צוות שנחאי ביקורת סרט

Shanghai Knights Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "צוות שנחאי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shanghai Knights
משחק ג'קי צ'אן, אוון וילסון, אהרון ג'ונסון, תומאס פישר, איידן גילן, פאן וונג, דוני ין, אוליבר קוטון במאי/ת דייויד דובקיןמפיקים – רוג'ר בירנבאום, גארי בארבר, ג'ונתן גליקמן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לצוות שנחאי מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די82.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מסתבר שלפעמים כדאי להנמיך ציפיות. כשבאים עם ציפייה ברמת אפס לקולנוע, כך גיליתי מזמן, קורות לפרקים הפתעות נחמדות. דוגמא אחת היא צוות שנחאי.שלא תטעו - קומדיית ההמשך הנוכחית ל"שנחאי נון" איננה פחות אידיוטית מקודמתה. אבל בניגוד אל קודמתה, היא מצליחה להיראות בעלת חן מסוים, אם לא לוקחים אותה ברצינות יתרה (וממילא, איך אפשר?).
הסרט פורס את המשך עלילותיהם של רוי אובאנון (אוון וילסון הסימפטי) וצ'ון וואנג (ג'קי צ'אן), הנלחמים בשני ארכי-נבלים: האחד בריטי מלוקק הזומם לרצוח את חצר המלוכה האנגלי ולתפוס את כס המלוכה, והשני מורד סיני הזומם לשים את ידו על נכס קיסרי שיקנה לו שליטה וכוח. שני הגיבורים מסתייעים באחותו של וואנג, עליה רוי חובב-הנשים שם את עינו, ויוצאים לשרשרת של מצבים משעשעים, בסופם עליהם למגר את מזימתם של ה"רעים".אם לא תיקחו את הסרט ברצינות רבה, אולי תצליחו לשים לב לכמה דברים. האחד, הוא הכימיה הטובה שמפגינים ג'קי צ'אן ואוון וילסון. שניהם עושים את המצופה מהם, ומשאירים כר נרחב האחד לשני בתחום בו אינו חזקים (ג'קי צ'אן - קטעי הפעולה, וילסון - האתנחתאות הקומיות). אוון וילסון הסימפטי "עובר מסך" היטב ומתחבב על כל צופה מצוי בפרק זמן אפסי. הוא שנון, חייכן, ומספק שפע של הערות ציניות המעלות גיחוכים רמים. על ג'קי צ'אן אין צורך להכביר מילים - יכולתו האקרובטית אינה פחות ממרשימה, וסצינות הקרב בסרט זה מהוות שילוב משעשע ומעניין של אומנויות לחימה התנאים מאולתרים. סצינות קרב מסוימות, ביניהן סצינת השוק המשעשעת, צולמו ביד אמן ובקצב, אשר מחזיקים את הצופה בעניין רב, מקום שסרטי פעולה אחרים היו מאבדים את תשומת לבו.
הנקודה החלשה הנה התסריט. רבע השעה הראשונה של הסרט בקושי מצחיקה. למעשה, הקומדיה מתחילה, הלכה למעשה, כאשר שתי הדמויות עוזבות את ארצות הברית ומפליגות ללונדון. עם זאת, אציין שמהר מאד העלילה תופסת תאוצה והתסריט נכנס ל"פוקוס" קומי-פעולתי מייד עם ההגעה ללונדון. את העניין לצופה מספקות שתי דמויות משנה נוספות (פקח הסקוטלנד יארד השלומיאל ארטי, ואחותו היפהפייה של וואנג). כמו כן, גם הבחירה בשני "רעים" מעניינת יותר ומאפשרת יותר כיוונים וסיטואציות - בעיקר באספקט קטעי הפעולה וההרפתקאות. גם הסיטואציות הקומיות מלבבות מאד, וכללית נראה, כי צוות ההפקה נהנה מאד בעת עשיית הסרט - הדבר מורגש היטב בתוצאה הכיפית והמבדרת.למרות שאין הרבה מה לצפות מסרט בו ג'קי צ'אן (להוציא "שעת שיא" הראשון, שהיה פצצת אנרגיה קומית), "צוות שנחאי" מצליח לספק את הסחורה - להצחיק ולבדר. בימים בהם משתולל טירוף שלם בחוץ, קומדיה כזו הנה אטרקטיבית למדי, ועשויה להוות חבילת בידור חביבה מאד לאוהבי הז'אנר, ואף לכאלה שאינם.שורה תחתונה: מתחיל חלש, ממשיך בקצב טוב; מבדר ומשעשע. 7 בסולם יגאל.
צוות שנחאי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלי בן דודגיל: 5417/07/2003 02:41:04
7/10אייקון ציון
כן, ג'קי צ'אן ו-אוון וילסון מטיבים להצחיק ולשעשע. קומדיית פעולה וקונג-פו חמודה. אני משתוקק תמיד לראות את סוף הסרט בשביל הפספוסים, כדי לראות שהרשעים לא ממש רשעים ושהרוע לא ממש אמיתי, ושיש חיים אחרי הסרט. אני לא מבין איך ג'קי עוד מצליח ללכת אחרי כל הנפילות והקפיצות שבהן רואים בעליל שהוא נפגע.
שם: בן ארביבגיל: 1712/07/2003 04:33:31
9/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד אהבתי מצחיק מאוד גקי צאן משחק טוב וגם הבלונדי מומלץ מאוד לראות עם חברים דחקות סוף הדרך לכו ותהנו!
שם: אלכסגיל: 2613/05/2003 15:44:06
9/10אייקון ציון
כמו רוב הסרטים של ג'קי צ'אן - מצחיק, עם הרבה פעלולים יפים, לא דורש הרבה מחשבה, בסה"כ סרט נחמד ביותר.
קישורים
חץ צוות שנחאי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט