אכפת לי ביקורת סרט

I Care a Lot Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "אכפת לי":
"יגרום לכם אי נוחות מעצם העובדה שאתם נהנים ממנו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I Care a Lot
משחק רוזמונד פייק, פיטר דינקלג', אייזה גונזלס, דיאן ויסט, כריס מסינה במאי/ת ג'יי בלקסון  
קומדיה
ביקורת סרט לאכפת לי מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"לא אחיד ברמתו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע18.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות36.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עושק קשישים היא אחת התופעות המרתיחות ביותר את הדם. ניצול ציני של אנשים בגילאים מתקדמים לצורך כלכלי גורם לתחושת עוינות כלפי המנצלים החמדנים וחסרי המצפון ואף גרם בשנה האחרונה לחקיקה חדשה בנושא בישראל. לכן עצם הצבת דמות ראשית בסרט שזהו תחום עיסוקה וניתוב הצופה לתחושת הזדהות עימה הוא מעשה שאינו מחליק בגרון של הצופים. זה בדיוק מה שעושה הבמאי ג'יי בליקסון בקומדיה השחורה "אכפת לי", אך הוא אף מגדיל לעשות בסרט שבו לא רק הגיבורה היא הנבל, אלא אין אף דמות מוסרית שניתן להזדהות עימה וכולם פועלים מתוך ניצול, תאוות בצע ורצון לצבור כוח.רוזמונד פייק ("נעלמת") מגלמת את מרלה, אפוטרופוס חוקי מטעם המדינה ש"דואגת" לקשישים שלכאורה מצבם אינו מאפשר להם לקבל החלטות בעצמם. היא מפנה אותם למוסדות סיעודיים, מוכרת את רכושם במכירה פומבית וכמובן גוזרת לעצמה נתח שמן עבור דמי הטיפול. מסייעת לה בכך העוזרת האישית שהיא גם בת זוגה פראן (אייזה גונזלס) וגם מנהלי המוסדות ורופאי המטופלים עצמם שמסייעים לה עבור נתח מהרווחים.
העניינים מסתבכים כאשר היא מחליטה לצוד קשישה ערירית (דיאן ויסט, "חנה ואחיותיה") שמצבה הרפואי תקין לחלוטין. היא מפנה אותה בתואנת שווא לאשפוז כפוי, מוכרת את רכושה ומגלה מצבור יהלומים יקרי ערך אותו היא חומדת לעצמה. הבעיה מתחילה כשמסתבר שהקשישה אינה מי שהיא אומרת שהיא וכי היא מקורבת למאפיה הרוסית בראשות גנגסטר נמוך קומה (פיטר דינקלג', "משחקי הכס") שיעשה הכל כדי לשחררה מהמוסד ולהשיב את היהלומים האבודים.הבמאי והתסריטאי ג'יי בליקסון, שפרץ לפני כעשור עם סרט המתח השנון "איפה אליס?" ומאז דשדש בסרטים בינוניים, משכיל להעניק למרלה נקודות יציאה פעם אחר פעם, שכל אדם סביר היה מבצע בהן פניית פרסה, רק כדי לראות אותה הולכת עם הראש בקיר בשם החלום האמריקאי של לרצות עוד ועוד ולעולם לא לוותר. הוא מקיף אותה בדמויות מפוקפקות מוסרית לא פחות ממנה, כך שלצופה לא נותרת אף נקודת אחיזה מוסרית והוא כמעט נאלץ בעל כורחו להיות בעד מרלה, דבר שמעלה הרהורים מוסריים גם לגבינו כצופים והמודלים עימם אנו מזדהים.
זוהי סאטירה שהיא גם מותחן עתיר טוויסטים על תאוות הבצע שבבסיס החלום האמריקאי. היא לא תמיד עובדת, לפעמים כוללת סצנות מופרכות ממש, כאשר השהיית אי האמון הנדרשת לאור התפניות השונות בעלילה היא גבוהה מהרגיל, אך היא עדיין נוקבת למדי ומטיחה את המסר בבוטות בצופים. המכשולים בתסריט מחופים על ידי בימוי קצבי וצבעוני שמקנה למציאות היומיומית נופך מלאכותי ושטחי במתכוון. גם עצם הצגת מערכת יחסי להט"בית בין הגיבורות כנון אישו, היא עדות להתקדמות שעשה ייצוג הקהילה בקולנוע ההוליוודי בשנים האחרונות.תצוגות המשחק בסרט נעות גם הן בין המצוין – דיאן ויסט בתפקיד ממזרי שנראה כי היא נהנית ממנו בכל רגע, לטוב – רוזמונד פייק (המועמדת לגלובוס הזהב על התפקיד) משחזרת כמעט אחד לאחד את תפקידה מ"נעלמת", ולדי מביך – פיטר דינקלג' שלא ממש משכנע בתור ראש מאפיה רוסי. למרות הפערים ברמת המשחק, החורים בתסריט ואי הנעימות שנגרמת לעיתים מהנכלוליות של הדמויות כולן – "אכפת לי" מספק את הסחורה כקומדיה שחורה מוצלחת למדי שתגרום לכם לנוע באי נוחות מעצם העובדה שאתם נהנים ממנה.
אכפת לי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: David Sגיל: 2219/12/2021 00:27:14
9/10אייקון ציון
סרט שווה צפייה יחסית לתכנים של נטפיקס זהו סרט מעולה. על אף שיש חוסר אמינות לרגעים ותחילתו של הסרט קצת קשה לעיכול אני עדיין ממליץ בחום הסרט מותח ומהנה והסוף המפיע שווה!! צפייה מהנה
שם: anipoגיל: 4914/08/2021 09:26:10
7/10אייקון ציון
לא הכי מבריק אבל מהנה בסך הכל. אפשר לומר שהעלילה מופרכת אבל לי זה לא הפריע. מותחן עם אלמנטיים קומיים שמשאיר אותך מרותק למסך. מרלה היא אישה נאה ומטופחת , ערמומית וחמדנית. הדרך הקלה עבורה לעשות כסף , היא להתמנות באמצעות בית המשפט בדרכי מרמה כאפוטרופסית לאנשים קשישים ולהשתלט על רכושם, בסיוע שותפתה ועוד גורמים נכלוליים. הבעיות שלה מתחילות כאשר אחת הקורבנות שלה קשורה למאפיונר אכזר, שאת היהלומים ששייכים לו היא גנבה. כעת לא רק כסף עומד על כף המאזניים ,אלא גם חייה. אבל לא אחת כמו מרלה תוותר. אי אפשר להחמיץ את המסר החד בסוף הסרט. ציון 7.5.
שם: motekooגיל: 6210/04/2021 15:32:04
9/10אייקון ציון
סרט מתח מעולה. עם סוף חמוד שמתאים לאמריקה. שחקנים, תוכן , רצף עלילה , הכל מצויין. מקבל 9 בסולם MOTEKOO
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט