שומר טינה ביקורת סרט

Wrath of Man Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "שומר טינה":
"סטיית'ם דופק הופעה בסרט אקשן משובח של גאי ריצ'י"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wrath of Man
משחק ג'ייסון סטיית'ם, הולט מקלאני, ג'פרי דונובן, ג'וש הרטנט במאי/ת גאי ריצ'י  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשומר טינה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אקשו משובח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גיא ר'צ'י תמיד ידע לתבל את סרטי הגנגסטרים שלו בהומור בריטי מחוספס, בין היתר בסרטים כגון "לוק סטוק ושני קנים מעשנים" ו"סנאצ'". ריצ'י מודע מאוד למופרכות של יצירותיו ולכן הוא שידר לצופה בסצנות הזויות שהוא לא לגמרי לוקח את עצמו ברצינות (בסרטו האחרון" הג'נטלמנים" הוא אף פונה לצופה מספר פעמים ומבקש את דעתו על הסרט).ג'ייסון סטיית'ם, שהפך לכוכב אקשן ענק לאחר שהחל את דרכו בסרטיו של ריצ'י, מתמחה בהבעה אחת זעופה על פניו, אולם גם הוא תמיד נדמה כאילו תיכף יתפקע מצחוק (לא פלא שהוא לוהק לסמי פרודיות המלחמתיות של סילבסטר סטאלון "הבלתי נשכחים"). סטיית'ם אמנם קשוח אבל נדמה ברב סרטיו חד-מימדי מכדי באמת להטריד את מנוחת הצופה. בסרטי "המשלח" הוא מפגין יכולות לחימה מרשימות ולאחרונה התווסף לקאסט של אחת הסדרות המרוויחות והאיומות בקולנוע - סדרת "מהיר ועצבני". מדי פעם מבליח סטיית'ם בתפקיד שמוכיח שהוא יותר מפרצוף קשוח דוגמת הסרט הלא מספיק מוכר "גאולה" מ-2014 בו גילם פושע שמתאהב בנזירה ומנסה לחזור למוטב.
היו לי ציפיות די נמוכות משילוב נוסף של ריצ'י וסטיית'ם ולכן כבר מתחילתו של "שומר טינה" הרגשתי שמשהו השתנה. למרבה השמחה ריצ'י מוותר על הומור מיותר ומגיש לנו את סטיית'ם במוד אפל ומלנכולי. כזה שמצליח להיות גם סובל ופגיע ולטעמי אף עטוף בתחושת אניגמטיות."שומר טינה", שמזכיר בישירות שלו את סרטיו הראשונים של טרנטינו וגם מותחני אקשן מוצלחים משנות ה-90, מתחיל בשוד של משאית כסף. אולם הכל משתבש ובמהלך השוד נהרגים שני המאבטחים שהיו במשאית ועוד אדם שמותו יהיה הקטליזטור לסיפור שטוף הדם שיתקוף את הצופה מכל כיוון אפשרי.
ממש כמו ב"ספרות זולה", העלילה מדלגת קדימה ואחורה והצופה עוקב אחרי סטיית'ם שמוצא עבודה באותה חברת משאיות כסף שנשדדה. הוא בקושי עובר את מבחני הכניסה לחברה ואז העלילה מדלגת לאחור ומתברר שהגיבור בכלל נמצא במסע נקמה. הרעים בסרט הם יוצאי יחידה צבאית מובחרת כשהרשע המרכזי הוא חייל ממורמר בגילומו של סקוט איסטווד, הבו של, בהופעה לא מוצלחת במיוחד. ככל שהעלילה מתקדמת היא והפסקול נהיים אפלים וקודרים יותר, כולל סצנה מטרידה במאורת פשע שמשמשת ככל הנראה כמקום לסחר בילדים ולפולחן השטן.רק לקראת סיומו של הסרט יתרחש מרחץ הדמים המצופה. עד אז ר'יצי מביים בבגרות מפתיעה. הוא מוותר על הומור מוגזם ובמקום זאת מביים בתנופה מרשימה שלי הזכירה את מייקל מאן ב"היט". בסוף הסרט רציתי לקום ולהתקלח. העיקר להוריד מעליי את עולו של סרט שהתחיל כאקשן תמים והפך לגיהנום עלי אדמות, ואני מתכוון לזה במובן הטוב של המילה.
שומר טינה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילתגיל: 6017/08/2021 21:35:01
8/10אייקון ציון
סרט פעולה מעולה,משחק מצויין,צילום מצויין,מוזיקה מעולה,שילוב מנצח של במאי מוכשר.מומלץ.
שם: אריק זלישניקגיל: 5714/08/2021 17:15:21
7/10אייקון ציון
סרט מתח/פעולה סטנדרטי במובן הטוב של המלה. ג''ייסון סטאתהם עושה ג''ייסון סטאתהם כמו שהוא יודע. לא ידעתי שזה של גאי ריצ''י, אחרת הייתי מצפה ליותר מהשילוב של הבמאי והשחקן שנהיה הכי מפורסם מלוק סטוק. ציון 7 - לא רע. יותר מעובר, בהחלט בר צפיה. אבל לא משאיר משקע כמו שסרט טוב צריך.
שם: מוזגיל: 5916/07/2021 10:06:49
7/10אייקון ציון
הרבה חורים בעלילה, משחק מצויין של גייסון סטייתם, אלימות מטורפת ובלתי פוסקת, הרבה סצינות שלא מקדמות את העלילה ונראה שנוצרו רק כדי להפוך את הסרט לאלים ואכזרי יותר. לא לילדים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט