אווטאר: דרכם של המים ביקורת סרט

Avatar 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אווטאר: דרכם של המים":
"אחד הסרטים היפים של השנה, אבל גם אחד הארוכים "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Avatar 2
משחק קייט וינסלט, וין דיזל, סיגורני ויבר, זואי סלדנה, סם וורתינגטון, ג'ובאני ריביסי במאי/ת ג'יימס קמרון  
הרפתקאות
ביקורת סרט לאווטאר: דרכם של המים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרהיב ויזואלית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אי אפשר לקחת את זה ממנו: ג'יימס קמרון הוא קולנוען מוכשר שיודע לביים סרטים רבי עוצמה, מלאי רגש ועם שפע פעלולים. הוא אחד ויחיד בדורו. 13 שנה אחרי שריסק את קופות בתי הקולנוע עם "אווטאר", שהיה לסרט המצליח ביותר בכל הזמנים, ואחרי שלא שחרר שום סרט קולנוע אל המסך הגדול או הקטן, הוא חוזר עם סרט המשך שלא בדיוק ברור מי ציפה לו, אבל נראה כאילו גם הוא הולך להפוך ללהיט גדול תחת ידיהם האמונות של אולפני דיסני. קמרון המוכשר, שהתחיל את הקריירה כבמאי פעלולים והפך לבמאי קולנוע בעצמו, ביים רק שמונה סרטים ומלבד אחד, סרטו הראשון "פיראנה 2", כל שבעת האחרים הפכו, כולם ללא יוצא מן הכלל, לקלאסיקות קולנועיות: "שליחות קטלנית 1 + 2", "שובו של הנוסע השמיני", "מצולות", "שקרים אמיתיים", "טיטניק" וכמובן "אווטאר".זה לא סוד שקמרון חובב הפקות ענק גדולות מהחיים והוא גם אוהב להרטיב ולהקפיא את השחקנים שלו. זה כבר סוג של בדיחה בהוליווד שהוא הבמאי שגרם להכי הרבה שחקנים לסבול מהיפותרמיה בעקבות השתתפותם בסרטים שלו "מצולות" ו"טיטניק". קמרון, חובב המצולות שגם השתתף בסרט תיעודי על חיפוש האטלנטיס והפיק סרט תיעודי על שרידי הטיטניק, מחזיר אותנו אל המצולות ואל ספינות ענק השוקעות במעמקים בסרטו החדש.
הוא גם מחזיר אותנו אל כוכב הלכת פנדורה ואל אומת הנאבי, היצורים הכחולים והתמירים המחוברים אל כל הצומח והחי בכוכב הלכת מרהיב העין. אנחנו חוזרים אל גיבור הסרט הראשון, ג'ק סאלי, שלא קפא על שמריו וביחד עם בת זוגו, הלוחמת נייטירי, הביאו לעולם שלושה ילדים וגם אימצו אחת בשם קירי, בתה של דוקטור גרייס אוגוסטין שמסתבר שהייתה בהריון. סיגורני וויבר שגילמה את הדוקטור בסרט הראשון מדבבת בסרט זה את הבת הצעירה.הנבל מהסרט הראשון, קולונל מיילס קוואריץ', חוזר לחיים, ביחד עם לוחמיו שמתו בסרט הראשון - הפעם בתוך דמות של יצור כחלחל, על מנת שיוכלו להסתנן ליערות ולמקומות המסתור של השבט ולתפוס את הלוחם המורד שגרם לסילוק בני האנוש מכוכב הלכת בסרט הקודם. גם בסרט זה סטיבן לאנג מגלם/מדבב את קווארץ', המגלה שבנו נשאר על כוכב פנדורה וגדל כאחד מבני שבט הנאבי. העלילה מלאת החורים ונטולת ההיגיון הבסיסי נועדה אך ורק למטרה אחת בלבד: קמרון רצה ליצור סרט המתרחש במעמקי הים של כוכב פנדורה. כפי שניתן לנחש זהו ים מרהיב עין עמוס בשלל יצורים מרשימים וייחודיים ביותר ושונים מכל סרט אחר.
נקודת החוזקה העיקרית של הסרט היא הוויז'ואל עוצר הנשימה ואם אתם הולכים לקולנוע לצפות בו, תעשו לעצמכם טובה ותראו אותו ב-IMAX בתלת מימד - כי אם כבר לצפות בסרט הזה, אז לצפות בו באופן הכי ראוי ומכובד. מזמן לא נראה שימוש כל כך מוצלח בתלת מימד כמו בסרט הזה. אולפני דיסני/מארוול חייבים לקחת שיעור או שניים אצל קמרון אחרי ביזיון התלת מימד ב"וואקנדה לנצח". אין ספק שגם בסרט זה קמרון מתעלה על עצמו מבחינה טכנולוגית. סצנות הקרב עובדות היטב, גם אם הן מזכירות את סרטיו הקודמים של קמרון. הכל נסלח כי ברגע האמת הן מרתקות את הצופה למסך ומחזיקות את הקהל במתח. הבעיה המרכזית היא שקמרון מאוהב ב"טבע" של פנדורה והסצנות הופכות ארוכות ולעיתים מייגעות כי הן לא מתקדמות לשום מקום מלבד צפיית "נשיונל ג'יאוגרפיק" בה ילדיו של ג'ק סאלי שנמלטו מיערות הגשם של פנדורה מתלהבים מהחיות הקסומות של הים.גיבור הסרט הוא לא ג'ק סאלי בגילומו של סאם וורת'ינגטון (כוכב הסרט הראשון), אלא ילדיו. הם אלו שנמצאים בלב ליבה של הדילמה כחברים בשבט שלא ממש שייכים לשום מקום. לעומת חברי השבט האחרים הם גדלים בהשפעת תרבויות מרובות, יש להם מראה אחר והם נאבקים מדי יום למצוא את הזהות שלהם. אם יש משהו שגורם לסרט להרגיש אמיתי באופן יחסי, אלה הילדים והדילמות שלהם. הפעם סאלי מבין שהוא חייב לקחת את בני משפחתו ולהתרחק מהשבט המקורי. הוא בורח מקוואריץ' ושאר בני האדם הרודפים אחריו, וכך הם מגיעים אל השבטים המתגוררים באיים, מה שמוסיף דילמה נוספת עבור משפחת סאלי ובמיוחד לילדים, שמרגישים (תרתי משמע) כמו דג מחוץ למים. זה גם מה שהופך את הסרט לסוג של סרט נעורים המזכיר שלל סרטי התבגרות, אבל הפעם עם דמויות כחולות ובתוך המים.ברגעים המבדרים שלו "אווטאר: דרכם של המים" הוא מתקן שעשועים מהנה במיוחד. ברגעים אחרים הוא סרט ה"אנימציה" המרהיב ביותר של השנה. לעיתים האנימציה של צוות האפקטים החזותיים של קמרון מספקים חוויה קסומה ומרהיבה. אבל הסיפור סובל מחורים עלילתיים בגודל סופרנובה ,כמו, למשל, למה בני האדם מתעקשים לגור בכוכב שבו הם אינם יכולים לנשום את האוויר? איך יש לדוקטור גרייס אוגוסטין בת? הרי היא לא הייתה בהריון בסרט הראשון או מאיפה צץ לו הבן של קולונל מיילס קוואריץ'? חורים שחורים לא חסרים בסרט המוזר הזה. עדיין - סצנות הפעולה, האימה והמתח מפצות בענק על הדמויות השדופות, העלילה הלא הגיונית וחוויית הטבע הבדיונית המושקעת שלעיתים נמתחת הרבה יותר מעבר לרצוי. מסוג הסרטים שרצוי לראות בקולנוע על גבי מסך ענק, אבל גם כדאי לדעת מראש שזאת חוויה לא אחידה, אם כי מרשימה.
אווטאר: דרכם של המים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: א.שגיל: 1702/05/2023 20:00:41
8/10אייקון ציון
אירוע קולנועי מרהיב עם וזיואליות מדהימה ואקשן מצוין. אך לפעמים מרגיש שדברים אלו באים על חשבון העלילה.
שם: אבירן דהןגיל: 2604/02/2023 16:56:16
10/10אייקון ציון
סרט מרהיב, בין הטובים שנוצרו בעשור האחרון וייזכר ככה בשנים הבאות. גרפיקה עוצרת נשימה, עלילה מעניינת ומותחת, שחקנים מעולים - פשוט אין מילים. לרוץ לצפות באיימקס או 4DX לפני שייגמר. צפיתי באיימקס והיה פשוט מדהים.
שם: ilanashגיל: 4426/01/2023 09:11:46
10/10אייקון ציון
סרט המשך שהוא יצירת מופת מהממת ומושלמת! סרט מהנה לכל המשפחה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט