משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר ביקורת סרט

The Hunger Games 5 Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר ":
"הפרק הקודר ביותר בעולם "משחקי הרעב""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Hunger Games 5
משחק האנטר שייפר, רייצ'ל זגלר, ויולה דיוויס במאי/ת פרנסס לורנס  
הרפתקאות
ביקורת סרט למשחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"מהטובים בפרנצ'ייז"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני כעשור, העולם הפנה מבט לעבר סטודיו צנוע ביחס לענקים וגם לשחקנית מבטיחה בשם ג'ניפר לורנס, הכול מתוך התעניינות באדפטציה קולנועית לסדרת רבי המכר של סוזן קולינס – "משחקי הרעב". עם תקציב של 78 מיליון דולר, כסף ללחם ביחס לשובר קופות הוליוודי, הסרט הפך לשיחת השנה עם הכנסות של 750 מיליון דולר וסרטי ההמשך הצליחו גם הם. יחד עם זאת "משחקי הרעב: התלקחות" נחשב ע"י רבים לסרט היחיד שהצליח לתפוס את האווירה, כמו גם את הטון של המקור, וכל זאת הודות לבמאי פרנסיס לורנס ולפסקול הנהדר של המלחין ג'יימס ניוטון הווארד.מרוצים מלורנס, הסטודיו הימר על הבמאי המבטיח עם שני סרטים שפיצלו את הספרים, כמו גם את הקהל, וסיימו את הסדרה בטעם מר. חמש שנים לאחר סיומה של סדרת הסרטים ועשור אחרי שחתמה את הרפתקאותיה של קטניס, סוזן קולינס בחרה לחזור לעולם הקפיטליסטי בכדי להציג תקופה אחרת בארץ פאנם. שלוש שנים לאחר מכן, אולפני 'ליונסגייט' מיהרו לנצל את המותג עד תום עם אדפטציה של 528 העמודים אותם כתבה קולניס לתוך אפוס קולנועי בן שעתיים וחצי.
הסרט מתרחש יותר משישה עשורים לפני שקאטניס נבחרה להשתתף ב'משחקי הרעב'. קוריולנוס סנו הצעיר הוא יתום המגיע מתוך המעמד הבינוני של פאנם. קוריולנוס לא מרבה לדבר ולא נוטה להיות חברותי, אך מידת הרחמים שלו כלפי המחוזות גדולה בהרבה מהנבל אותו הכרנו, בעיקר בזכות אחותו טיגריס. בעוד שהוא חי בעולם שבו ההישרדות חיונית, סנו השאפתן מתקבל להיות מתמחה ומדריך במשחקי הרעב, שהפכו להיות פחות רלוונטיים לאור מתקפותיהם של המורדים. כך קוריולנוס נפגש עם לוסי גריי ביירד מתמודדת חצופה ומרדנית ממחוז 12 (כן, אותו מחוז של קטניס). כמו כל סיפור הוליוודי קלאסי, המפגש בין שני האויבים המפחדים זה מזה יתפתח לכדי חברות וסיפור אהבה בלתי אפשרי. הקשר האמיץ ידחוף את סנואו לסייע בהישרדותה של לוסי גריי, מה שגם יוביל לסדרת אירועים שתלמד את קוריולנוס על הישרדות ותשנה את משחקי הרעב לחלוטין.תשכחו מהתספורת ההזויה של סיזר או ממצעדי התלבושות המגוחכים ואפילו מלני קרביץ, פאנם בסרט הזה- שמתרחש כעשור לאחר אותה מלחמה אכזרית בה ניצח הקפיטול - שונה באופן משמעותי מאותו עולם שהכרנו. אין את אותם צבעים, ראיונות או בכלל- המצאת הקונספט של תוכנית ריאליטי. חוזקו הראשוני של הסרט ניכר בבימוי של לורנס שהופך את הסרט לאכזרי ואפל יותר מארבעת הסרטים הקודמים. אפילו המחוזות, שתמיד נראו כמו מחנה פליטים, נראים כעת כמו תצלומים היסטוריים של אחרי מלחמת העולם השנייה.
חוזקו השני של הסרט הוא הליהוק ובראשו עומד סנואו, בגילומו של טום בליית', כשהוא מתפתח מאנדרדוג נואש לדיקטטור העתיד של פאנם. העדינות של בליית', שבהמשך הסרט גם תהפוך לאגרסיביות, דווקא הזכירה לי מאוד את הנוכחות השקטה של ג'ניפר לורנס. השימוש שלו במבט גברי נוקשה היאה לבירוקרט קר רוח, אך בשתי עיניים כחולות מלאות בחמלה ורגש הוא כל מה שצריך על מנת להבין את אישיותו המבולבלת של סנואו הצעיר. אי אפשר לומר שמערכת היחסים המסובכת של סנואו עם לוסי גריי נשמעת אמינה או בכלל הגיונית. עם זאת, הכריזמה של בליית' ולוסי גריי, אותה משחקת אחת ההבטחות הגדולות של הוליווד- רייצ'ל זגלר ("סיפור הפרברים" של ספילברג) מצליחה למכור לנו את מערכת היחסים. עוד מככבים טיריון לניסטר בכבודו ובעצמו פיטר דינקלג', שלראות אותו מבצע מונולוגים בסגנון "משחקי הכס" כבר שווים כרטיס לקולנוע, האנטר שפר בעוד הופעה חיוורת, יוצא "סיפור הפרברים" ג'וש אנדרס ריברה בתפקיד שלא משאיר הרבה רושם, וכמובן ויולה דייוויס שגם עם דמות מגוחכת כמו ד"ר וולומניה גואל לא מצליחה לבצע הופעה שהיא פחות מגאונית.קשה להתעלם מכך שהבחירה להמשיך את "משחקי הרעב", שהסתיימו מאוחר מדי גם ככה, מקורה בחמדנות אולפנית בלבד. הסיפור של לוסי גריי לא שונה במיוחד מסיפורה של קאטניס וסיפורו של סנואו, עליו כבר דובר בהרחבה בספרים הקודמים, לא שונה במיוחד ממייקל קורליאונה מ"הסנדק". אבל קולינס, סופרת ויוצרת הסדרה, מראה כיצד ניתן ליצור טוויסט מפתיע לנרטיב מסחרי וחסר מקוריות. בתוך המכונה המסחרית והבוטה ששמה 'משחקי הרעב', קולינס מכניסה דיאלוגים מלודיים שלא יביישו שיעור פילוסופיה באוניברסיטה, כמו גם שימוש במוזיקליות של השפה.בשורה התחתונה, מי שאהב את הפרנצ'ייז יהנה מהחזרה לעולמה של קאטניס, מי שמצא את הסדרה המקורית קאמפית ומיועדת לקהל הנוער כנראה יהפוך למעריץ בתום הסרט הזה. בהשפעה מאוד ניכרת של הסופר מריו פוזו, סיפור עלייתו ונפילתו של הנשיא לעתיד סנואו ראוי לאדפטציה קולנועית והבמאי פרנסיס לורנס מספק את הסחורה בפרק הקודר ביותר בסאגה.
משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוןגיל: 5810/01/2024 08:06:54
7/10אייקון ציון
הסרט מעט ארוך ומתיש - בדיוק כמו השם שלו. הוא אינו עומד בסטנדרטים שהציב הסרט הראשון והמצוין בסדרה. הבמאי מנסה להעניק לסצנות איזה ממד פילוסופי שבסופו של דבר מתקבל כמלאכותי ולא אמין. הדמויות עצמן לא משכנעות, תיאטרליות מדי, וישנה הגזמה במינון השירה של הגיברה, זה לא מיוזיקל. לסיכום: סרט בינוני, אפשר לראות, לא לפתח ציפיות.
שם: עומרגיל: 4118/12/2023 15:49:24
8/10אייקון ציון
מוזר שעדיין אין ביקורות על הסרט. הסרט יכל להיות מצוין אם לא הרבע האחרון והמשעמם שלו. סך הכל סיפור יפה, דמויות יפות, לא מחדש הרבה ביחס לסרטים הקודמים ועדיין אהבתי מאוד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט