר על הסביבה העוינת והשמרנית כלפי מידות גוף גדולות. כאשר ווילודין מגלה שבעבר דודתה רצתה להירשם לאותה תחרות יופי שאמא שלה זכתה בה, היא מחליטה לעשות מעשה, למרוד במוסכמות החברתיות וגם להירשם לתחרות ביחד עם עוד קבוצת בנות אאוטסיידריות. אקט המחאה מעורר גלים בעיקר בתוך מערכת היחסים בין האם (אניסטון שגם הפיקה ועושה כאן את תפקידה הטוב ביותר מזה זמן רב) לבת, אותה היא מכנה Dumplin.אורך הסרט הוא 119 דקות והוא בהחלט היה יכול להיות קצר, יותר אבל השירים המופלאים של דולי פרטון, השחקניות הנהדרות בראשון מקדונלד וגם השחקנים הנהדרים במועדון הדראג, ביניהם מלכת הדראג הנערצת עליי ג'ינג'ר מינג', הופכים את חוויית הצפייה בסרט למהנה.
גדולה מהחיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שושי אידהגיל: 3328/12/2019 13:40:38
3/10אייקון ציון
לא אהבתי את הסרט. גם אני מלאה, וממש לא אהבתי את הסרט. הגיבורה הראשית ממורמרת, קנאית, עושה דווקא לאמא שלה ואז מתממת, רבה עם כולם וממש לא מישהי שהייתי מחבבת או רוצה להיות חברה שלה. מה הסרט בעצם אומר? שאם את שמנה מותר לך לריב עם כל מי שרזה ואם הם עונים לך הם שמנופובים או משהו כזה? ואמנם שמו לה בסרט מראה אבל לא מספיק.
שם: anipoגיל: 4719/10/2019 10:46:31
8/10אייקון ציון
קיטשי אבל חמוד. אי אפשר שלא לחשוב על נטע ברזילי שלנו במהלך הצפייה. סיפור שמזכיר ומדבר על להיות גאים במי ומה שאנחנו. וילודין היא נערה שמנה וגם ביתה של מלכת יופי לשעבר שמתעסקת בעיקר בעצמה. דודתה המנוחה לוסי,שגידלה אותה וגם היתה שמנה, היתה דמות משמעותית בחייה ממנה שאבה השראה ובזכותה התאהבה בזמרת דולי פרטון.כשוילודין מגלה שלוסי בעבר התכוונה להתמודד בתחרות יופי, היא מרהיבה עוז ומחליטה ללכת בעיקבותיה למורת רוחה של אימה.היא יודעת שלא תזכה אבל המטרה היחידה שלה היא להוכיח לעצמה ולסביבה שהיא לא פחות טובה מאף אחת אחרת. מלכת דראג שהיא פוגשת במועדון מעריצים של דולי פרטון, מהווה עבורה מנטור ומה שנותר כעת זה לבוא ולתת הופעה.בין לבין, בחור שעובד איתה במסעדת ההמבורגרים בה היא מועסקת,מתאהב בה.סרט נחמד וזורם גם אם לא יוצא דופן. מוסיקת הקאנטרי היפה תורמת ופה ושם קטעים מצחיקים וגם מרגשים. ציון 7.5.
שם: סיגליתגיל: 6431/01/2019 11:02:25
1/10אייקון ציון
משעמם אל תתקרבו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט