מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים ביקורת סרט

Dungeons and Dragons Honor Among Thieves Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים":
"שילוב מוצלח בין הומור, פעולה וקאסט חביב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dungeons and Dragons Honor Among Thieves
משחק כריס פיין, מישל רודריגז, רגה-ז'אן פייג', סופיה ליליס, ג'אסטיס סמית, יו גרנט במאי/ת ג'ונתן גולדשטיין, ג'ון פרנסיס דיילי  
הרפתקאות
ביקורת סרט למבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הוליווד מחפשת באופן כמעט נואש אחר רעיונות לסרטים וסדרות בעולם המשחקים. אחרי ההצלחה של סדרת הטלוויזיה "האחרונים מבינינו" והגעתן של בובות ה"רובוטריקים" ו" G.I. Joe" אל המסך הגדול, אז למה לא להעניק אדפטציה קולנועית גם למשחק הפנטזיה החביב והוותיק, "מבוכים ודרקונים"? לשם שינוי הסרט הנוכחי, הרבה יותר מוצלח מהאדפטציה הקולנועית המאוד כושלת משנת 2000 בכיכובם של ג'רמי איירונס ות'ורה בירץ', שביים אחד בשם קורטני סולומון שמאז מתמקד בהפקה של סרטים בינוניים ורעים בלבד. אז רגע לפני שנזכה לחידושים קולנועיים של משחקים אחרים כגון: "סופר מריו" באנימציה ולראשונה עיבוד קולנועי לא מונפש לעלילות "ברבי", בהוליווד מספקים לנו את "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים", 130 דקות של פנטזיה אסקפיסטית מבדרת מותאמת היטב לכל המשפחה ומושלמת לתקופת חג הפסח.מהרגעים הראשונים של הסרט, די ברור שהמוצר הקולנועי הנוכחי לא עומד לקחת את עצמו ברצינות, בדיוק ההפך, שני גנבים לא ממש מבריקים בשם אדגין והולגה - בגילומם החביב לחלוטין של כריס פיין ומישל רודריגז בתפקיד לוחמת בעלת חוש קומי - נתפסו ועכשיו נמצאים בתוך בית כלא, כאשר הם רוקמים תכנית בריחה. הם מעוניינים להתאחד עם בתו של אדגין המגודלת על ידי שותפם לשעבר לעולם הפשע, פורג' בגילומו של יו גרנט שגם בסרט זה ממחזר את דמות הרע שאפשר לחבב בגלל חוש ההומור שלו, כפי שהוא עושה בסרטיו של גאי ריצ'י. אבל לפורג' יש תכניות אחרות עבור השניים וגם לסופינה, המכשפה האדומה המסייעת לו.
כדי להילחם ברעים ולהחזיר לעצמו את בתו המתנכרת, אדגין והולגה חוברים לידידם מהעבר, הקוסם הלא ממש מוצלח, סיימון, בגילומו החביב של ג'סטיס סמית'. מצטרפת אליהם רודיק, לוחמת צדק משנה צורה בגילומה של סופיה ליליס, והם גם נעזרים בכישוריו של קסנק האגדי בגילומו של רגה ז'אן פייג' השרמנטי. הם יוצאים אל הרפתקה מבדרת אל תוך מבוך בתוככי השאול, פוגשים דרקון שמן במיוחד, לוחמים מרושעים והכל בחיפוש אחר נשק עתיק יומין שיכול להציל את העולם מכת של מכשפות אדומות מרושעות. חובה לציין שגם הדמות הרעה בסרט, הנושאת את השם סופינה (דייזי הד), ממש מוצלחת.התסריטאים/במאים ג'ונתן גולדשטיין וג'ון פרנסיס דיילי כבר הוכיחו שהם מסוגלים לכתוב תסריטים לקומדיות ראויות וגם יש להם קרדיט תסריט לשובר קופות אחד גדול, "ספיידרמן: השיבה הביתה", וקרדיט בימוי לקומדיה המאוד מוצלחת "לילה בטירוף" המשלבת פעולה והומור. נראה שהם היו בחירה חכמה לפרויקט המדובר. השניים מצליחים לשלב יחדיו הומור מוצלח עם סצנות פעולה מבדרות בתוך סרט הרפתקאות פנטסטי, שהיה יכול להרגיש קצת מיושן אבל דווקא מתאים מאוד לעולמנו. הם מצליחים לעמוד במשימה בצורה מעוררת הערכה.
לכאורה הגישה הקלילה לעלילה האלימה יכולה להרגיש מוזרה, אבל נראה שזאת היתה הדרך היחידה לצאת עם היד על העליונה. אם הסרט היה נעשה ברצינות תהומית, הוא היה כושל מבחינת התסריט כי אין מספיק זמן מסך כדי להפוך את העולם הפנטסטי לאמין ואת הדמויות להגיוניות ולכן המפלט להומור ולגישה קלילה תוך ניצול כישרונותיהם של כל צוות השחקנים, כולל הופעת אורח מאוד מפתיעה באמצע הסרט של שחקן מאוד מוכר ואהוב, הייתה הבחירה הנכונה. לצד זאת, אין ויתור לרגע על סצנות הפעולה ונעשה שימוש חכם מאוד בעולם הפנטסטי שרוקם עור וגידים על גבי המסך הגדול. צוות האנימציה הדיגיטלית עשה עבודה מרשימה במיוחד עם דמותה של רודיק משנת הצורה."מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים" מספק לקהל הצופים אפוס פנטזיה המשלב קצת מסרטי "אינדיאנה ג'ונס", קצת מ"שר הטבעות", קצת מ"משחקי הכס", סצנות קרב עשויות בקפידה עם כוריאוגרפיה מרשימה בעיקר בזכות מישל רודריגז שהיא מאוד מהירה ופחות עצבנית בסרט הנוכחי. הסרט מצליח לשלב שלל סוגי הומור מסלפסטיק פשוט וקלאסי, הומור יבש המולבש היטב על יו גרנט, המון מודעות עצמית עם כריס פיין, וגם קצת פרודיות של מל ברוקס או את ההומור של מונטי פייטון. יש כאן קצת מהכול ואיכשהו זה עובד היטב. מקורי ומפתיע זה לא ,אבל כמוצר בידורי שמיועד לניקוי ראש הוא ראוי מאוד.
מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4024/06/2023 07:41:11
10/10אייקון ציון
אמנם לא הז''אנר המועדף אליי, אבל סרט הרפתקאות עתיר אפקטים, מתח, אקשן והומור.
שם: אבירן דהןגיל: 2712/05/2023 16:54:01
9/10אייקון ציון
סרט פנטזיה מגניב עם הרפתקאה ממושכת שתופסת אותך צמוד לכיסא. עלילה מעניינת, אהבתי את הפעולה והאפקטים והשחקנים עשו עבודה טובה. ממליץ מאוד לצפייה לכל המשפחה. צפייה מהנה !
שם: ניצן קיציסגיל: 1824/04/2023 10:20:58
10/10אייקון ציון
סרט זה מתאים למי שכן שיחק ולא שיחק במבוכים ודרקונים כאחד. מלא אקשן, הומור, וטיפה דרמתי. מומלץ באופן מתאים, לא משנה אם אתה אוהב מבוכים ודרקונים או לא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט